Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 2368 ggr
Tarzan88
0

En fråga

Vad menas med att man kommer i från ljuset?

Alltså att man är född och kommer från ljuset ???

satori
0

Beror nog oxå på vem du frågar.

Det jag tänker är

Att komma från ljuset- där ljus är lika med det renaste sannaste essensiella varandet utan ego.

Där du var innan du föddes och dit du skall när du dör.

himlen
0

Hej!

Människan går igenom upprepade inkarnationer vi är i den andliga världen både efter döden men även innan vi inkarnerar på nytt / Ann-Mari

Tarzan88
0

# 1 ok de va ett fint svar då förstår ja lite mer,mne kommer inte ALLA från ljuset???Oskyldig

Är man en gammal själ då om man födds från ljuset?

himlen
0

Hej!

#3 läs mitt svar så förstår du / Ann-Mari

satori
0

Vissa har fler inkarnationer bakom sig som himlen säger. Man kan jämföra det med vårt fysiska livs tid med år.

himlen
0

Hej!

Inte bara vissa Satori utan många vi är på jorden för och lära oss och däremellan inkarnerar vi när vi leds ned i en ny kropp är det änglar som hjälper oss, minnet från ett tidigare jordeliv suddas ut, vissa människor har ändå en vetskap om sina tidigare jordeliv, det brukar ta flera hundra år mellan varje inkarnation / Ann-Mari

satori
0

Många men inte alla = vissa.

Jag har minnen från flera tidigare liv och min erfarenhet är att tiden mellan inkarnationerna blir kortare och kortare. Inte längre flera hundra år. Eftersom att varje liv vi erfarit behöver vi kortare tid att smälta de nya intrycken och erfarenheterna eftersom att vi redan har massa tidigrae inkarnationer i bagaget. Sen beror det på hur man dör. Efter en krigskatastrof har själarna mer bråttom tillbaka för att fullborde det liv de inte fick t.ex.

himlen
0

Hej!

För vissa kortare för vissa längre det är helt olika,många goda människor som betytt mycket vill ned nu för och hjälpa till på Jorden / Ann-Mari

Denna kommentar har tagits bort.
Tarzan88
0

ok så de det medium och helare menar,nu sist va de typ samma förklaring som de ni skrivit,men då e ja de,för alla olika medium och helare ja vart hos i vårt avlånga land säger att jag är född i ljuset och att mitt härta är så stort och fylld av människo kärlek,ja är här för att ja har en uppgift och de skulle va fredsmäklare??? ja de sista vet ja ej,sen att ja vart en stor ( va dom nu menat med stor ??? )helare i mina  förra liv och kunnat komunisera med djur och att ja e en  gammal och klok själ,bla bla bla,har ej trott på de men när alla ja vart hos ( detta år har ja besökt ca 8st runt om i vårt långa sverige ) och alla säger samma sak fast med olika ord om ni förstår,ja då måste man ju tro på de till slut?då kan de va sant,då är de ju inte slumpen,mina nära och kära tycker de stämmer,själv e ja lite sådär flytande typ ..vill tro på de men kan tyvärr inte göra det!

men ni va 2 mycke kloka människor,bra svar!