Spöke?
Jag har nyligen flyttat in i en "vindsvåning" (25,8m2 :P) och hela tiden när jag flyttat in har det känts som hemma.
Iaf. Häromnatten så vaknade jag av att jag skaka, verkligen frosskaka, men jag svettades och kände svetten i pannan - jag mådde inte dåligt i övrigt. Och när jag slår upp ögonen så det första som slår mig är att "det ligger någon bredvid mig" (har ansiktet vänt upp i taket) - fast jag bor själv…. Sen det läskigaste - någon stryker mig över pannan och sen kinden. Ungefär som man gör med någon som har feber, med en fuktad trasa om ni förstår vad jag menar?
Dagen efter när jag stängde av vattnet till duschen lät det som om någon flyttade min skrivbordsstol, det är hjul på den och laminatgolv så det blir ett rätt distinkt ljud - men stolen stod som jag lämnat den.
Mina tumvantar har försvunnit.
Tror ni att jag ska vara rädd och ta hit någon eller är det safe och leva som vanligt? Jag har börjat prata med "den", säger hejdå när jag går och hej när jag kommer hem, säger vart jag ska, godnatt osv. Är det något jag ska sluta med eller de tycker om det? Kan man ställa krav? (Låt mig vara när jag sover, ex.)
Tacksam för svar, lite läskigt att gå och lägga sig.
Emelie

Hej!
Jag tycker att du skall ta dit någon som kan befria dig från "spöket"! Det är inte meningen att de skall vistas här…inte bra för dig och inte bra för "spöket"!
Lycka till!
Håller med #1 ta dit någon som kan hjälpa dig!
Emelie - säkert att du inte gillar ditt spöke
Jag tror inte den är ond utan den vill nog bara göra sig uppmärksam. Men jag kan förstå om du inte gillar det!
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"