Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 4236 ggr
Elisabeth-J
0

Erland mötte döden

och återvände.

Det var en decembernatt 1976 som förändrade Erland Sandqvists liv. En ut ur kroppen-upplevelse slog hans självbild och livsåskådning i spillror.
Men hans liv blev bättre.
- I dag är jag en helt annan människa, säger han.

Läs mer: http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.1663336

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tarzan88
0

Mycket intressan artikel..Tack för att du lade ut denna länk!Skrattande mycket intressan läsning!

Har du läst boken kanske Elisabeth?Skrattande

Elisabeth-J
0

#1 Nej jag har inte läst den men måste ju köpa den snart Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

himlen
0

Hej!

Detta  kan man också läsa hos Steiner det Erland gått igenom,/ Ann-Mari

Tarzan88
0

ja de stod det i artikeln

Kvickast
0

Intressant artikel :):)

satori
0

Det där händer mig väldigt ofta. Alltså UKU´s och åka genom tunnlar, se sig själv både i sängen och kunna se på sin astralkropp utanför. Det är den skönaste känslan av frihet som finns!!! Efter min första UKU var jag om jag mot förmodan tvivlat innan på ett liv före och efter det vi kallar döden övertygad om att det fortsätter och inte bara det. Livet här ter sig mer som en dröm av overklighet för den verklighetskänslan man har vid en utanförkroppenupplevelse är så himla mycket starkare och intensiv i både kärlek och frihet. Tränar på¨att kunna lära mig styra det för det finns så otroligt mycket att utforska. Vid en uku ser man först kroppen ligga där i sängen sen har det hänt att jag rest genom en mörk tunnel i hisnande hastighet och därefter hamnat i andra landskap, där har jag mött avlidna släktingar. Detta är vanligare än man tror men många blit otroligt rädda när det händer och tror att de skall dö eftersom man är utanför kroppen och går runt som ett spöke i sin egen lya och man kan gå genom väggar och flyga ut genom fönster och tak. Man behöver nog jobba sig upp på stegen och lägga en hel del rädslor bakom sig innan man är mogen. För mig gick jag den fasansfulla vägen från sömnparalysens skräck till att en dag inte låta mig skrämmas längre och det var första ggn jag poppade ur. Sedan dess slipper jag den hemska inledningen utan hoppar till vibrationsstadiet med en gång där jag när energin är som starkast kan välja att kliva ur. Vibrationerna är som kolsyra som bubblar masserande genom kroppen i pulserande rytm, riktigt skönt dessutom rent kroppsligt tycker jag, som att bli smekt av en gudomlig hand fast att det känns även fysiskt.

Eija
0

#0….Mycket intressant läsning…precis som jag har tänkt att det är….vi dör inte vi bara har lånat en kropp här på jorden för att få uppleva o lära…..

Kom att tänka på en sak som jag har av o till funderat över ända sen jag var lite, och undrar om någon här har tänkt lika dant….

Det är att jag har på djupet tänkt varför just jag finns, varför just jag har känslor och känner t ex, när det gör ont….osv….och när jag tänker så, så känns det konstigt i magen liksom….förstår ni hur jag menar…och just då känner man sig så speciell……man måste verkligen tänka inåt på något vis…..

Jag har frågat min särbo om han har tänkt så, men det har han inte, så därför kan jag inte  heller förklara hur jag menar….det måste nog tänkas djupt på något vis…..nu låter jag som en flummare, men hoppas att någon förstår hur jag menar….Glad

kram

Eija

mammaz
0

#6 Åh vad härligt det låter!

Själv har jag bara varit med om en UKU 1 gång (hittills)! Det var en underbar upplevelse. Jag hoppas få vara med om det igen.

När händer det dig? Är det vid sömn eller kan du komma i detta tillstånd när du är vaken? Gör du något speciellt för att komma dit?

Kram från Lena

Denna kommentar har tagits bort.
Marina2
0

Tack för tipset Elisabeth! Den vill jag absolut läsa!

satori
0

#8 Det går i perioder. Alltifrån nån gång i veckan till en gång i kvartalet sedan 1½ år tillbaka. Innan dess satt jag fast i sömnparalysen ett par ggr. Har lagt märke till att det sker oftare när jag är väldigt känslomässigt uppe i varv, typ kär eller stressad. Det händer på natten eller de gånger jag gått och lagt mig igen på förmiddagen eller mitt på dagen. Det bästa sättet att få till det är efter ett par timmars sömn, sen vakna och sedan ligga kvar och låta kroppen somna om men hålla medvetandet vaket. Det är detta som är svårt för man hamnar så lätt in i en dröm eller somnar helt. Jag har vaknat på natten av att jag känner vibrationer och hör hur det susar och brusar, de blir starkare och starkare och i början var det som nåt drog mig ur kroppen, men nu kliver jag ur själv. Allt runtomkring ser likadant ut fast synen är annorlunda på så sätt att allt går i färgnyansen infrarött, lite blåtonad svartvitt s.a.s och när jag har tittat på min kropp så ser den likadan ut fast den är lite mer genomskinlig och lyser ljus inifrån. Svårt att förklara. Man både kommunicerar och rör sig runt med tankekraft. Gravitationen är också annorlunda. Jag brukar stå på golvet och hoppa, det krävs ytterst lite för att få till stora rörelser. Det är svårt att gå vanligt så jag brukar sväva fram en bit ovanför golvet istället pga tyngdlösheten. Tankens kraft är här väldigt stor så det gäller att inte bli alltför exalterad för då åker man in i kroppen igen och "vaknar". Man behåller sitt logiska tänkande men även det kan sätta hinder. Som när jag försökte flyga ut genom fönstret en gång, då blev det tvärstopp men då sa jag till mig själv att det bara var min uppfattning om att man inte kan ta sig genom fönster med den fysiska kroppen som hindrade mig och så tog jag sats och kastade mig mot rutan. Då kom jag igenom och hamnade in i en tunnel där hastigheten accelererade så att man fullkomligt hisnar.

Berätta gärna om din UKU! Det är så intressant att höra andras berättelser och jämföra! Det finns en annan kille här på iFokus som också haft en hel del uku och astralresor och det var häpnadsväckande hur lika man upplever saker. Som det här med gravitationen, IR-synen och hur det t.ex känns att gå igenom väggar och sånt.

Kvickast
0

#11 Mycket intressant :):)

satori
0

Vad hände med inläggen 12-13??

mammaz
0

#11 det var en gång för många år sedan, kanske 20 år sedan. Jag låg och sov (trodde jag) men så kände jag hur jag lättade från min säng och flög ut i ena hörnet av vårt sovrum (på andra våningen ).

Jag svävade ovanför grannens hustak och tänkte "oj vad vackert allt är..månen sken på taket och jag vet att jag såg både nedåt och uppåt samtidigt…mycket konstigt! Men det tänkte jag inte då bara att det var underbart. Sedan mindes jag inget förrän jag vaknade på morgonen , då trodde jag att det varit en dröm. Jag berättade om detta märkliga för min man.

Flera år senare läste jag en bok av Shirley McClaine och i den beskrev hon exakt hur det var för henne när hon varit med om UKU ! Herregud tänkte jag då….det var ju detta jag upplevt.

Tyvärr har jag inte varit med om detta senare men nu kanske jag kan försöka eftersom du beskrivit det så otroligt bra!

Tack för att du delade med dig.

Kram från Lena

satori
0

#16 Härligt! Ja kanske man inte fattar förrän man kommer i kontakt med någon annans berättelse av liknande. Första gången jag fick Sömnparalys blev jag livrädd, visste ju inte vad det var. Låg i sängen på morgonen och kunde inte röra mig. Samtidigt ser jag i ögonvrån en grå ganska liten varelse som kommer emot mig. Jag hör det hasande ljudet av dess fötter mot golvet och jag känner en skräck värre än jag vet inte vad. Försöker skrika och röra mig men det går inte. Till slut släpper tillståndet och jag grunnade på vad det var. Allt jag kunde tänka på var att jag hört och sett på TV om hur aliens förlamar sina offer innan de rövas bort. Sökte sen på nätet och hittade det som kallas Sömnparalys och det stämde ju väl in.

Är det Ut på yttersta grenen du läst? Jag har den boken, filmen också, den är väldigt bra!

Jag vaknade senast inatt av att jag befann mig i vibrationsstadiet men fick tydligen inte upp vibrationer tillräckligt för att poppa ur men fick för mig att det stod 2 varelser bredvid min säng. En i hörnet av sängen vid huvudet en grå gestalt som jag inte riktigt kunde se, mer som en skuggvarelse och sen en underlig en längre ner vid mitten av sängen som hade varghuvud och människokropp. Jag kände mig inte upplagd för att bli störd inatt så jag vände bara bort huvudet och försökte somna om då jag sovit illa 3 nätter nu.

Lilj-an
0

Intressant artikel om Erland…

Jag läser just nu boken " LJUSFOLKET " av Benny Rosenqvist väldigt läsvärd… .

Den handlar om livet efter detta och hur det funkar på andra sidan..

Benny gör en resa till andra sida som 7 åring.. det ger honom  krafter att hjälpa andra människor genom livet.

mammaz
0
#17 ja det stämmer! Det var ut på yttersta grenen jag läste just när jag insåg vad jag varit med om.

Jasså finns den som film också? Det visste jag inte. Intressant!

Oj så intressant det låter, måste verkligen försöka komma i detta tillstånd igen. Får testa när julhelgen är över. Hoppas att jag kan lyckas men det känns hoppfullt nu känner jag.Skrattande

Många kramar från mig.