Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 2614 ggr
xinluo
0

Såg på facebook

att det blir en Andlig kryssning 28-29 Mars 2010. Är det några från ÖN som tänker följa med på den resan?

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Jane-Lyzell
0

Nej tack - säger samma här som på FB - Spirit och Spirit hör inte ihop!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eija
0

Jane, du menar väl sprit o spirit…Flört….håller med till viss mån…..man kan ju ha kul på resan, men ändå ha en andlig stund innan allt det andra som brukar höra till på en sådan resa….fast måttligt förståss….Glad….själv dricker jag inte, men kan vara nog så pratsam ändå när stämmningen infaller så att säga, och första blygheten har försvunnit….

#0, jag kan tyvärr inte åka på en sådan resa p g a min sjukdom, men annars så hade det kunnat varit nåt o hänga på kanske…..

kram/Eija

xinluo
0

Jag hade faktiskt inte tänkt mig en spritresa Förvånad

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Jane-Lyzell
0

Nej det är bara det att 90 % av de som åker dessa båtar är under alkoholrus och för mig inga bra energier att blanda med det andliga!

Finns bättre mötesplatserSkrattande

Det var engelska Ejia - heter lika dant där!

Vänligen Jane

[outgrundlig]
0

#4 Men du menar väl inte att 90% av dessa du nämner är med på aktiviteterna? Detta hålls väl på skilda platser? Båten är stor eller…

Har du varit med på någon sådan här resa så att du sett att det inte varit bra för dig som medium eller hur menar du?

xinluo
0

#4 Ja det låter ju inte så bra. Jag har aldrig varit med på en andlig kryssning och tyckte det lät spännande. Får väl se hur det blir

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

eggebanroth
0

ngn bratar här bullshit. Om man tar en öl till maten eller ett glass vin. So what….Titta tillbax i tiden… Vem tror du att du är , jag mår illa att höra dessa tjat om spriten osv, så länge det inte bli så att man är berusad vilken ingen är, det fins dock undantag i alla sammanhang. Bra med ANDLIG kryssning.

Rosenvial
0

Den Andliga Kryssningen kommer att bli helt FANTASTISK ,ibland det händer är jag synsk just nu är jag det Flört

LYCKA TILL ER ALLA

Anna-H-K
0

Hej alla hjärtan!

Denna kryssning kommer att bli en toppenfin resa för andligt intresserade! Man väljer själv om man vill ta ett glas eller inte till maten! Mycket duktiga medium är med på resan så jag hoppas att det blir en jättefin stämning & sammanstrålning Flört

Ljus & värme

Anna

carip
0

Jag har varit med på en kryssning och det var inga dåliga energier!

De flesta tog bara ett glas vin eller öl till maten - sedan dracks det inget förrän efter seanserna. Så att tveka för den skull?

Mycket trevlig stämning var det!

chik
0

Andligkryssning låter ju bara så bra.O då kan ju hela familjen åka med.För det fins kanske något för alla på båten.Förvånad

Spriten är väl upp till var o en..Så länge som man inte spyr ner grannenSkrattande

Lena.P är jag i verkliga livet.

Clary
0

Chik, jag bara älskar dina kommentarer SkrattandeKyssSkrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Jane-Lyzell
0

Hmm - väcker mycket känslor detta ämne, kul!

Nej jag personligen tycker inte det är rätt platts att ha Andlighet på - dessa båtar är partybåtar och mycket Sodom o Gomorra , fylleslag , sex, spel etc.. upp till var och en förstås - men inte min smak!

Åker inte dessa båtar om jag inte absolut måste! skulle aldrig falla mig in att göra en nöjestripp på dem med min familj(barn)

Därför skulle jag inte heller rekomendera det till Andligt sökande heller! Finns bättre forum för det en dessa båtar!

Nej - man ska inte blanda sprit med andlighet inte ens ett glas!

Åk gärna dessa båtar som nöjestripp och drick hur mycket ni vill - men att combinera det med andlighet är vansiningt - Den gången jag själv var med på Andarnas kryss kan jag lova att vissa var bra runda under fötterna som var med och det kom in folk som inte hörde till den kryssen med!

Säger inte att du behöver vara nykterist för att hålla på med andlighet säger endast att de inte ska blandas ihop!

Vänligen Jane

[outgrundlig]
0

Jane, vet ej om du svarar mig enbart. Verkar inte så för det finns svar till många inlägg här som jag ser det.

Känslor väcker du genom att vara rakt på sak om vad du tycker, det är helt ok enligt mig.

Hos mig väckte du enbart en undran genom din kommentar. Vad har hon sett/varit med om tänkte jag? Varför vill hon gå ut så fördömande och generaliserande med att det dricks o blandas?Obestämd

Jag tror vi alla är såpass vuxna att vi har sett själva och vet vad som är bra för oss och inte.

Båtar tror jag nästan varenda en har åkt med och vet att det finns de som super som svin. Men att svinen är med på det Andliga har jag aldrig sett. Jag har sett respektfulla, nyfikna och hängivet intresserade personer.

Att just denna Andliga kryss skulle bli likt något som du erfarit tidigare återstår för dem som åker med, att se med egna ögon.

Jag bara undradeGlad

xinluo
0

Är det några från ÖN som tänker följa med på den resan?

Detta var den enda fråga jag ställde. Nu vet jag. Skrattande

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

eggebanroth
0

varför är det så viktigt tjata om drickandet, dricker själv ytterst lite(alkohol). Det jag tänker är din skovänding, är du nu så helig att man inte kan ta en snaps eller 2, so what. Det kan ju höja stämmningen o vibbarna tro eller ej. Det är ingen helig kyrka vi talar om. Utan  en nöjesresa. Med andlighetens Tecken. Den bästa platsen för avkoppling är nog en båt.

så att jag följer med.

Jane-Lyzell
0

Jag personligen tycker inte det är rätt platts att ha Andlighet på och blanda med alkohol - Ni är vuxna och gör som ni vill : helig vet jag inte egge - men jag gör mitt bästa att leva som jag lär!

#14 Tror inte du förstår mitt resonemang - även om en liten del av båten är för det andliga krysset - så är övervägande andra passagerare där av en helt annan orsak - har ni aldrig åkt dessa färjer själva? borde räcka för att veta vad jag menar - titta på programmet Färjan - visar lite av livet på dessa båtar!

Sen vet väl var enda andligt strävande person att sprit liksom droger etc.  inte är bra för andligheten eller det mediala ! Det drar ned din fysiska kropp som är ditt tempel, ditt redskap för det mediala!

Vänligen Jane

eggebanroth
0

har åkt under ett halv år 2 gånger m en kryssning, såg faktiskt en berusad man, som gick till hytten. De flesta åker för att koppla av, äta en fantastiskt buffe eller a lacarte, eller hur det nu stavas. Var på utlandsresa förra veckan ingenstans i den stora världen var ngt liknande. Tittar inte på "Färjan" visste inte det fans ens. Men andligheten den fins ju inom oss, det kommer inte från ngn alkis som dock har samma värde. det är ju endå så att det är inte så viktigt vad som går ner, det viktiga är vad som kommer ut (pratet). det är sant man ska setta ett stort värde till Templet. För kroppen hör de mentala med, man ska helst må bra. Det är en förutsättning att gå vidare (utvecklas). För dig kanske alkohol är ett tabu, för mig är den de bästa nervmedicin som fins ,som en beröm läkare utttalade det. Men i måttliga mängder. Rött vin tom är nyttigt. detta påverkar inte negativt på det andliga alls. Man har grundförutsättningar åt olika håll, en del kanske behöver en öl en annan kan avstå. Men ingen av de två har varken rätt eller fel.

vänligen Egge

Jane-Lyzell
0

Tror inte våra härliga alkisar om du menar dem på parkbänken - åker dessa båtar för de har inte råd - men det finns gott om berusade vuxna och pansionärer - inte alla naturligtvis!

Att tro att alkohol eller dråger hjälper en att må bättre är en skröna och en illution, för varige glas du tar behöver du ta ett till för att må bättre!

Om man vårdar sitt tempel(kroppen) behövs inga glas överhuvudtaget du mår bra i energin som du själv skapar!

Att tro att alkohol är nyttigt är farligt! Sen får var och en drika vad fonken de vill - det är deras kroppar och sinnen - men till att legimitimera det med andligheten - nej - det gör jag alldrig!!!

Alkohol bryter ned - det bygger inte upp!

Vi kanske ska skapa en engen tråd i detta - då detta inte är vad trådskaparen frågar  och jag svarar NEJ - jag kommer inte att åka med!

Kom ihåg att jag endast pratar om kombenationen andlighet/medialitet och Sprit - som alltså inte bör blandas - vad du gör när du inte håller på med andlighet är ju helt upp till dig själv - inte bra men bättre en att blanda!

Vänligen Jane

eggebanroth
0

det är sant man kan älta om alkoholens faror, vid annat tråd. Men andlighet gör ingen skillnad om du sedan sitter bland a-laget  vid torget. Eller sitter på en kyrkbänk.

xinluo
0

Ni får gärna fortsätta era disskutioner i min tråd Cool mig gör det inget

Ha det gött

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

eggebanroth
0

För mig är det bra så . Ha en trevlig kväll

Talisker
0

Det finns ju flertal naturfolk som tar droger för att komma i kontakt med sin andlighet. sen kan jag väl hålla med om att det inte får va för stökigt och att va så värst andlig som bakfull kan nog inte va så lätt

Jane-Lyzell
0

#20 nu menar jag nog mera medialt andligt arbete  alkoholpåverkad !

Att visa sin andlighet för sosialt utslagna är en annan sak - vi är alla lika inför skaparen. Det är inte det jag talar om!

#21 tack xinlouGlad

#23 Ja tyvärr, men tack och lov i minoritet!

Go kväll:-)

Jane

[kvasthilda1972]
0

Jag håller med Jane! Skulle aldrig  falla mig in att öppna upp mig medvetet på en plats där folk är alkoholpåverkade, jag har en vän som gjorde det och hon blev ordentligt skrämd.

Jane-Lyzell
0

#25 Kan förstå det:-(

nallox
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nog lever många av er här på sajten kvar i "gamla Ålandsfärjornas  tidevarv".

Jag har rest åtskilliga gånger(såväl i jobb som privat) och nuförtiden är det mycket seriöst. Det kan se mycket värre ut utanför (och innanför) krogar i stan…

för övrigt disponerar man stängda konferensrum på båten dit bara "invigda" äger tillträde -lika privat som i en lokal på landbacken.

Det är ju upp till dej själv vad du gör det till!

Jag kollade just in såväl Lisa Williams som James van Praghs hemsidor!

Båda medverkar i kryssningar i Karibien…Det ni… - Det är bara att önska lycka till med resan.

Nallox

lwic
0

Snälla Jane-Lyzell---vakna upp till år 2009,snart 2010. En passagerarfärja idag är lika seriös som vilket storhotell som helst.

Många många fina passagerare. Seriös personal,

Privata konferenslokaler - skön, avkopplande  miljö, god mat. Jag påller med #27  att det är upp till dej själv vad du gör det till.

eller

:((   "oh hemska tanke": Är du orolig för konkurrensen?

xinluo
0

Så tråkigt att se att min tråd där jag endast frågade om någon här på ön ska åka med på kryssningen spårar ur så totalt.

Att dra in detta med hur mycket sprit det dricks har absolut inget med min fråga att göra. Jag skrev för några inlägg sen att ni kan fortsätta snacket i min tråd men nu får det faktiskt räcka. Det har inget med min fråga att göra.

De enda som behöver svara är ju de som tänker sig att följa med eller hur? Sen kanske inte alla som tänker åka med vill svara på det i min tråd.

Diskussionen med Jane får ni ta i en egen tråd.

Ibland önskar jag att man själv kan låsa den tråd man skapat när den börjar spåra ur Obestämd

Kram till er alla..jag är inte upprörd utan känner bara att nu räcker det!!

(inte min mening att såra någon av er)

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

[mia-38]
0

Tråden är nu låst på trådskaparens begäran.

Playja
0

Jag skulle gärna åka på den kryssningen Skrattande men har svårt att bestämma det nu!  Glad

(Läste en gammal tråd för länge sedan (07-08) där medlemmar här inne haft en riktigt givande upplevelse och kanontrevlig resa (hittar ej den tråden…sorry)

Inlägget är låst för nya kommentarer