God morgon 29/11
God morgon till er alla ..denna härliga morgon
Denna dag kanske blir lite av det bästa…för alla oss
En dag fylld av hopp.. och lust till våra egna liv…
En fin Dag till er alla…
God morgon. Ska på kurs i kanalisering och änglafotografering i dag. Känns som om det passar bra en första advent.
PS En sån här adventsljusstake har vi alltid haft i familjen sedan jag var liten. När jag flyttade hemifrån för länge sedan gjorde min snälla pappa en kopia åt mig. Den första utsprungsmodellen gjorde dock min morbror.
Här har det kommit ett litet tunt lager med snö och det snöar fortfarande.
Det var lägligt för idag är det julskyltning så det blir lite mer stämningsfullt.
Ska till och stryka gardiner och dukar och fram med stjärnor och stakar.
Besöket på IKEA igår var ingen höjdare, så mycket mycket folk, långa köer i kassorna och vi tog snabbkassan för vi hade bara några hyllor och en pall. Det gick inget fortare för folk hade mer än 15 artiklar sedan fick personal tala om hur man skulle göra när man skannar och betalar själv.
Nästa gång blir det en vanlig kassa med kassör/ska.
Man lär sig av misstagen och denna gång hade jag tom med mig prylarna hem och inte lämnat dem på parkeringen till IKEA som jag gjorde förra gången.
Det blir nog en sväng till Ånge på julskyltning idag, maken jobbar så T.O och jag far till barnbarnen och följer med dem ut.
Ha en trevlig första advent och kom ihåg att släcka ljusen.
Tatsu
Go´ morron!
Hmm…lite trött idag…blev en aning för mycket glögg och annat igår. Men jag har ju bara mig själv att skylla på *suck*
Ha en strålande dag allihopa!!
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

God morgon/ förmiddag alla hjärtan! Jag vaknade idag med en förskräcklig känsla av att en kraftig förkylning är på G men men..det har lagt sig under morgonen här..Kanske efter meditationen igår, mycket som skulle ur kroppen kanske..Man tror inte det, men ofta hinner man "lagra på sig" ett & annat!
Första Advent, Oj vad tiden går fort..Första ljuset tänt & jag vill härifrån sända värme till er alla!
Kram Anna
Värme till dig också, Anna
…och du, käka vitlök…det är bra mot förkylning!
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

God morgon alla!
Här har vi varken snö eller frost men strålande sol och 2 plus, härligt att se solen, det var ett tag sen.
#5 Hoppas det bara var en utrensning du kände av Anna, ett tips är att blanda 5-6 droppar Tea Tree oil i varmt vatten och gurgla en par gånger om dan. Det brukar få eventuella basselusker att försvinna.
Önskar er alla en underbar dag.
Toyan

#6 Tack..Jodå..brukar ta lite vitlök då & då men man får ju räkna med att inte gå för nära folk under några dagar..Viilken stank 
TACK snälla Toyan..Ska testa med det..Att jag inte tänkt på Tea Tree-oljan tidigare..! Kram

God morgon!
Igår hade vi en jättetrevlig och rolig kväll i Sollefteå. Det var 9 barn och 5 vuxna som åkte buss dit, vi bowlade och sen blev det middag på restaurang. På vägen hem sjöng alla barn tillsammans så fina julsånger så jag fick tårar i ögonen, så vackert!
Idag är det julmarknad här i byn, kylan har kommit hit men ingen snö än, i Sollefteå låg det lite snö igår kväll och det snöade på vägen dit men snön kommer nog hit snart också :)
Önskar er alla en fin och stämningsfull 1:a advent!
Kramar
Ett foto från gårdagen :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

NU snöar det här 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

God förmiddag på er!
Underbart med första advent.. här hemma har vi tänt första ljuset och haft lite lussefika på morgonen.
Är fortfarande varm i hjärtat efter retreaten igår med Anna och Thomas Di Leva, men däremot har jag en rygg/nacke/axlar/armar som spökar väldigt med mig.. Hoppas dock det blir lite bättre under dagen, har ju nämligen kalas här i eftermiddag då sambon fyllt år! Blir nog ett par alvedon, en stund på spikmattan och ett varmt bad så lindrar det nog lite :)
Kram till er alla!

Gomidda gott folk
Här är det fint väder idag, ingen adventsstämning, men härligt att sitta ute å ta morronciggen
Önskar er alla en fin första advent.
? SEV ?
här i Dalarna är det grått o mulet plusgrader.
blir så less jag som älskar snö.
förr med åren brukar jag ta sparken och åka runt byn.och titta på alla vackra juldekorationer.ja nu får jag gå i stället men då blir det inte så långt.älskar mina sparkturer.
men förhoppningsvis kommer det snö snart.
ha en underbar första advent i alla fall.
Hej, jag önskar detsamma som Sisa. Julbocken är på plats :-)
kramiz

God kväll på er!
Bingen om en liten stund. Sen kommer matning vid 23-24 tiden och eftersom min sambo börjar jobba igen imorgon så är det min natt.
Så sömn behövs.
Lite jobbig helg med släktbesök (inte mina!!!) Så nu vill jag ha det lugn, har dock bjudit hem mamma imorgon så kommer hon hjälpa mig. Mammor är bäst!!
Men fått lite fint nu till avdent med ljus ute i trädgården och stjärnor imonhus och lite annat pynt.
Sus gott!
#17 Ja mammor är bra att ha
. Låter mysigt med en liten bebis och adventsljus.
Puss till den lilla…
Kram Jile