Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 2818 ggr
siberlina
0

fullmåne

på onsdag är det fullmåne igen. så var väl förberädda ,jag börjar redan känna mig full av energi

Elisabeth-J
0

Full av energi och vakna nätter Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Eija
0

Oj då! redan dags igen då…..ja, då vet man orsaken till vaknätterna som kommer då…..

chik
0

Hoppas att vi här nere får bätre väder än vad vi hade föra FullMåne…

O vist går det fort…

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

Hoppas att vi här nere får bätre väder än vad vi hade föra FullMåne…

O vist går det fort…

fia-mia
0

Min mamma och bror sover jättedåligt vid fullmåne. Är det någon som vet vad det beror på, alltså någon vetenskaplig teori?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

liwa
0

Och jag som redan sovit så dåligt den här helgen. Hur kommer man att vara efter fullmånen då? Usch!

triobios
0

Den enda vetenskapliga teorin om det skulle väl vara den psykologiska om självuppfyllande profetia.

"Inatt är det fullmåne, oj jag kommer att sova dåligt" Då sover man dåligt. Det är den enda vetenskapliga teori jag kan komma på.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Britt-Marie
0

Ja, jag förstod att den var på gång. Var vaken till kl 04 i morse. Suttit uppe och skrivit brev och så pysslade jag lite här. Gjorde en liten blomma med mossa och lite annat bla i natt. Många av mina brev till mina brevvänner kommer till nattetid. Så många nätter som jag suttit uppe och skrivit brev. Men det är ett bra tidsfördriv när man inte kan sova, att skriva.

[mia-38]
0

Ahaaa…är det därför jag inte är på humör alls kanske.
Sovit dåligt med…men det finns ju en orsak till det. Fast jag kanske har sovit lättare och vaknat lättare med.

siberlina
0

triobios ,jag tror du har fel…..om din teori,kram iallafall

Mads
0

Ingen extra energi här tyvärr men väldigt mycket drömmar Glad

Amor Vincit Omnia

liwa
0

Hoppas på att få lite extra energi för jag har en tuff vecka framför mig. Men som det ser ut just nu så sover jag väldigt dåligt och går på sparlåga.

triobios
0

Som sagt, det var den enda vetenskapliga förklaringen jag kunde komma på. Det finns flera snarlika kom jag på nu senare, men alla har med förväntningar och psykologi att göra.

Men ge gärna din egen förklaring, det kan vara intressant att höra.

siberlina
0

triobios, jag har testat mig skälv och vet exakt när det är fullmåne ,,,jag har det uppskrivet, och det stämmer faktiskt,,men jag kan hålla med dig att om man tänker ,på att ikväll kommer jag inte kunna somna igen så kan det bli en fixide. så har det varit för mig många gånger,,,,sen jag skaffade spikmatta så har jag inga sömnproblem längre, vare sig det är fullmåne eller något annat

Erkki
0

#16 Varför har du skrivit upp när det är fullmåne, när du ändå kan känna när det är fullmåne?

triobios
0

Testat dig själv hur och i vilket syfte?  Inget av det du säger motsäger ju mitt förslag ovan, eller hur?

Att dina sömnproblem försvann när du skaffade spikmatta är inte så konstigt, du känner dig förmodligen lugnare och därför är det lättare att sova.

OmShanti
0

Jag har en liten som reagerat massivt inatt. Hon ville inte bli nöjd, hur jag än gjorde. Säkert fullmånen tänkte jag.
Så jag förbereder mig på en eller några sådana nätter tillGråter (om det nu är månen hon reagerar på).
Skall försöka sova lite nu…

Kram zzzzz

Hoppfull
0

Jag har mått jättedåligt av fullmånen den här gången, fysiskt dåligt… men idag när den äntligen är full så har det värsta släppt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

dalamormor
0

den här gången har jag inte känt av månen.

sovit gott,men jag är väl nedfryst eftersom det är 13-14 grader varmt i sängkammaren.

siberlina
0

triobios,jag ville veta om det verkligen stämde det här om hur man blev påverkad av månen så då skrev jag upp alla dagar som det var fullmåne….och det stämmer på mig , ibland har jag glömt att titta och då kanske jag känner mig konstig , och då är det fullmåne….det var för ca 2 år sen som jag började forska om detta..annars tror jag inte på astrologi eller eller på andra saker ,jag villnog se ganska realistiskt på det mesta…men nu lyser månen upp himlen utanför mitt fönster

Eija
0

Jag hade ingen aning om att jag reagera på fullmånen förän vid vuxen ålder….det enda jag visste att ibland gick det absolut inte att sova, jag låg o snurra o snurra i sängen hur pigg som helst…..

Så en dag efter en sådan natt kom jag till min dotters dagmamma som vanligt, och hon såg att jag såg ganska så trött ut, då fråga hon om jag oxå hade svårt att sova när det var fullmåne…..jag blev så paff…hade aldrig hört talas om det ens……så efter det så börja jag kolla upp detta……när jag sov dåligt så kolla jag i almanackan och såg att det stämde med fullmånen….så därför vet jag att det beror på den för min del…

Sen har jag en teori idé på detta…..månen påverkar ju vatten, som flod o ebb….och människan består ju till 80% av vatten….(kanske lite fel på procentantalet, men högt är det)…så därför kan det vara så att det är därför som vi reagerar mer eller mindre på det….

siberlina
0

eija. jag har ochså hört att det kan bero på att vi har ca 80 % vatten i oss,,, så du har nog helt rätt,,,

Erkki
0

#23 Eija, du ska ha två bilsner, men para två.

siberlina
0

erkki ,va ska du ha …..en koskenkorva eller

triobios
0

Den teorin är i grunden felaktig, månens faser överenstämmer inte med närheten till jorden vilken den borde ha gjort om den teorin skulle kunna stämma.

Relaterad fråga: När tror ni att jorden är närmast solen?

ulla01
0

Jag är nog konstig ,,,sover så gott när det är fullmåne.

Den ger mig energi.

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Dagens!!

I går var det ju full måne.

O den var bara så fin när den komm över kanten vid 16tiden.Det är svårt o få med på kort hur vacker den va.

Sen så skulle jag o en bekant åka till udden med dom gamla stenåldersgravarna.Det var ju bara så vackert när vi var där sist när det var full måne.

Men när vi kom dit så hade molnin dragit över Månen.Fy vad det var tråkit…

Så det blev inga fina mån bilder..

JILE
0

#29 Mysigt ställe Chik…där skulle jag vilja gå just nu :-)

kram Jile