5år idag
Idag är det exakt 5års sedan min bästa vän kom till den andra sidan ska tända ett ljus för Jonas idag.
"Så många planer så många drömmer men allt tog slut slut slut"
Vila i frid min vän
Må han vila i frid..
Jag har också mist min bästa vän som också hette Jonas fast för 1½ år sedan..
Livet är inte rättvist ibland..

Kram till er båda.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Kramar, Ljus och Värme till Er…

Sänder en omtanke.
Sänder också en omtanke jag har gått igenom samma sak. Tyvärr alldelles för ofta. Första var 1988. sen 1990 dog 2 st efter varandra.
Det är fortfarande tomt.
Alma
Inte slut slut, fortsätter på andra sidan , wow 5 år där nu har han hunnit med jätte mycket - beklagar din egen saknad, men försök se han som han är nu, glad , lycklig i en ljus tillvaro
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#6 Antar att du inte menar något illa men så som du skrev kan uppfattas rätt så kyligt av andra. har hört jättebra saker om dig jane men man får använda sina ord rätt så väl om man nu jobbar som proffisionellt medium.
Det var hans egna ord när han hade gått över inte mina dock.
Tack till er alla som skickar en omtanke :)
Jag beklagar även till er andra som har mist en person som har stått en nära. =( en stor kram till er
#8 Oh nej inte är det kyla inte utan kärlek
- då jag vet att alla kommer till ett bättre ställe efter den sk döden! Inte min mening att uppröra utan att försöka få dig att inte sörja mer utan glädjas åt där han är nu i sin nya existens!
Sen säger du hans egna ord - menar du då att du fått dem till dig själv eller via ett medium? Att jag kommenterade är för drömmarna tar inte slut bara för vi kliver över grännsen till andra sidan - de fortsätter i nästa existens!
Jag ville försöka få dig att se han i sin nya existens att inte hålla kvar vid den gamla jordiska existensen som ett slut - när den nya existensen började för hans del för 5 år sedan.
Du skriver inne på en sajt som heter ÖN och jag antar att du har intresse i detta med och vet att det finns en möjlighet att vi lever vidare - jag vill pucha dig att förstå att vi gör det! Bästa settet att kunna få kontakt med han är att se han levande i den nya existensen inte som död i vår!
Men ber om ursäkt om jag upprört dig inte min mening!
Tack för din Omtanke - jag har inte mist(gillar inte det ordvalet) men flera de mina + många vänner har bytt existens - gått över till andra sidan och min syster för endast 1 år sedan - jag har daglig kontakt med henne och vet att hon lever ett aktivt liv i sin nya existens och jag vet att vi möts igen - då jag själv är redo och jort klar min mission på jorden!
Så ser jag på det som är något som vi alla ska gå igenom "DöDEN# porten till vår nya existens! Och om jag kan lyfta någon med min vetskap - så har jag gjort det jag ska!
Varma kramar Jane
# Mycket bra skrivet Jane! En fin förklaring som jag hoppas alla tar till sig i sina hjärtan. Dom lider absolut inte på den andra sidan utan det är vi som lider och sörjer. Visst är det jobbigt för oss att inte kunna träffa varandra rent fysiskt men dom är där nära och tar del av våra liv ändå.
Kram Erika
Tack Jane och Erika, för det ni skriver. Tar man detta till sej, känns allt så mycket lättare…
Kram från Sisa
#10 Jo, klart det är så att dom går vidare men just ordet wow osv vad det som gjorde mig lite upprörd. Jo jag håller ju på med detta också men orden han sa det var så att jag läste en mediumkurs o vi skulle göra olika övningar samt satt jag med min lärare och vi skulle skriva ner allt vi fick på ett papper, som min lärare gjorde och det var just den kommentaren som jag skrev här, Som kom ifrån jonas han var inte äldre än 20år gammal. beklagar det som har hänt dig med :/ tack för en bra förklaring !! kram
Beklagar verkligen att din vän gick över så ung….sådant gör en ledsen, varför så unga när dom har hela livet framför sig, brukar man ju tänka…..
Sen finns ju denna tvåhet, man vet ju samtidigt att dom har det bra där dom är men man vill ha dom kvar här….
Jag vet ju oxå att det alltid blir jobbigare vid särskilda tillfällen, som vid jul, midsommar, födelsedagar o andra högtider….
Som nu min lillebror som gick bort den 21 januari i år, han dök verkligen upp som jultomten varje jul hos mamma, han var ju uteliggare, men då kom han oftast…..då fick vi ta hand om honom, och klä han i fina kläder o jag klippte hans hår, oftast….inte alltid….ibland ville han ha det långt…..så nu känns det just till julen, att han inte finns kvar här, men samtidigt vet man att han är med oss ändå…..detta blir första julen efter hans bortgång, så det blir nog jobbigast för mamma, eftersom det var dit han kom….
Varma kramar till dig
Eija
#13 Det du får fråga dig var om det kom ifrån din egen sorg och saknad efter han , menar han var naturligtvis med dig men att du som otränat medium kanske tolkat fel utifrån din egen saknad! det är lätt hänt! att man tolkar i den jordiska synen som döden som ett stopp - vilket i min syn inte är det utan en ny födelse!
Sen vist är det tungt för oss som är kvar ibland att inte kunna rå om dem fysiskt !!! Men dom har det bra! Och vill att vi också ska må bra och inte sörja för länge!
Kram Jane
#15 ja venne vad jag ska säga , men hur kan du påperka vilka som är otränade eller inte tränade medium? du har inte som en helst aning om vilken nivå jag ligger på? Oav hur tränad man är som medium så bär alla människor mer eller mindre en sorg inom sig, och det tar den tid det tar tills man mår bra igen, man kan inte sopa allt under mattan o låtsas att må bra för då mår man bara ännu sämre.
#16 Jag skulle inte ens lita på min egen medialitet när jag är i sorg - för man blandar in sina egna känslor och föreställningar!
Nej jag vet inte hur pass tränat medium du är men jag läser emellan dina rader i det du skriver ! Och sorg ska ta tid - men man ska inte fastna i den - det hjälper varken din vän eller dig! 5 år är en lång tid att sörja och om det är så starkt för dig fortfarade sä sök hjälp för detta hos någon proffetionell! Att man saknar dem som gott över är en annan sak - det gör man alltid - men att gå i sorg så länge är inte bra för dig! Lycka till!
Vänligen Jane
# Saknaden kommer alltid finnas kvar oav om man är 20 eller 80år gammal men det är inte direkt samma sak som det var när man fick reda på dödsbeskedet. Såklart man har bearbetat en hel del men just runt den tiden han dog såklart man tänker lite mer extra då än vanligtvis.