jag undrar lite
Hejsan! det var länge sen jag var inne här! but now I'm back on track i alla fall.
Vet inte helelr om jag satt i rätt kategori. :P
jag har läst lite och så, sen blev jag intreserad om att man har en egen guide osv. men jag förstår itn ehur man ska ta kontakt så liksom.
det stog typ på någon artikel här på sidan att man skulle meditera, och sen ta kontakt. ska amn göra det medans man mediterar eller vadå? fattar ingenting. haha.
jag gjorde i alla fall så. så som jag trodde man skulle göra. det enda resultatet var en viskning- ska föröska skriva hur det lät.
_haaaaaaaaaaa
_nästan som en utandning.
snälla förklara för mig hur man ska göra ^^.
Hej Koppsal!
För de allra flesta så sker detta inte över en natt,,, (som jag har förstått det i alla fall).
Utan det kan ta lite tid. Det krävs tålamod och träning att stilla sig inombords,,
Jag tror nog att du är på god väg,, men att du är lite för ivrig…
Att du fick till dig detta läte,, som en utandning,,,,,, Är väl ett gott Tecken på att du är på väg,, känner jag i skrivande stund.
Jag vet att när jag fick de första ljuden till mig,, så ryckte hela mitt väsen till och kontakten bröts spontant,,,
Inte för att jag ville det,, utan mer för att jag ändå någonstans inte var beredd på detta ljudliga Tecken,,
Vilket gjorde mig väldigt besviken,,,,Naturligtvis.
Fortsätt att pröva dig fram,, på de sätt som käns bra för dig,, så ska du se att det löser sig allt eftersom tiden går.
Lycka till!

Tänkte på en sak ang att meditera och hitta sina guider..
Hur vet man ifall det bara är fantasier, att man ser ju nåt bara för att man vill, eller om det verkligen är nåt annat?
Ja du,, Det är en lurig fråga,, hur Vet man det?
Beror nog på hur uppriktig man själv är i sitt egna sökande,, tror jag.

#3 Mmm.. Så himla svårt sånt där tycker jag, spec om man söker mycket och verkligen vill finna.. kan ju gå helt fel 
Är säkert bra om man har kontakt/hjälp med något seriöst medium också samtidigt som man söker, så man får feedback och hjälp att hitta sina verktyg..
Känns ibland som en torktumlare i huvudet av allt som finns att tillgå..
När det gäller om man vet eller inte så är det altid bra att gå till någon mer erfaren som kan vägleda en så att man lär sig känna skillnad. jag trodde att det "bara var jag" en gång, jag tänkte bara på en text i en sång, men den som lär mig sa "skriv upp det" och jag gjorde det. Några dagar senare kom det ett brev som hade samband med den jag kanaliserat och i brevet fanns samma rader med. Då fick jag bevis. Så man kan givetvis även be om bevis, en hjälpare är ju just det, till för att hjälpa, så det skulle förvåna mig om du inte feick Tecken om du bad om det.
Om du inte har någon bra hjälp, se i alla fall till att du går till någon, helst ett medium, men en healer vet också en hel del om sånt, (många är ju både och dessutom) och lär dig att skydda dig, så att inte någon otrevlig en passar på att smita med när du öppnar dig. Det är viktigt. har gått på den minan själv, för jag hade ingen som berättade att jag borde göra det helt enkelt, och det var ytterst otrevligt.
ojoj vad mycket svar på så kort tid haha.
Jag går på yoga så jag vet ju hur man mediterar hehe 

jag satt ner som när jag mediterar. koncentrerade mig, sen så kallade jag till mig min guide. samtidigt så gjord ejag mig bersäker på att inget annat kudne komma in med en "osynlig" vägg av något slag.
sen så kände jag lite kallt på vänstar armen, (satt i soffan), men trodde det var ventilationen som var över mig. då bad jag om ett Tecken. och då hörde jag den där utandningen. såklart så blev jag skit rädd för jag var ju inte riktigt beredd. fast endå va rjag det, och som #1 så bröts kontakten.
sen nu vet jag inte om jag är säker på om det var jag elelr ett resulktat på det jag gjorde.
sen vet jag inte riktigt om jag kan ta kontakt med ett medium då jag kanske är för liten? haha. är 14… :S

#6 tror man måste vara 18 för att ta kontakt med medium 
#7 japp, då är det ju liksom 4 år jag måpste vänta. kan man inte göra på något annat sätt? ^^
Hej
Det enda du kan göra är att meditera och fråga efter din guide, oftast har man flera guider än 1, Men oftast står en guide närmare än dom andra.
Vill inte ta över tråden men måste fråga någon om en sak
Jag har träffat min guide ett x antal ggr jag vet hur han levde dock inte vart. Jag vet hans smeknamn (indiannamn) vet inte fullkomliga namnet + han är indianhövding.
Jag vill så innerligt veta vem han var och vart han levde, uppenbarligen måste det vara någonstans från Usa med tanke att det var många indianer där 1500-1600 talet. Men indianerna fanns i varje delstat mer eller mindre många byar som blev plundrade samt förstörda inkl familjer splittrades. Någon som kanske har lust och hjälp mig? Jag vet att jag får mycket svar när jag mediterar men jag har inte haft ork eller energi för just detta. Men söker man på google så kommer det massa indianhövdingar på bild vill just veta min vägledare:D
#9 får väl testa det då :)
Det gör inget. frågar man inte så får man inge svar. :)