svävar i drömmen?
jag har flera nätter drömt att jag kan sväva.
i drömmen lever jag som vanligt inget speciellt händer bara en vanlig dag, men så när jag går, så lutar jag mig lite bakåt och viker ut händerna, armarna längs sidorna och handlederna utåt, då lyfter jag och svävar en bit ovanför marken i stället för att gå. jag vet i drömmen att jag kan sväva och det känns så otroligt skönt och tryggt att göra det.
vad betyder det? vill kunna det på riktigt me:)
Jag kan inte direkt svara på vad det betyder, men jag har också drömt liknande flera gånger och man vill nästan inte vakna för att gå igen 
Låter mer som du är ute på astralresa.

1# ja, visst e det härligt!
2# vad är astralresa?

Jag brukar också flyga i drömmarna då och då.
Ofta kommer jag på det i drömmen "hur gjorde man för att flyga nu igen" tänker jag…sen kommer jag på att det var ju bara springa lite lätt i en nedförsbacke så är man i luften… Hi hi, alla har olika teknik 
Underbart är det!!
Astralresa är detsamma som astralprojektion dvs din energikropp lämnar din fysiska kropp. Fast du drömmer och du kan ofta styra dina drömmar.
Ett annat begrepp är "ut ur kroppenupplevelse" fast jag tror man då är vaken…inte helt säker.
Robert Monroe och Raymond A. Moody har skrivit en del bra böcker om detta.
Gott nytt år och hoppas du får många härliga flygdrömmar år 2010!

Astralresa är inte detsamma som att drömma och kunna styra sina drömmar, då är det lucida drömmar. Vi lämnar kroppen varje natt, men vid astralresa är du medveten om det. Ut ur kroppen upplevelse, UKU, eller OBE är ytterligare en annan sak, även om man lätt blandar ihop dessa.
#3 Sök på astralresa på forumet eller på annat forum för mer info.
Robert Monroe diggar jag, har inte läst så mycket om honom personligen men Monroe Institute har mycket bra övningar för att lära sig!

#5 Läste på paranormal.se att astralresor kopplas i hop med drömmar. Jag har inte koll på alla benämningar dock. Tycker att det mest rör till det istället.

#4tack och gott nytt år:)
#5 tac, jag ska söka lite och läsa:)