OT: Julmarknader
I helgen är det första advent och då finns det många olika julmarkander att besöka. Jag tycker att både advent och julmarknad är väldigt fint, mysigt och stämningsfyllt så imorgon blir det julmarkanden här i Backe. Jag har några år tänkt att ta med Robin och besöka någon stor julmarknad i London eller liknande men det har inte blivit av än, men man vet ju aldrig ;)
Hur känner ni för julmarknader? Vilka julmarknader brukar ni besöka?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Har aldrig vart mycket för jul marknader tyvärr,men vet att liseberg har vacker jul marknad! sen i amsterdam finns en stor känd marknad,några vänner till mej har vart där ett antal gånger,london har ja ej hört om,men de nog oxå en spännande upplevelse,särskilt för Robin
Är som dig Tarzan88….har nog varit på två om jag minns rätt….och det var när barna var små……så det är ett tag sen…..är inte så mycket för det jag heller, det är ju bara trängsel och jobbigt…..min åsikt….

Jag har inte heller varit på någon större julmarknad någon gång. Det har blivit den tradditionella julskyltningen som vi har här.
I morgon är det dax igen, men det är inte precis någon dirketk julstämmning, när det är regnigt och grått. Men man får göra det bästa av det. Skall väl gå och kika lite i alla fall. Och sedan skall vi på Julbord på em med några kusiner. Det är min farbror som bjuder på kalaset.
Vi skulle gå på Gröna Lunds julmarknad en gång. Då hade jag fortfarande älste sonen boende i Södertälje, men jag kommer ihåg att jag fick ryggskott innan vi skulle åka, så det blev inte nått med det. Liseberg skall väl också ha en fin julmarknad, dit brukar en väninna och hennes karl åka varje år.

Dags för årets julmarknad här i eftermiddag och nu faller snön här, sååå mysigt 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
denna tråd har jag missat.
Julmarknad har vi lite olika runt om kring.O jag tycker det är så mysigt o gå o kolla på det.
Sen så har vi ju Lisebergs.Men dit har vi inte kommit.Säger varge år att vi skall åka,men tiden går så fort.
Elisabeth vad mysigt med Snö.Är lite Avis på er som har lite snö..Vi traskar runt i Lera upp till armhålerna käns det som…
Lena.P är jag i verkliga livet.

Det är en speciell känsla över Advent..Men jag saknar snön såå otroligt mycket..! Brukade förr om åren åka till Stockholm, Gamla stan över denna helg & julskyltning i Gamla stan..Från nu & fram till Jul är den att rekommendera varmt..!
Men som sagt så blir det inte alls samma känsla utan snön, den hör ju liksom till!
Kram från mig

Jag ska väl på mina bröders fotbollsklubbs julmarknad.. Och på ridklubbens :) Älskar julen, alltid lika mysigt!
Kram
Julmarknaden på Liseberg är jättevacker 
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Håller med #8 julmarknaden på Liseberg är otroligt vacker med alla ljus i träden.
Jag brukar åka varje år till Tjolöholms Julmarknad, det är ett slott som är jättefint. Det ligger utanför Kungsbacka. Många utställare med fina saker. Både mat och hantverk. Kan varmt rekommenderas!
Lena
mammaz - Tjolöholms Julmarknad måste jag undersöka närmare. Håller med om att slottet är jättefint
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag har varit på lite olika julmarknader, bla Skansen som var jättefin. Små julmarknader på hembygdsgårdar och julmarknad/julskyltning som det oftast är här omkring.
Det finaste och mysigaste jag har varit på var Luciamarknad i Kälen ifjol. Kall gnistrande snö, lucior och tjärstubbar och eldar överallt som doftade och gav värme.
Det var jättevackert dock en liten liten marknad men bara "riktiga" saker inget krimskrams. Det ska visst bli i år också så jag hoppas att det kommer lite mer snö tills dess.
Idag var vi till Ånge på julskyltning och marknad, mycket folk och jag blev lite fattigare på lottköp, hittade alla nitlotter som fanns. Blev nöjd med vår julskyltning har inte sett hur det blev eftersom fönstren avtäcktes idag och det är jättesvårt att skylta "bakvänt".
Ska göra lite adventsmys och tända första ljuset nu.
Tatsu