Sprakande ljus
2 gånger idag när jag tittade upp i luften i ett rum så såg jag något som sprakade till som likande tomtebloss. Vad kan detta vara?? Det var så otroligt vackert.

Hej!
om det inte finns några logiska förklaringar till det du såg så kan det vara andeenergier eller så kan det vara din Guide som visade sin energi på det viset för dig. Jag har sett det många gånger och det är så fantastiskt vackert. Fick du själv någon känsla när du såg det?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag hann inte ens tänka på vad det var, såg bara det vackra i det hela. Jag ska vara uppmärksam om jag får se det någon fler gång.

Jag har en annan grej jag upplevde många många gånger efter min mors död. Det var att varje gång jag tände ljus vid hennes minnes plats så sprakade ljusen till. Det hände varje gång jag tände ljusen, det kunde vara alldeles i början på ljuset eller mitt i eller i slutet. Och jag kan beätta att det var många ljus som tändes och det var likadant jämt. Det liksom gnistrade runt ljusen. Efter min fars död som skedde 1 år och 4 månader efter mammas, så har ljusen bara sprakat vid något enstaka tillfälle. Vid något speciellt tillfälle.
En sak som var märklig nu i jul. Det var att precis klockan 15.00 då ljuset tändes på TV innan Kalle Anka, ja då hoppade en kula ur vår gran. Den liksom inte bara ramla av grenen, utan den liksom hoppade av grenen. Och jag ser det som en fin julhälsning från de kära på andra sidan.

Linda-E jag har också sett detta nån dag efter min dotters död och det var otroligt vackert, vill gärna få uppleva det igen, det var som ett glitterregn i silver som höll på minst 30 sekunder och det var inomhus.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Jag har upplevt ett "sprakande" ljusfenomen 2 gånger med några månader emellan. Första gången så blev jag lite överraskad, men förstod snart att det var min guide som healade på mig, guiden närmar sig på samma sätt varje gång, från samma plats och följer sedan en bana kan jag förklara det som. Guiden kommer alltid in framirfån och från vänster, går sedan mot min högra sida för att stanna där och utföra healingen som jag behöver. Jag ser hela tiden ett glittrande ljus som till slut blir till en lång "stjärnsvans" för att sedan mattas av och försvinna. Detta varar i ungefär 10 - 15 min. Detta har skett inomhus. Sista gången var för ungefär en månad sedan.
Gud vad kul att höra att fler upplevt "ungefär" detsamma som jag:-) för ca 5 år sedan så såg jag nåt underbart.jag låg i soffan (där jag då bodde) o tittade ut genom fönstret mitt på ljusan dag,avslappnad….men då sker följande:_plötsligt tittar jag av någon anledning upp i taket o där ser jag som en massa stjärnor som "egentligen inte ramlar varken upp el ned"som gör sig synliga samtidigt hör jag "porlande"musik"el hur man nu ska uttrycka det.var egentligen inte musik mer som "pling plong pling plong(fast fint o mjukt)….
Jaha tänkte jag då bara;är det dax att dö nu el,är det så här vackert så gärna för mig,konstigt bara att jag känner mig så fridfull;-)
var ju inte sjuk el nåt så jag tyckte det förvisso var konstigt…..men å andra sidan hade jag upplevt så mycket negativ aktivitet o riktiga"spökerier" i just den lägenheten så inget förvånade mig vid det tillfället.
i vilket fall som helst så inte dog jag inte,men hade ingen aning om vad det var jag upplevt förrens många år senare då jag läste om vad det rör sig om(här inne på ön faktiskt).Det var vackert o fridfullt må jag säga o skulle gärna vilja uppleva det igen………..

Hej vad härligt att du råkat ut för dessa ljusfenomen.
Finns det ingen naturlig förklaring till detta så är det troligtvis andevärlden som visar sig för dig på detta viset.
Ande världen är ju ljus och deras utsende är ju ljus.
Jag råkade själv ut för ett liknande fenomen för ett par år sedan när jag mediterade.
När jag tittade upp efter meditationen så såg jag ett gnistregn av ljus övanför mig och jag kände en så ljuvlig behaglig känsla och låg kvar en stund till min guide förklarade för mig att jag fick healing och det var det jag kunde se genom detta gnistregn.
Lasse