Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 2374 ggr
magganG
0

pengar?

Är det ngn som tror sig veta varför andar försöker förmedla sig med att lägga ut slantar, som vi vanliga ska hitta.

Varför just slantar tro?

Eija
0

Ja tänk så har jag oxå hört från flera att det har hänt, men nog visar dom sig på olika sätt…..vissa får hälsningar via djur, som jag har fått, och även som en fjäder, som jag oxå har fått….så det är olika sätt dom har….men jag kan inte heller säga varför på olika vis…..kanske någon vet det här på ÖN…

Eija

xinluo
0

En vacker fjäder låg det på min dotters grav när jag var där. Jag tog den med mig hem för jag kände att den var till mig. Jag såg det som en hälsning.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Elisabeth-J
0

För ett tag sedan hittade jag pengar på dom mest konstiga ställen här hemma och det kunde plötsligt ligga mitt på golvet också. Det var hundralappar och tjugolappar, i tre dagar pågick det och man blev ganska fundersam första gången men väldigt glad och tacksam förstås och det får gärna ske nu igen Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Eija
0

#3Skrattande,,,jag tänkte på mindre slantar jag, men självklart tackar man inte nej till sedlar…..jag har fått det en gång, när jag inte hade ett enda dugg och hade inge mat hemma, mina pojkar var små då….så jag låna en femtiolapp av en väninnna, och åker till affären, och där inne så kolla jag i plånboken för säkerhets skull att femtiolappen låg där…..och då får jag se fliken av hundralappar, och blir helt paff….jag går åt sidan o kollar igen, jo, mycket riktigt….det ligger 2 hundrafemtio kronor i plånboken……

Jag fattar ingenting, så jag handlar som sjutton, och betalar med dessa hundralappar, och åker tillbaka med femtiolappen…..jag berättar, och då säger hon att jag har nog fått andepengar…..hade aldrig hört talas om detta förut……och i samma veva någon vecka innan, hade jag fått te i kaffekokarn…..ägde inget, så jag körde bara vatten igenom och det blev till te i pannan…..jag vet, för jag smaka…..tänkte att det var kaffe som på något vis hade kommit ner……ja, man försöker ju hitta på alla möjliga förklaringar…..

Detta vatten var ämnad till min äldsta son, som skulle ha sin frukost innan förskolan….han bruka få te o smörgås……jag vet vem det var, det är jag övertygad om….och det var hans farmor….hon var en som verkligen tjata om hans väl o ve…..blev nästan jobbig på det ibland….men hon var så go o snäll….och han var ju hennes första barnbarn….

#2….va, härligt zinluo, jag har oxå sparat fjädern från min bror Allan, som låg på min axel rätt som det var……det om något är väl en vacker hälsning o gåva…..

Ghosthunter
0

Elisabet - guldregn skulle man nästan kunna säga!Flört Jag läste om en familj i Texas, usa, som var med om liknande grejer. Dom bara sa, rakt ut i luften, ´kan ni ge mig en check på 1000 dollar´ och direkt så föll denna check ner från ingenstans….men det gick inte att växla in den…den saknade täckning! Flört

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Anna-H-K
0

#2 Så fint..Ja, just det där med att få något till sig som man riktigt känner att det var riktat till en personligen..Bara dessa små Tecken är såå fina..En gåva just till dig Glad

Kram Anna

dalamormor
0

jag har oxså hittat pengar

och jag blev så himla glad summan är ju inget att tala om 1,50-2kr

en gång var det 2 5or.men just själva känslan att det var ett Tecken från någon var så himla fint.

det är som Anna skriver en gåva just till mig.

xinluo
0

Kom att tänka på en händelse för jättemånga år sedan. Jag och min dåvarande man hade varit på svenska rallyt och var på väg hem. Vi var jättehungriga och stannade vid en korvkiosk för att köpa varsin korv med bröd.

När vi tittade i våra plånböcker så såg vi att pengarna inte ens skulle räcka till en korv med bröd. Så vi sa att vi kunde skramla ihop till en mosbricka Skrattande och dela på det vi fick!

Jag letade igenom alla kvitton mm och hittade 500 kr ihopvikt mellan några foton.

Gissa om det blev en varsin korv special med en massa tillbehör.

Jag har aldrig tänkt att det kunde vara andepengar förrän nu.

(När jag sitter här och skriver detta så sätter sig en stor skata på fönsterbläcket och tittar på mig Obestämd)

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

majlar
0

Va lustigt att ni tar upp det som jag har funderat på ett tag. Det är så att min kära mor gick bort 08 och jag hade hand om hennes pengar och det sista som bouppteckningen. När allt var klart och jag skulle avsluta hennes konto, så sa damen som hjälpte mig -och så blev det 50 öre över. Jag blev så snopen för jag hade väntat mig att det skulle vara noll kvar på kontot.

När jag gick därifrån så stoppade jag 50-öringen i fickan och tänkte för mig själv. Undra om lilla mamma ville ge mig någonting som tack för hjälpen.

Nu bär jag 50 öringen med mig som minne.

Kram Marianne

JILE
0

Intressant, skulle också vilja få lite sedlar :-)) från andevärlden.

Gott det lät med mosbricka XinluoFlört ni hade då tur må jag säga.

Vet att jag läste om en människa som inte hade råd att ha sin affär med tomtar och troll kvar. Så hon bad om pengar av andevärlden och efter ngn dag så fick hon pengar. Det är ju verkligen fantastiskt. Tror att de hjälper oss att lösa saker och ting, men vi får nog bara så vi klarar oss.

Kramiz

Denna kommentar har tagits bort.
magganG
0

Ja, jag har funderat på detta ganska länge man har hört att människor hittat pengar.

Min dotter dog nu i maj, hon låg på Shalgrenska sista 1 1/2 året. Några dagar efter hon gick bort å jag var hemma igen, började jag hitta 50 öringar. Överallt där jag var hittade jag 50 öringar, det konstigaste stället var, när jag skulle köpa glass, böjer mig ner i glassboxen för att glassen. Då ligger det en 50 öring i glassboxen, jag tror ju att det var min dotter från andra sidan jag =).

KRAM