Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1369 ggr
Felicula
0

Deppig - behöver er hjälp

Jag har det lite trassligt med sjukskrivning och försäkringskassan just nu. Detta gör att jag känner mig väldigt orolig och nere såhär före jul, har inte ens börjat köpa julklappar och jag brukar fullkomligt älska att planera för att få ge bort saker och skaffa gran och allt. Nu känns det så jäkla meningslöst med saker och ting, jag orkar inte med tjafs (jag har diskbråck och står på listan för åtgärder hos S:t Göran på ortopeden, men de ska ändå hålla på och misstro en, trots att jag har alla sjukintyg och allt). Det är tydligen kul att djävlas med folk om man jobbar där.

Är det någon av er som ser om julen kommer att bli ljus, mörk eller ett frågetecken? Det skulle kännas bäst att få svar via pm. Jag skulle bli oerhört tacksam för svar, känner mig mest tom och håglös, som om jag nästan står bredvid mig själv och tittar och jag inser att det inte är någon höjdare att "fly" på det sättet, men jag har lite svårt att åtgärda det på egen hand. Snöstormen gjorde inte saken bättre, det var något underligt i den som drog med mig ner.

Jag skulle inte be om gratishjälp om det inte var så himla deppigt just nu och jag gör gärna en gentjänst när det här är över, jag är bra på regressioner t.ex.

[Woozy]
0

Hej.

Hoppas det ordnar sig för dig + att du kan få viss "hjälp" av folk här på forumet.

MVH

Woozy

TantAlma
0

Skickar ett PM hoppas det sprider lite ljus..

Alma

Felicula
0

Tack, vad snällt!

Marina2
0

0# Jag hoppas att allt löser sig. Styrkekram till dig.

Marina

Ingu1
0

Stackars dig… Det är klart det löser sig, inte nu…men snart…om en tid är det historia…å du kan titta bakåt…

Kram…

Playja
0

Skickar den STÖRSTA "pepp"kramen till dig och hade jag haft en slant över hade jag delat med mig till dig.

Själv kan jag inte köpa nått extra.  Julklappar är inte ens att tänka på.  Men det är inte det Julen handlar om… att handla massa saker… utan att man visar varandra omtanke.

Själv ringde jag till min son idag och berätta att i år blir det inga julklappar..och fick till svar…

Det gör inget…   Jag älskar dig mamma!!! Skrattande

Felicula
0

Problemet är att det måste lösa sig nu, annars får jag lov att ta ut pångar på mitt mastercard och gör jag det får jag med säkerhet inte något lån för att köpa loss min tomträtt, vilket går ut till nyår. Så det är panik i kubik. de förstår inte att de kan förståra livet för en för alltid när det ska vara viktigpettrar. Jävla apor är de på ren svenska. Att de förstör en jul må vara hänt, men inte att de ska förstöra framtiden för en.

Playja
0

#7…   Nu skall ju inte jag sitta här som en "besservisser" men att ta ut  på mastercard   är en dyr,, kortsiktig lösning,,( min amatöranalys)

Kreditkorten är "nutidensens förslavning",,   Obestämd

Prata med banken där du skall låna till din tomträtt (lånsäkerhet=mindre ränta) och skit i att det är jul.. för det är det nästa år oxå.

( önskar dig lycka till av hela mitt hjärta)

satori
0

Är det dem eller dina egna tankar om julen som förstör? Jag sitter i samma sits som du men jag bryr mig inte om julen, som Playja säger - det kommer fler.

Felicula
0

Jag skrev ju att det kommer fler, men att de kvaddar framtiden om jag inte kan få låtet och köpa ut tomträtten. Och dessutom märker säkert släkten om jag inte är rikgit som jag brukar och jag vill verkligen inte göra dem ledsna med att själv vara deppig heller, framför allt inte min pappa.

Playja
0

#10…. Fy bövlen vad livet är svårt ibland.. men hoppas flera skickar "peppande" energi till dig för jag tror på universums kraft. Att vi som tänker på dig gör en skillnad.

Som sagt var… skickar  av hela mitt hjärta  en önskan till universum att allt kommer lösa sig för dig  (utan Mastercard)  *kramiz*Kyss

satori
0

Aha jag trodde det var för du inte hade råd att köpa julklappar som du var deppig. Många som mår dåligt på julen av många skäl. Lite av ett i-landsproblem tycker jag. Jag står själv att bli utslängd från FK i nästa år. Har inte heller så mycket att röra mig med. Har ingen släkt eller ens familj att fira julen ihop med. Blir ensam med min dotter här liksom förra året. Barn är så tacksamma, det behöver inte kosta mycket, det är ju själva öppnandet som är skoj och att få present. Lite ballonger, pennor och block eller vad som helst. Blir inga större grejer här. Vad jag tycker känns jobbigast är det här med tomte. Förra året lyckades jag lura i henne att han sprang ner för trappan men i år har jag förberett henne på att han inte kan komma personligen. Hon undrar såklart varför han kommer till alla andra barn utom till henne. DET gör ont att inte kunna fixa, men hon fick träffa honom på stan i förrgår i alla fall. Klart man känner sig lite irriterad och avundsjuk på alla stora fina släkter som firar ihop, äter massa gott och har tomte, men verkligheten ser annorlunda ut för många av oss. Så man har det inte roligare än man gör sig. Man skall vara tacksam över det man har och ta hand om varann det är det viktigaste!! Jag är glad vi har tak över huvudet nu när det är så kallt och jag har inga andra än min dotter endast. Men det finns de som är helt ensamma och sover i trapphus på julen, de skulle jag inte vilja byta med! Tänk positivt och se julen även som lite av ett kommersiellt jippo, det har blivit så överreklamerat.

Eija
0

Lider så med dig Felicula, du hör tydligen till denna skara som har det så svårt nu med försäkringskassan…..jag kan bara hålla med dig, dom som skall hjälpa, är bara där för att stjälpa…..

Det var exakt dom orden jag sa till dom när jag satt i en svår sits för många år sen….jag t o m fråga om dom har egna regler eller…..så svara damen….ja det har vi!….

Du är ju inte ensam, men det hjälper ju inte dig o din situation, men mitt råd är ändå att du tar upp detta med den du skall lösa in tomten hos o banken…..berätta din dilema, och för det mesta så brukar det ordna sig…..men du måste prata med vedebörande, för det är där du måste börja…..

kramar om dig o ger dig massor av pepp…..

Eija

Felicula
0

Tack för alla snälla ord. Jo, jag vet att jag inte är ensam om att tycka att det är jobbigt just nu, men det är lättare att hinna med att bry sig om andra som har det besvärligt när man själv mår bättre.

Är det ingen av er som är medial nog att känna av något om min närmaste framtid? (i PM) Som sagt, jag gör gärna något tillbaka av det jag kan. Jag har ju utbildning i hypnos, med diplom och hela faderuttan, och kan göra regressioner för tidigare liv och dessutom är jag väldigt bra på att gå med pekare, ifall du vill få fram dina olika kryss i ditt hem. (Det här kan jag givetvis göra även utan att det är en gentjänst, men i nuläget känns det ändå bra att kunna ge något tillbaka om du kan se något åt mig, eftersom jag inte vill be om gratisgrunkor).

Felicula
0

Puttar upp, det är fortfarande aktuellt. Tack på förhand.