Andar..?
Jag har funderat ett tag om man/jag kan känna andar. Varjegång jag är i en kyrka blir jag alderles kall och det känns som om det är någon som stirrar på mig. Jag har inga hemska upplevelser från kyrkan heller, så det är inte det.
Sedan så känns det som om min gammla ponny är bakom stallet, både jag och nya hästen kan känna honom där.
Kan dessutom tillägga att när jag var på en fästning som varit medi mycket krig var jag livrädd och kände mig konsitg utan anledning.
Kan man känna andar, eller vad är det här!?
Ja, man kan känna andar…det verkar som att du är väldigt känslig…
U R us
hejpadaj - Alla kan känna andar…det varierar bara i styrka. En del känner det hur lätt som helst, medan vissa knappt märker något. Den mediala förmågan går också att öva upp. Som Choklad säger, så verkar du ganska känslig. Se det som något fint…bli inte rädd! 
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Hej,
Alla människor kan inte känna av /energier/andar men ett fåtal kan det, Det vanligaste grund mediala teknikerna är att se/ höra/ känna.
I en kyrka som är byggd enligt de gamla kyrko heliga traditionerna , byggda i korsningen utav magnet och stålnings fält där de mötts , curry,curry linjen syns när personer går med slagruta
Om personen är känslig som besöker kyrkan så uppleft det på olika sätt , i det här fallet blev du kall, det har också med att göra när ekoplasma som våra andar mest består utav kommer i våran jordiska atmosfär så uppstår det en viss kyla,
Tyckte detta var konstigt? om du funder om något pm till mej / Kethy
Jag upprepar…alla kan känna av andar. Det handlar också om lite vilja!!!
Värmland"

#4 Jag undrar, hur göra om man vill känna av men inte vet hur? Hmm.. konstig fråga, men du kanske förstår? 
Ett bra sätt att komma in i det är att börja meditera. Det viktiga för att hålla på med andar är sedan att du går till någon som kan som kan lära dig att skydda dig själv, för man vet aldrig vad som kliver fram när man öppnar sig för andevärlden. Jag fick betala dyrt när jag började lära mig och inte förstod det här, men som tur var mötte jag ett medium som kunde visa mig en effektiv, men enkel väg att skydda sig (och att bli av med det jag hade dragit på mig).
Alla är mediala, men det samhälla vi lever i gör att vi har svårt att komma in på den våglängd som behövs, därför är Meditation, hypnos och liknande tillstånd så bra att öva på som grund. Sen är givetvis olika människor olika mottagliga, precis som att alla kan sjunga, men alla kan inte bli operasångare. Samma sak med folk som fortfarande lever närmare naturen, alla blir inte shamaner, men alla upplever totemdjur eller vad deras religion nu vill kalla det.

#6 tack
Var på en privat sittning för snart en vecka sen och där kom det fram att jag har en dörr framför mig som vill öppnas, den mediala.. Och det känner jag inom mig också, kroppen nästan skriiiker! Tror det har i samband att göra med stora, djupa, funderingar om livet nu, livet efter detta osv.. Hmm, enda problemet är att jag inte besitter de verktyg jag behöver, om man behöver några?
Har varit här på ön ett tag, men mest läst vad ni andra skrivit, men känner att det är dags att jag ger mig till känna 
Vad jag menar är att alla kan inte känna av den andra sidan , för de är inte utvecklade till det.

#8 men andra säger att alla har medial förmåga från de man föds??
Det är klart att alla kan känna av den andra sidan, det handlar bara om hur pass öppen och vaken man är för det 
Ja precis Amethyst och som goodcore säger så har man medial förmåga när man föds. 
/Fredrik
Värmland"
Håller med om att alla har en medial förmåga när dom föds, men sen stänger några av och andra öppnar aldrig…..varför?….är det någon som vet?…..
Att några stänger tror jag mig veta, min yngsta son såg saker när han var liten, han hade t o m en låtsas vän som hette Arto, men sen tror jag att vi fick äran att möta honom i Polen, när sonen var liten fortfarande…..dom fann varandra på denna strand, som vi var på varje dag i 4 dagar där i polen…..men när fotona framkallades så var han inte med på någon alls, och ändå har jag korten på mina söner där Arto stog emellan dom när jag tog fotot……men ingen Arto på fotot, helt tomt…..(han presenterade sig som Arto, när min son kom med han där på stranden; märklig eller hur…)
Men sen när min son blev äldre, så blev han rädd för allt som hade med andar att göra…..livrädd alltså….så jag fick inte ens spå i kort, som jag gjorde på den tiden, när han var i närheten……och det är därför som jag tror att han stängde av sig efter detta….
Idag är han 37 år och vill inte ens prata om dessa saker….

#12 konstigt..
Kanske var något som skrämde honom så pass att han stängde av?
#13…ja, men vi var väldigt öppna o prata om allt, och han nämde aldrig om något speciellt direkt….men däremot så vet jag att min äldre son som hade flyttat hemifrån på den tiden, hade råkat ut för mycket med poltergeistsyndromer i sin lägenhet, från vilket han flydde sen, jag var själv dit o kolla en gång om mysko blod som hade runnit på väggspegeln o ner emellan hans tunga heavymetal skivor…
Och just den skivan handla om svartmagi i texter…..usch ja! lite skrämmande även för en annan…..det var den typ av musik som han lyssna till ett tag,….aja…..men då var han inte så gammal och han var på sin väg o leta efter sin egen identitet fortfarande….men dom tiderna är över sen över 20 år sen.
Så mycket av lillebrors rädsla kan ju härstamma därifrån…..men han har aldrig sagt något…..och min äldre son har inga sådana upplevelser heller mer….och verkar oxå ha lagt locket på för allt vad andar o spöken heter…..så det är ok för mig…..var o en har ju sin fria vilja att tänka o tro på vad dom vill….så länge dom inte trugar på andra, så är det helt ok för mig…

#14 men fy så otäckt
där kan man snacka om icke önskvärd andekontakt. Rysligt!
Javisst, är det så. Alla har sin fria vilja. En del ser inte men vill se och de som ser vill inte se.