Varning?
Hejsan. Ville bara se om det finns någon som kan hjälpa en kvinna om något märkligt som har hänt hennes dotter.
Har fått lov av att fråga er av henne. Lägger in det hon har skrivit:
Texten är där ni lägger in bilder!
Nej, det är inte latin. Vet inte vilket språk det kan vara, men det är absolut inte latin.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Hej
Var inne o sökte på google 060606 och det kom en hel del info ang den dagen jag kiperade ett inlägg här,
"Det var alltså 060606 och tar man bort nollorna får man kvar 666 som brukar betraktas som odjurets tal eller djävulens tal, det ofullkomliga talet. Guds tal är 777 vilket är fullkomlighet. Djävulens tal är det som är ofullkomligt, alltså 666, det vill säga det som inte riktigt når fram till 777.
Några tänkte sig att 060606 skulle vara mer öppet för det djävulska än andra dagar. Men så var det inte. Det djävulska hade inte större makt den dagen än andra dagar. Eller om man så vill, det djävulska hade lika stor makt också denna dag. Det beror på ur vilket perspektiv du vill se dagen. Om du vill se allt det goda som hände, eller allt det onda som också hände."
Det kan vara portugisiska. Tror inte 666 har nån egentlig innebörd då de är översatta från början från annat siffersystem.

Kanske en variant av veni vidi vici.
fullt möjligt med portugisiska. Om man googlar på de två sista orden får man träffar på dem - men jag förstår ju inte vad där står för det!
Säkert något tänkvärt, jättespännande!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag var inne och kollade på en Portugisisk till svenska site och hittade inget av orden där iaf….
Söker vidare
Jag googlade på alla ord ett av orden kom från tjeckien.
Ok mycket intressant det här!
Prehdim som portugiska är en avhandling som handlar om något med hydralik. Detta ord är dessutom en förkortning:
PROJETO DE REDES HIDRÁULICAS COM
DIMENSIONAMENTO MALHADO.
De andra kanske också är förkortningar för något?
Men om dottern kommer ihåg fragment av sin dröm, kanske orden får en mer uppenbar betydelse?
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Det första ordet får mig osökt att tänka på egyptiska, ett egyptisk namn. Jag tror inte på sånt där med djävulsnummer, det känns som något som vi människor har hittat på. Men om det nu skulle ligga något i det trots allt så borde ju drömmen ha kommit 060606 klockan 06:06, och på sekunden 06 om man hade haft en helt rättvisande klocka, och ingen annan tidpunkt, eller hur?
Egypten, det är allt jag får upp för övrigt.
Tack snälla för alla svar! Om det finns ngn mer som tror sig veta är det bara att svara!

jag kom till en tidningssida från 1914 i USA när jag googlade på Perhdim men jag har inte läst hela sidan då det är väldigt mycket text så jag vet inte var i texten ordet återfinns eller vilken koppling det har.
http://www.atlanticlibrary.org/newspapers/sjrepublican/SJR06271914.pdf