Mobilerna ringde upp varandra?
I söndags (22/11) så hände det nånting konstigt, och då tänkte jag att jag kunde berätta det här för er. Ni kanske vet varför det hände eller nåt. Men nu ska jag berätta vad som hände…
Jag var hos en kompis, när klockan var efter tolv så ringde det på min mobil, med dolt nummer och personen som svarade var en av mina kompisar. Men det konstiga var att ingen av oss hade ringt, jag hade inga pengar på mobilen & hon hade inte ringt. Vi la på och sen efter bara några sekunder så ringde det igen, med dolt nummer. Det var en annan av mina kompisar, men hon hade inte heller ringt. Hon hade sin mobil i sitt rum, när hon var i ett annat rum. Och innan jag snackade med henne så hade hon snackat med kompisen som jag hade snackat med först. Okey, det låter väldigt krångligt. Men våra mobiler ringde, men det konstiga var att ingen av oss gjorde det. Jag hade inga pengar, en hade mobilen i fickan och en hade mobilen i sitt rum.
Var det en slump? Men det var lite scary :s

Jag har också varit med om det och då har det varit hemtelefonen som har ringt. Min telefon ringde vid ett tillfälle och numret visade att det var min mamma som ringde, men hon var inte hemma så hon kunde ju inte ringa hemifrån sig. Vi fick aldrig nån förklaring till det och det finns säkert en mening med att det händer såna saker. Kanske vill de helt enkelt bara uppmärksamma oss att de finns där?
Många andar är fashinerade av teknik, gillar att sätta igång tv:n och såna saker.
Om jag får kapa lite tråd så var jag med om en sån här sak en gång, fast då var det inget övernaturligt, bara skojigt. Jag hade telefonsvarare inkopplad. Men det var jag som ringde upp, till en kompis där det var upptaget. Så jag knappade in återuppringning och gick till badrummet. Där tog det lite längre tid än det brukar och under tiden hann kompisen prata klart. Min telefon börjar återuppringa, men jag hinner inte till den innan telefonsvararen griper in. Så när min kompis lyfter luren får hon höra: "Hej, det här är Anna, jag hinner inte prata just nu, men lämna gärna ett medde…." Där någonstans får jag storskrattande tag i luren och sen hade vi båda en rätt munter stund innan vi lyckades samla ihop oss och reda ut vad som hänt. rent tekniskt förstår jag det fortfarande inte, men numera har jag inte telefonsvarare, haha.
Förlåt att jag kapade, men jag hoppas ni fick er ett litet leende i alla fall. Åter till dina telefonandar!
#1 ah, det kanske stämmer. Men jag undrar varför just våra mobiler ringde?
haha, det är ingen fara. Jupp, jag fick ett leende, det lät roligt det där ;)