Orb bredvid dottern
Hej Satori, vad stor orb…kul att du visade. Få se vad de andra säger.
Kram Jile
oj den var tydlig på samma ställe och avstånd från din dotter båda gångerna, någon som vaktar över henne kanske.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
De var ljusa fina det ser ut som ansikten i dem.
Ja den ena, den översta ser jag nu två ögon som tittar in i kameran och så skulle det kunna vara en näsa i mitten fast då ser det mer ut som en gorilla. Eller omman zoomar in på "näsan" i mitten så ser det nästan ut som en liten ödla eller dinosauriebebis.
satori.Har du haft en katt??
Ser presic ut som en katt som är med o kollar…
En långhårig..Ljus katt…
Fina orbs.
""
""Är det ingen här som kan känna något??
Lena.P är jag i verkliga livet.

chik, håller nog med dig, det ser ut som en katt
ögonen ser jag tydligt.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Jag har tittat på bilderna och jag upplever ingen andlig aktivitet i dem. Det brukar vara mer "liv" och "lyster" i riktiga Orber. Våra nya digitalkameror är ganska bra på att fånga upp damm och andra partiklar. Man brukar kalla dom för "dammorber" i vardagligt tal. För mig är det nog mer troligt att det är just så. Men jag är övretygad om att ni har era nära och kära som vaktar på dig och din dotter även om dom inte fastnat på bild ännu.
Med ljus hälsning
Erika Andreasson
Hehe, vad kul
Ja jag har haft en katt. En halvtlånghårig perser/norsk skogkatt som var väldigt speciell. Jag brukar kalla henne min första bebis för jag var tvungen att plocka bort henne när jag var i v.38 av graviditeten
. Men hur ser ni henne, jag ser ingen katt.
När man tittar på kort tillhörande någon plockar man ofta upp detaljer rent psychic. Det var ju duktigt av dig Chic att se katten! 
Erika..Hallo..Vi är ju lite olika vi..
Satori..Jag vet inte hur det går till.Men jag ser tydligt en katt.O det är en ljus långhårig.o den är väldigt intreserad sen om det stämmer eller inte det vet jag inte.
Men om du känner efter så kan du kanske få fram en bild..
Den är väldigt förtjust i barnet…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja jag e väl oxå lite osäker när det kommer till just Orber. Vilka är damm och vilka inte typ. Fast det är det att just dessa stora blir alltid med min dotter och samma sida om henne också, plus att det översta fotot är taget på en plats där jag tydligt kände att vi inte var ensamma. Har ett annat foto med vad som ser ut som ektoplasma och där framträder tydligt två ansikten. Fast inga jag känner igen. Har även en kompis som visade mig ett foto på sina barn i soffan och där ser det ut som en lite kerub som ligger mittemellan dem i soffan. Som ett sånt där gammalt bokmärke ni vet.
#11 Jag stirrade mest på orben och om jag fick en känsla via den eller inte. 
Är inte påkopplad för övrigt. Det var du däremot! 
#12 Det vore intressant om du kunde visa det fotot med de två ansikten. 

I första bilden ser jag en leende man (:
Det här är läskigt, vet inte om jag vågar berätta men…..ni får tro vad ni vill men min katt hon var verkligen min bebis och jag älskade henne mer än något. Har aldrig innan eller efter känt så för ett djur, men hon var en riktig jävul på att rivas. Kunde bara flyga på en helt plötsligt fast när hon var lugn så var det glömt. Vi var som ler och långhalm.
I somras sitter jag här framför datorn och läser. Plötsligt känner jag att det svider på mitt skenben, jag vrider stolen,kavlar upp jeansbyxan och där under fanns tydliga rivmärken. Jag hade inte ens rört mitt eget ben och plötsligt var det bara där. Har ingen katt nu heller. Detta var så skumt att jag tog ett kort på det och jag har haft en hel del aktivitet här i huset med täcken som dras av mig och nån som tar om mina ben när jag sover och drar och så händer detta och jag blev inte rädd trots allt men man börjar ju undra om andar kan rivas och i så fall varför. Det är faktiskt först nu som jag tänker att det kanske kan vara min katt som vill skoja och visa sig!? Ser precis ut som kattklös. Fel håll på märkena oxå om nån ändå tror jag skulle gjort det själv.
Hittar inte hela bilden nu men har en liten en som jag beskurit. Hade hela inne in annan gång här på ÖN för jättelängesen och då var det en tjej som ändrade ljuset på hela bilden så att båda ansiktena framträdde tydligare o sen sms´a hon bilden till mig så den ligger fortfarande i min mobiltelefon.
Ja precis chik som en katt med gula ögon :-))
#5 Ja satori där du ser gorillans näsa är ögonen på katten..som jag ser det.
fast det ser ut som en ansikte på en människa också.
Kul att du Erika kom in och diskuterade detta.
Kram Jile
De senaste bilden tycker jag ser ut som hitler, hur jag nu fick det till det.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
#19 Aha ja då är det kattögona du ser (de gula) som jag tyckte såg ut som en dinosauriebebis
#20 Nä men usch då!
De första ser tyvärr mest ut som det gör när man får ett damkorn belyst av blixten. Det är i stort sett omöjligt att avgöra om bilder innehåller riktiga Orber eller inte om man använder blixt, så det bästa är att alltid stänga av den om det inte är nermörkt.
Jag har hållit på med foto på frilansbasis i över 30 år och jag vet ganska väl hur olika saker ser ut som har helt naturliga förklaringar.
Lite naturliga förklaringar.
Ansikten i bilder: http://en.wikipedia.org/wiki/Pareidolia
Orber på kort: http://www.theorbzone.com/
#23 Tack men jag är inte intresserad av naturliga förklaringar! Det finns inget som heter naturligt, kan du bevisa det naturliga på ett övernaturligt sätt annars tror jag det är bluff och båg! 
Ok, vill du inte ha ett öppet sinne så slipper du.