Dåligt humör
Vill bara gnälla av mej lite i denna tråden.
Är på så dåligt humör idag.
Dagen började med att sonen vägrar gå till skolan och skyller på magont. Han brukar köra med detta och jag blir så trött. Hans skolgång är inte lysande. Hans studiebidrag är nu indraget. det som vi så väl behöver.
Inte nog med det så har jag en granne ovanför som väcker mej titt som tätt om nätterna med sina ljud. Det är mycket lyhört här och det vet han om. Men han tar ingen som helst hänsyn.
Så jag är så trött på att inte få sova en hel natt.
Usch…vill bara sova mej i genom denna dagen känns det som.
Jag funderar mycket på min framtid just nu. Jag är arbetslös och lever på existensminimum. Får det knappt att gå ihop. Detta just för att a-kassa är seg.
Nu är allt tungt. Hur tar man sej i genom detta tunga?
Ush Så tråkigt.
Önskar jag kunde hjälpa dig på något sätt, med något tips, vet hur jobbigt det är att vara ensamstående mamma utan jobb, även om det var många år sedan.
Skickar peppkramar och massor av medkänsla. Hoppas att det snart vänder för dig.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Tack Isa.

Jag är nog bara extra grinig just för att jag inte får sova utan att störas en enda natt.
Det börjar bli tröttsamt att vakna av hans oväsen varenda natt.
Det förstår jag, att inte få sova ut ordentligt gör ju att allt känns mycket tyngre. Jag säger till dig som till min vuxna dotter. "Gnäll du" jag tål det. 
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Mia - vad tråkigt att höra! Jag känner igen mig själv i det du säger. Jag är också arbetslös, men har som tur är a-kassa…men man lever ju inte så flott om man säger så. Dessutom så har jag också grannar som är nattmänniskor och blir lätt störd, då jag ofta redan sover dåligt. Hoppas att det blir bättre och det tror jag att det blir….efter regn kommer ofta solsken
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Usch ja Fredrik.
A-kassan sköter ju inte det de ska. Jag får inga kassakort i tid att fylla i. Jag har sagt till de gång på gång..och de lovar att skicka så jag har för flera veckor. Men inte då!!
Så sista gången nu fick jag kortet 3 dagar för sent..så allt blir fördröjt.
Hjälper heller inte att säga till min granne.
Det håller ett tag..men den är det likadant igen.
Klart det blir bättre. Jag brukar annars ha ett ganska gott humör. Men när sonen och jag bråkade redan på tidig morgon så kan jag bli sån här. Hela dan förstörd.
Mia - jag har också problem med att få kassakorten i tid. Men jag ska nog ansöka om ett internetkonto, så man kan fylla i elektroniskt och skicka in. Och sen dröjde det hur länge som helst innan jag fick min a-kassa. Man kan undra vad dom sysslar med? Ta betalt kan dom däremot!
Värmland"
Jag har med funderat på detta med att fylla i genom nätet. Det måste ju vara enklare. Och då kommer de in i tid.
De ligger dessutom två veckor efter. Undrar när de tänker betala ut dessa? Jag har heller inte fått några papper på vilka veckor de betala ut för. Jag har bara fått pengarna insatta på kontot. Mycket dåligt!!
Allt detta gör att man tappar energin. Vi får minsann inte göra några fel..men de får.
Mia - ja, det sköts dåligt och som du säger…vi får inte göra några misstag..då vaknar dom direkt. Ja, man tappar energi och tilltro. Det ser också så nattsvart ut på jobbmarknaden. Särskillt för mig som saknar gymnasieutbildning och har ingen lust att börja läsa in det heller! Hur längre det går, känner man sig mer och mer pressad också…man vet ju att a-kassaperioden inte är evig!
Värmland"
Mia jag lider verkligen med dig. Förstår att det är riktigt tufft. sömnen är ju så viktig,kanske det kan hjälpa med att gå en kvällspromenad innan läggdags? Vet att många säger att det hjälper? För får man inte sömnen så får man ju inte den kraft man behöver..
Meditation? kanske kan vara något?
Tråkigt också att inte sonen förstår studiebidragets värde..,menar att ni behövde det.
Jag hoppas verkligen att det vänder för er. försök tänk possitivt,vet att det inte är lätt.
Arbetsmarknaden är oerhört tuff idag.. Milt sagt.
Kram
Jobb finns det dåligt med som du säger Fredrik. Finns liksom inga som en annan kan söka. Jag gick visserligen gymnasiet men det finns inga jobb inom det. Och vården får jag inte längre jobba inom.
Men jag har nog ett jobb på G iallafall. *L* Allt handlar ju om kontakter idag. Tyvärr kan man säga i många fall.
Ja det är lätt att bli grinig när man ej får sova, barnen vill ej gå till skolan och grannen härjar på.
Sedan detta med oron för din ekonomi. Tror nog att det är din ekonomi som spökar i botten för dig. Då kan man lätt bli irriterad på allt och alla.
När jag känner så brukar jag, även om det känns svårt försöka se humoristiskt på det hela. Det är ju annars lätt att irritation mm smittar av sig på barnen och de också mår dåligt.
Hoppas du hittar på ngt som piggar upp. Hälsa sonen hoppas det inte är ngt i skolan han mår dåligt av.
KramJile
Hej Mia! Jag förstår dig så väl haft precis samma problem med min grannar, hade då 3 småbarn och tungt hemtjänstjobb. Så på mornarna satt jag bara och grät av trötthet, och fast jag var uppe och snackade med dem säkert 10 ggr så var det tydligen väldigt svårt att fatta!! Men ring gärna bostadsbolaget och fråga hur de kan hjälpa dig vidare och köp öronproppar. Helt fantastisk uppfinning för de lindar in oljuden lite som bomull. Det finns ju olika sorter så man får prova sig fram lite. Önskar dig verkligen lycka till i detta för det är så nervstressande att ha det så här! Varm kram från mig.
Tack alla för era uppmuntrande ord.
Det gör att man blir lite gladare.
Jag ska köpa öronproppar idag minsann.
Och samtidigt tala om för min hyresvärd (privat) hur det är här.
Hej, tänkte också på att du skulle nog köpa proppar till öronen. Jag sov dåligt i många år (för min man snarkar) och till slut hittade jag jättebra (som inte skaver) på apoteket. 4 st små "vax"pluttar ligger i en avlång plastförpackning och kostar ca 45:-.(billigaste alternativet och även det bästa) Dom kan jag varmt rekommendera! Stänger ute allt oväsen.
Undrar om det är något otrevligt som händer i skolan? Vet att det kan vara svårt att få ur tonåringar något…men det kanske går? Man kan ju förstå att allt kan kännas hopplöst, att gå i skolan och höra att man kanske inte får jobb när man är klar. Det måste vara frustrerande. Eller han kanske också blir störd av grannen och får sin sömn förstörd?
Hoppas det ordnar sig för dig med jobb och din ekonomi.
Kram från mig.
Hej Mia.
Tråkigt att läsa att du som många andra har problem med ekonomin. Den förbaskade a-kassan har ställt till det för så många så.
Jag själv blev sjukpensionär på obegränsad tid (eller vad det nu så vackert heter) sen April -09. Plånboken är inte musikalisk om man säger så. Jag tror jag hade jobbat kanske 6 månader innan det small till i ryggen. Jag har mer eller mindre haft kroniska sömnproblem sen arbetsolyckan -89, men som förvärrades rejält -92 -93. Det där med hörselproppar kan vara en bra idé såvida du inte har lätt för att få öroneksem/uppsvullna hörselgångar.
Jag använder en hörselpropp som jag köper på apoteket. Den ser ut som tre st små plasttrattar som sitter ihop, men med litet mellanrum (med luft). Då får jag inte eksem iaf. De kanske inte är världens bästa, men absolut mkt bättre än inget alls. De är inte så hemskt dyra heller och kan räcka ganska lång tid då de är tvättbara.
Jag har förbrukat några par, för ibland så svettas jag ganska mkt (beroende på hur mkt smärtor jag har när jag sover) och då så kan de här hörselpropparna liksom sugas in av vakuum (på nåt konstigt sätt) och de går mot trumhinnan. Några ggr så har det knastrat i trumhinnan?? och gjort ganska så ont. -ungefär som att trycka in en penna eller nåt in i örat så man stelnar av smärta. Tyvärr så brukar snöret som håller ihop propparna lossna så det är pincett som gäller för att få ut de.
Anledningen till att jag säger detta är att om du ska köpa dessa (bra mot de med känslighet för eksem tex) är att verkligen får rätt size. Svettas du inte så är nog risken för ovanstående minimal. Tycker de trots allt är outstanding ändå för mig och mina öron.
Fast mot poltergeists hjälper de inte mot. 
Hoppas du får ordning på a-kassan, störande grannar och att du får en trevlig jul med massor med julskinka och must.. 
MVH
Woozy