Vad hände igentligen??
Igår kväll så skulle jag springa på vårt motionsband som är på andra våningen. Den lilla sussade sött på nedervåningen och jag hade då en sån där babywatcher med sändare och mottagare ifall hon började att skrika. Installerade den och kontrollerade att den fungerade. Så gick jag upp och började att springa. Mottagaren var brevid mig och efter 15 minuter så började displayen att lysa. Detta betyder att någon aktivitet är registrerad, typ bebisen vänder sig. Jag tittade spänt på displayen och inväntade något ljud, gnyende eller skrik. Jag var alltså beredd. Sen hörde jag - lite högre än en viskning, en mansröst som sa klart och tydligt mitt namn!
Jag bara stirrade på manicken!!! Inte inbillning!
Inget mer, ingen röst, inget från bebisen. Snabbt som attan sprang jag ner (telefonen var tyst!) och kunde konstatera att den lilla sussade så gott. Kollade igen att komunikationen fungerade och det gjorde det.
Men vem kallade??
Jag var helt ensam hemma förutom lilla Erika, ingen radio, telefonen var tyst. Fast den första tanke som slog mig var just om någon försökte ringa mig…
Någon som kan förklara??????
Hej
Det där låter ju såklart som att någon vill ta kontakt med dig. Andar kan faktiskt gå via radiovågor samt tekniska prylar som ex lampor blinkar oisv fast man redan köpt nya lampor. Fast kan förstå att det känns obehagligt hade reagerat exakt likadant. Känslan jag får är morfar/farfar, en äldre man!!
Jag var också med om en sjuk grej ja satt vid datorn hade högtalarna på men lyssnade inte på musik från ingenstans så hör jag 2 st mansröster som pratade engelska , var lite sprakigt osv men dom började snacka om amerikanska flottan :S trodde ja hade hackat mig in på någon databas. Men jag är iofs inte direkt teknisk när det gäller sånna prylar:D
Hej OmShanti precis det du beskriver har min dotter upplevt alldeles nyligen.
Hon har en dotter på 4 månader och det började med en gång dom satte på den. Det sprakar till och hon tror att det är lilla Julia som vaknar till. Första gången hörde hon sin egen man ropa något på övervåningen, så hon sprang upp men han låg inne hos den andra dottern och sov. Så han var inte ens inne i det rummet. Nästa gång det hände så var det en rysk mans röst som pratade tydligt, . Det hör till saken att hennes mans morfar var ryss. Så jag tror att det är han som är där och passar lilla Julia. Han avled 08. Dom har även upplevt en del andra saker, som t.ex ett ljus som dom släckte men som brann igen när dom kom ut i köket. Dörrar som öppnas och stängs, det tassas och dom ser även skuggor i ögonvrån.
Hoppas jag inte förstör din tråd nu men jag tänkte att du ville veta att det finns fler som har kontakt via babylarmet.
Kram Marianne
OmShanti..Vad intresant o jag säger som övriga här uppe.
Det är någon som är så glad över lilla Erika..Försök att tänka på om du har tänkt på nångon nyss..Vist är sådana här saker intresanta.o ett bevis på att det fins något…
Jag hoppas ju att du får mer på din radio o att vi får höra….
Lena som tycker sådant här är intresant..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Det är inga övernaturliga kontakter utan beror på att kvaliteten på dessa radioutrustningar är så låg att de tar in en massa annat än det som är avsett. Rundradiosändningar tar sig in via mellansteg och även lågfrekvensstegen i radiomottagarna. Jag har det fenomenet i mina högtalare till datorn.
Det kan också vara så att babywatchen går på t ex 27 Mhz och det är samma frekvenser som t ex lastbilschaffisar snackar med varandra via och ofta så hörs t ex italienska i sådan apparater i Sverige. Inget konstigt heller för radiovågorna från Italien studsar i jonosfären och kommer ner till jorden igen här i Sverige, därför hörs just dessa bra i Sverige.
Ledsen om jag förstörde dagen för somliga nu men det är helt "naturliga" orsaker som gör att röster hörs i era babywatchar.

Tack för era svar!
4#, nä helt ok, men just att rösten sa mitt namn och inget mer! Det tycker jag är lite speciellt.
Vi får se om det händer något mer!
Kram!
#4 Det du säger är bara ett alternativ. Alla röstfenomen (EVP) har ingen naturlig eller vetenskaplig förklaring….så dra inte allt över samma kamm nu!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

#6 Det tror jag inte. Att ingen har hittat den vetenskapliga förklaringen är inte samma sak som att det inte finns någon.
jag har varit med om något liknnde.
det är visserligen 16år sen.
min dotter var hemma med sin son han kanske var 4-5mån.
vi hade sändaren uppe i sängkammaren,motagaren på neder våningen.plötsligt hör vi en barn röst.jag och min dotter tittade på varandra,eftersom pojken var nere hos oss.
så visst händer det saker.även om det 4 skriver kan oxså inträffa.
men jag tror det finns andra orsaker oxså.

#8 Det är ett annat vanligt fenomen med babywatchers, grannarnas kan höras eftersom många går på samma frekvenser.
#7 Till och med Eienstein har forskat i detta ämne och han kunde inte knäcka detta. Han har också medgett att det finns saker som inte går att förklara på ett vetenskapligt vis. Det finns många forskare/vetenskapsmän som inte lyckats. Det borde väl åtminstone ge dig en tankeställare.
Värmland"

#10 Källor på det tack.
#11 Du som är mästare på att hitta vetenskaplig fakta borde väl själv kunna hitta dessa teorier. Jag tänker inte hjälpa dig…det är ju bara som att hälla vatten på en gås.
Värmland"
tycker ni kan porta den här mannen snart, han förstör ju bara trådarna hela tiden. Förstår faktiskt inte vad han gör här på ÖN överhuvudtaget, när han vet att många av oss tror på detta eller är intresserade.
#11 Varför kan du inte bara låta folk ha sin tro utan o provocera fram saker o ting för. PUNKT !
Tror knappast att du skulle jiddra med folk som har en viss religion eller en annan kulturell bakgrund som ex muslim, katolik osv, alla har en tro. Jag skiter fullständigt i om folk tror på gud, jesus. Om det får dom o må bra osv det är väl bra för dom men orka lägga sin energi på sånna små bagatell saker. Du måste ha ett väldigt enformigt o tråkigt liv eftersom du försöker omvandla andra människor. Fast tycker du borde ta en självrannsakan först innan du hackar på andra:D
9
för det första bodde jag i eget hus.
och för det andra fanns det inga andra så små barn i byn.
Som det skrevs i #4 så är kvaliteten på den här sortens radioapparatur fullkomligt kass, den tar in allt möjligt som den inte ska göra. Ett exempel är när jag och min bror var små och hade varsin bärbar radiosändare/mottagare ("walkie-talkie") och lekte med, då kunde vi höra vad militärerna i närheten sade, det är också därför man idag kör så gott som allt samband krypterat, eftersom det kan avlyssnas lätt om man kör på hög effekt på ett fåtal frekvenser.
Ofta, om vi gick upp på taket, fick vi in något som lät som en rysk radiostation, komplett med musik. Så här i efterhand är jag ganska säker på att det var en svensk piratradiostation men med distorsioner i ljudet.
Det är också så att den mänskliga hjärnan är "kopplad" så att den fyller i saker som man inte upplevt tidigare och så tolkar man utifrån det man har upplevt innan. Det är därför vi ser mannen i månen.
I det här fallet så kan det ha varit allmänna störningar på radion (eller något helt annat, det spelar ingen roll) som lät ungefär som barnskrik och eftersom ni inte kände igen ljudet så kopplar hjärnan ihop det med barnskrik eftersom det kom från något som ni ansåg som viktigt om det kom barnskrik ifrån (babywatchen). Om samma ljud hade kommit från bilstereon så är det fullt möjligt att ni hade tolkat det som något i motorn.
Det är så våra hjärnor fungerar, och det är anledningen till varför våra förfäder överlevde. De sprang en gång extra från rovdjur eftersom de såg något som såg ut som ett ansikte i skuggorna även fast det inte fanns något där.
Visst, det är inte säkert att det var något sådant men man ska inte avvisa det.
#13 Ja, du har rätt. Han är nästan alltid den som startar alla otrevligheter i trådarna och även andra amatörvetenskapsmän. Man läser med intresse och vill ta del av och "njuta" av andra berättelser och plötsligt kommer en attack av en person som inte ens har någon erfarenhet eller bevis för sina teorier
Detta är ju en sida för övernaturligt…men vissa fattar inte det..eller vill kanske bara ställa till bråk?
Värmland"

Lugn i stormen!
Visst kan det finnas flera olika förklaringar, det brukar det göra. Och vi själva väljer det vi önskar, skapar vår egen verklighet. Då jag pratat med andra om det som hände och de alla tror samma sak så håller jag med dem: att det är någon - kanske min vägledare - som bara ville pocka på min uppmärksamhet.
Vi är ju aldrig ensamma :)
Det finns ju bevisligen flera dimmensioner, 11 om jag inte minns fel. Jag kan dock bara uppfatta 3, men de resterande finns ju där även om jag inte ser/känner det/förstår det. Och vad som finns i de dimmensionerna, tja det är nog mycket det, det som vi inte just nu kan hitta vetenskapliga bevis för. MEN de finns!
När man pratar om elva dimensioner så handlar det inte om dimensioner som i andra världar, utan det är en del av strängteorin (tio för vanlig strängteori, elva för M-teorin). Jag tänker inte gå in på det nu, främst för att jag inte är fysiker, men googla på strängteori och dimensioner om ni är intresserade.
Däremot så har det föreslagits att det finns paralella universum som har både fyra rumsdimensioner och andra som har upp till tio. Allt är teoretisk fysik och kan inte användas för att förklara andevärlden, i alla fall inte än.
OmShanti - visst kan det finnas flera förklaringar. När jag upplever något Paranormalt/övernaturligt så går jag alltid igenom alla naturliga förklaringar noggrant innan jag bedömer det som något paranormalt. Jag är nästan pedant när det gäller det. För jag vet att det finns mycket som kan lura en, men jag vet också att det kan vara tvärtom.
Värmland"
Jappppp!!
Vad jag för står så tycker OmShanti att det var underligt att någon viskade hennes namn.O vist kan man tycka att det är underligt…
Så jag för min del utan att vara något.
Att du skall veta att du har hjälp med barnett från andra sidan…
O det tycker jag är så fint o mysigt.
Så njut av det OmShanti.Lena.
O vist är det roligt att det är så många som är intresserade av detta fenomen..-Hade jag tyckt..Vi kan lära oss något av varje inlägg..
Lena.P är jag i verkliga livet.

#12 Du bör sluta påstå saker om du inte kan backa upp dem.
#13 Är det att förstöra om man förklarar hur saker funkar? Är det bara fantasier som får skrivas här? Folk som tror på Jesus får göra det hur mycket de vill. Om de påstår att han pratar med dem i bilradion så kommer jag att protestera också.
#14 Radiovågor kan gå långt.
#16 Exakt var började jag vara otrevlig i denna tråden?
#19 "alla naturliga förklaringar" Det tror jag inte. Vet du allt?
Om folk vill tro att Robert Lind i Kramfors väljer ut lottokulorna som ska dras i TV och påverkar dem med telekinesi så får de självklart göra det. Om jag inte tror det och berättar varför jag inte tror det så får jag också göra det.
Har du inte haft något tillfälle att meditera? Någon vill säga att någon är hindrad att tala och röra sig, någon känner sig bunden och tystad. Och har ingen möjlighet att själv bestämma över sitt liv. Men denne någon har en beskyddare, som vakar och tar hand om denne hela tiden.
Kramen till dig och Erika…
U R us
#21 i inlägg #19 så snackade jag inte med dig. Du började bli otrevlig eller rättare sagt besserwisser i första meningen i inlägg #4.
From Hell
Värmland"

#23 Hm, man är otrevlig om man berättar vad det mest sannolika är, men man inte otrevlig om man hävdar att det är ens döda mormors faster som pratar genom radion? Skrämmande.

Unauthorize, jag tycker det är ok att tro det man vill och självklart så kan det finnas logisk förklaring till det som hände mig, absolut. MEN bara det att hade det varit någon på tråden, lastbilschafför mm mm så tycker jag att då hade det nog varit knaster innan, kanske efteråt, något mer som sades. Att det nu bara var mitt namn, och det sades med en sådan speciell ton, och ingenting mer. När jag har begrundat vad det kan vara så nä ingen lastbilschafför var det. Möjligt om det efteråt var Ciao Bella bla bla också, men det var det inte.
Jag gör också bedömning av situationer som för mig ter sig konstiga, mystiska, kanske andliga etc, om det kan finnas någon logisk förklaring, självklart. Men när jag inte hittar den förklaringen i logiken, det vetenskapliga så för mig är då det ovetenskapliga, det som än inte är bevisat rent logiskt, faktiskt det som är mest rimligt. Och detta är en tro och/eller att man vet, en instinktiv känsla att det är något mer. Något som känns i kroppen, ungefär som kärlek (bevisa att det existerar! Det går inte. Den som älskar vet helt enkelt, that´s it)
Jag behöver inga bevis för detta.
OmShanti - Bra skrivit!! Känslan är enorm när man upplever något paranormalt.
/Fredrik
Värmland"