Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2608 ggr
[Kreatia]
0

Kylig energi?

Ni som har mer erfarenhet än mig av andlig energi kan kanske svara på min fråga. Vissa kvällar känner jag då jag står och tvättar mig på kvällen en kylig energi eller ett kyligt drag som sveper in och stannar bakom mig. Spelar ingen roll om toalettdörren är stängd eller öppen. Min man påstår att det är  något slags kalldrag från ventilen i taket men det tror inte jag Skrattande. Min dotter har också känt av detta. Är det någon som är och hälsar på månntro? Skulle vilja försöka få kontakt men vet inte hur jag ska göra. Till sist vill jag hälsa alla här på ÖN en riktigt mysig Jul och Gott Slut!

Eija
0

Hej! O God Jul tillbaka….

Till din fråga…

Ja, jag tror absolut att någon är där o hälsar på dig, man brukar ju känna det som kyla….(fast det borde ju kännas varmt, min egen kommentar..Glad)….

Sen hur du skall ta kontakt, kan jag inte svara på, för jag kan inte sådant på beställning heller, för mig kommer det bara…..och mest som i en dröm, men jag vet i drömmen att jag inte drömmer….svårt att förklara, men man bara vet det när det händer….

Fast om jag har fått en påhälsning, så brukar jag bara tänka hårt i tanken en hälsning tillbaka….och sen så brukar jag känna på mig vem det är……

Hoppas att jag kunde ge dig något med mitt svar…

kram/Eija

[Kreatia]
0

Tack Eija för ditt svar. Man kan nog kommunicera med tanken, det tror jag också. Jag hoppas att det är min mamma som dog 1986 som kommer på besök. Det känns roligt och inte alls skrämmande på något sätt! Ha en bra Jul som sagt!Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Kristall47
0

Om man känner en sval bris så är det säkert en ande som befinner sig i ljuset, men om det blir riktigt kallt, isande kallt då är det nog mer troligt att det är en jordbunden ande, enligt min erfarenhet. Då behöver den hjälp att gå över till andra sidan. Sker detta enbart i badrummet så tror jag inte att det är en kär anhörig som gör så. Inte tror jag att de kommer till toan när man är där på besök.

När jag får besök av anhöriga så känner jag värme, eller som en varm hand i ryggen etc.

Du kan ju försöka konversera med energin till att börja med för att få svar om vem det är, det kan du göra i tanken. Blir det besvärligt nu när du upptäckt den så bör du nog ta hjälp för att ledsaga anden över.

God Jul!

unauthorized
0

Lyssna du på din man. Kallras är det mest troliga. Jag gissar att du inte känner av det särskilt mycket varma sommardagar om du tänker efter ordentligt.

[Kreatia]
0

Hej Kristall47 och God Jul på dig ocksåGlad! Har funderat på att kontakta en vän till mig som är medium. Hon har gått i lära hos Terry Ewans som sägs vara väldigt bra. Blir nyfiken och skulle vilja veta vem det är som hälsar på och om det är en jordbunden eller inte? Tack för ditt svar!

[Kreatia]
0

God Jul på dig också unauthorizeFlörtJag ler i mjugg för mig själv då jag läser ditt svar och tycker att det är härligt att ni tvivlare och mothuggare också finns. Var och en måste få uttrycka sina åsikter och alla kan inte tro och tycka samma. Tack och lov! Huvudsaken man inte är elak och hånar varandras åsikter. Jag kanske gör dig besviken nu men det är framförallt varma sommardagar som man märker ännu tydligare detta kalla drag eller vad man ska kalla det. Det här pågått ganska länge nu så jag har blivit van numera men blir nyfiken som sagt! Ha det gott i den stundande Juletiden!

unauthorized
0

#8 Ok, då skulle jag rekommendera att tala med en ventilationsfirma, de brukar vara duktiga på sådant.

Vad är det som får dig att tro att det skulle vara en ande? Vill du att det ska vara en ande?

[Kreatia]
0

#9 Hi hi, du är rolig duSkrattande Du och min man är lika goda kålsupare hör jag! Vad ska jag svara på din fråga? Hm…eftersom jag alltid har trott att andevärlden existerar och känner att den där kyliga energin är någonting som inte påverkas vare sig av mig eller av yttre omständigheter så hoppas jag att det är ett Tecken på att någon är med mig från andra sidan. Jag kan inte bevisa det dock och du kan inte heller bevisa motsatsen. Så där sitter vi i samma båt du och jag!

Jag har skrivit en fråga till dig i din gästbok som berör ett helt annat ämne. Intresserad som jag är så hoppas jag du svarar!

[Woozy]
0

Hej.

Jag har upplevt (inte bara jag) i denna lägenhet en kyla, slags mini-moln som följer en. Förut när det var betydligt jobbigare här, så kunde "mini-molnet" följa mig oavsett vart jag gick/åkte. Tex när jag åkte till kompisar och hälsa på, så dröjde det inte länge förräns kylan kom. -helt overkligt, jag vet, men det är sant. Ibland när vi har besök här av kompisar så kan t.o.m de känna det här "molnen" röra sig runt i vardagsrummet.

För "skojs" skull så hade jag en kväll ställt ut 4st ljus på vardagsrumsbordet (2st kronljus och 2st värmeljus) och ena ljuset som jag ställde närmast mig (där kylan/mini-molnet) fanns så var det så pass mkt rörelse i luften så att ljuset nästan blåstes ut. Lågan fladdrade rejält. De andra ljusens lågor var inte påverkade. Det jobbiga med det här var att så fort "molnet" kom när mig så fick jag huvudvärk/ont i bröstet.

Lyckligtvis så inträffar det här inte så ofta numera.

*peppar, peppar*

MVH

Woozy

unauthorized
0

#10 Du har alltid trott på andevärlden och den här kylan du känner hoppas du att det är en ande. Kylan kan du inte påverka och inga yttre omständigheter heller. Hur vet du att inte lufttryck, blåst, ventilationstrummans temperatur t ex inte påverkar? Är det något annat som talar för att det är en ande? Jag tycker det verkar vågat att dra slutsatsen att det är en ande med tanke på att det är det enda som inte bevisats existera av tänkbara orsaker. Är det ändå det mest sannolika?

ps har svarat

[Kreatia]
0

#0 Intressant att fler än du kunde känna kylan i rummet. Så jobbigt att du blev fysiskt påverkad och då är det ju bra att det inte händer så ofta numera.

#16 Ventilen i taket är stängd sen en tid för att bevisa för min man att draget inte kommer därifrån. En gång då vi stod framför toalettspegeln bägge två svepte kylan in. Toalettdörren var stängd. Jag frågade honom om han kände det men den arma "tjurskallen" Gladvägrade i sten att erkänna att han också kände det. Då jag gick ut så jag honom efter en stund knäböja och kika under badkaret som är bredvid tvättstället. Varför han nu gjorde det kan man undra? Jag tror han ville kolla om draget eventuellt kunde komma från ventilen i golvbrunnen, men förnekade detta då jag undrade. Jag skulle önska dig, du kära tvivlare, att du själv fick uppleva denna speciella känsla av kall energi som så tydligt känns i rummet. Man bara "vet" att det är något speciellt som sker. För mig är det en andlig energi jag känner  efter att ha uteslutit "naturliga" orsaker. Där har jag som alla förstår som läser detta mycket GOD hjälp av min man.

Jag skulle kunna skriva en hel novell om allt "skumt" som har hänt oss i detta hus. Sista tiden riktad mot min mans mobiltelefon, klockradio som har ringt nattetid trots att larmen varit avstänga. Alltid samma tid 03.05. Detta har nästan drivit min man till vansinne och han har "desperat" sökt olika anledningar till detta ofog. Jag ler bara överseende då han kastar ur sig: Du tror väl som vanligt att det är något jäkla spöke som orsakar dettaSkrattande Nu slutar jag skriva innan jag har totat ihop en novell. Ha det gott!

sven-g
0

Ang att känna kyla. En lustig sak när det gäller detta är att man kan ha ståpäls på bara en sida av kroppen och sen kan det bli andra sidan, då kan ni vara helt säker på vad det är. Men det kan visa sig som värme med, lite olika. Och inte tror jag att det har med jord bundenhet hur kylan känns.

[Kreatia]
0

#20 Man upplever säkert olika från person till person. Kanske beroende på hur mottaglig eller känslig/öppen man är för andra frekvenser och energier. I går kväll kändes "draget" väldigt starkt men vissa kvällar märks ingenting.

Vet ju inte var ni andra bor men här i Norrland (Piteå) har Julesnön formligen vräkt ner sista dagarna så det är vackert som på ett vykort ute med luftig nysnö och snötyngda granar. HÄRLIGTGlad!