Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1296 ggr
plattkatt
0

Märklig upplevelse...

Hej!

har under en lång tid varit inne titt som tätt på forumet och känner nu att jag skulle vilja höra med er om någon känner igen detta fenomen för jag får ingen rätsida på det alls..

Det har hänt mig att på kvällarna, precis då man är som mest avslappnad. Händerna och en bit upp på armarna blir som svullna, jag får känslan av att de bli dubbelt så stora och jag får en uppsvullen känsla i dem, det går inte att förklara på något bra sätt..På något sätt så känns det inte som det är mina egna händer.

Det blev ännu lite märkligare då jag och min sambo sov i en gammal herrgårdsbyggna i helgen. Vi hade precis lagt oss och börjat slappna av.

Då börjar plötsligt den känslan komma; bortdomningar, uppsvullnaskänsla och känsla av att min kropp är någon annans. Jag passar lixom inte i min egen kropp.

Denna gång var det väldigt intevsivt, det stannade inte i händerna utan sperd sig fort i hela kroppen. Det är mer än en fysisk känsla, hela min kropp känns konstig, domnad och uppsvullen. När det är som mest intensivt så utbrister min sambo att det plötsligt börjar ringa i hans öra, precis som jag mår som värst.. Obestämd

Är det någon som känner till något om detta, eller varit med om det själv?

aifos
0

När jag tränar avslappning så känns det som mina händer blir stora och avdomnade. Vet inte om det är samma känsla som du har, men jag försöker i alla fall träna upp känslan så att den sprids i hela kroppen och ibland lyckas jag och mediterar och söker efter råd i det tillståndet. Ofta känns det som min känsel ligger någon decimeter ovanför kroppen eller att jag har händerna vända åt ett annat håll än jag faktiskt har. Jag tror det finns en fysisk-kemisk förklaring till det men jag ser det också som andligt välgörande. Jag har bland annat använt tillståndet till att komma i kontakt med min katt för att säga åt honom att komma hem när han har hållit sig gömd för länge, vilket gjorde att han kom hem inom 5 minuter.

Det där med ringandet i öronen verkar mysko!

Denna kommentar har tagits bort.