Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 5984 ggr
nicky86
0

hur är andevärlden?*nyfiken*

jag är lite nyfiken av mig så tänkte ställa lite frågor.

Är det någon här inne som vet hur det är i andevärlden? om någon hade har visat eller berättat det för er? för man är ju väldigt nyfiken själv om de är som här och hur allt fungerar liksom.

döden verkar vara en ganska otäck fas att gå igenom för att sen gå vidare,så skulle vilja veta vad ande tyckte och kände?

sen måste ja fråga, när man är i andevärlden är vi oss själva då bara att vi inte är i köttig form? eller hur man ska förklara de.

På vissa sidor på internet kan man se att folk förklara det att det är som vår värld fast en mer finare och trevligare miljö då dom har fått kontakt.. men tänkte kolla om de stämmer hos er oxå:)

jag har väldigt svårt att få kontakt med andar just nu,efter att jag har börjat med anti deppresiva så känns de lite som att det blockerar mig att söka,om de kan stämma.

Kethy
0

Hej

Du har ett visst intresse kan jag förstå om andra sidan. tyvärr så är det att all sort medicinering blockerar , och är man sjuk ska man ta sin medecin, så tar det lungt med detta andra sidan, när du känner dej klarare så hör gärna utav dej //kethy

du får gärna fråga om du har några frågor

razina1
0

#1, måste inflika där att det inte stämmer att all sorts medicinering blockerar :) För en del kanske det gör det, men för många andra, inkl mig så gör det inte det :)

nicky86
0

ingen som har svar på resten av mina frågor?

mayolica
0

Jag tycker att frågan i sej är mycket intressant och att man har rätt att få undra och ställa frågor oavsett om man äter medicin eller inte,sen är det kanske inte så lämpligt att börja söka kontakt med andar och sådant när man mår psykiskt dåligt.

Det verkar svårt att få något riktigt svar på hur det ser ut i andevärlden,men jag har oxå fått ungefär det svaret som du beskriver. Att det ser ut som här,vissa säger att färgerna är annorlunda och finare mm. Vissa säger att det finns fler olika andevärldar eller olika platser i andevärlden, att det finns andevärldar som vi inte kan få kontakt med och att allt är mycket större än vad vi kan föreställa oss  Förvånad.

Obestämd 

Hoppas att det finns någon annan som själv har sett någon liten skymt av andevärlden som kan svara.Flört

~ mayolica ~

Kethy
0

Självklart får man ställa frågor fast man medicinerar, vad jag menar är det finns medicin som blockerar, hindrar personen från att se/höra/känna och personen kan uppfatta fel signaler. I de fallen är det viktigt att man har en kunnig person med sej på sina resor /Kethy

Beskmedicin
0

Inte konstigt att du inte får kontakt med andarna när du tar psykofarmaka..Då blir du ju bättre..och och förhoppningsvis kvar  i verkligheten..

nicky86
0

till beskmedicin, jag antar att du är en sån negativ person som inte tror på andar m.m.

mayolica
0

#5  Ja men jag uppfattade främst att frågan handlade om ifall någon vet hur det ser ut  i andevärlden,det tycker jag kan vara en intressant fråga även om man själv inte har för avsikt att prata med andar.

Jag tror oxå att man bör vara psykiskt stabil när man ger sej in på sådant och att man kan behöva vägledning av en kunnig person.

Jag tycker att den frågan är intressant och är själv nyfiken på hur det ser ut i andevärlden? Så det vore roligt om någon som själv har lite egen erfarenhet av hur det ser ut där kunde svara,tyvärr verkar man inte veta så mycket om det eftersom ingen kan svara ordentligt på den frågan.

Jag kan mycket väl förstå att ingen kan ha sett hela andevärlden,men kanske någon kan ha fått sett en liten glimt av den?

~ mayolica ~

Cathy
0

#8.Ja,eller kanske har haft kontakt med andar som kunnat berätta. Glad. Tyvärr är det ju så att även om man haft det. Är det svårt att få människor att tro på en. Finns de som inte vill kännas vid det alls. Jag för min del är väldigt nyfiken. Men visst. Det finns väl  både trovärdiga och mindre trovärdiga. Svårt att dra gränsen, när det är ngt man är helt okunnig på själv.

Felicula
0

Frågan om själva andevärlden är intressant, men också väldigt stor. Andevärlden är så mycket. Dels finns ju det som modernt kallas för "ljuset", dit andarna normalt går. Men sen finns ju även den är "mellanlandningen" där de finns som inte har gått till ljuset än, därför att de har något de vill säga eller göra först, som inte hann bli klart. Alternativt att de kanske har dött plötsligt och inte riktigt begripit att de är döda. Det senare är väl egentligen att de är kvar i vår värld, men jag har aldrig riktigt förstått ifall de ser den som vi gör den, eller på något annat sätt.

En del andar kommer ju också tillbaka från ljuset för att vara våra hjälpare, guider eller vägvisare på något sätt och befinner sig ju också i vår värld. Där har jag fått uppfatningen att det ser ut ungefär som det gör för oss, men att de inte har svårt att göra saker som vi, utan kan förflytta sig snabbt, gå genom dörrar och sånt.

Gemensamt för de här båda grupperna tycker jag mig förstå är att de kan dras till sånt som de tyckte om i livet, som en doft de känner igen, en känsla som de själva upplevt som den levande personen de besöker har, eller givetvis en person eller en plats som är viktig för dem.

Hur det ser ut inne i ljuset har jag däremot inte hört något om, men jag har heller inte frågat. det jag vet är att måna säger att man möts av någon som man känner igen. En del säger släktingar, men det är inte alltid man har tyckt om sin släkt, så jag skulle säga just någon som man tycker om som kommer istället. Jag är ganska säker på att min egen farfar står och väntar på mig den dagen det blir dags, han tyckte vädligt mycket om mig och jag om honom. Han var baskr och lät som om han gormade när han pratade, men barn ser igenom sånt, han var supersnäll. Min mamma har också gått över, hon kanske står där också, men jag är inte alls lika säker på det, och det var inte så att jag inte gillade mamma, kanske jag träffar henne där sen. Jag har en hjälpare som är i ljuset också, men som kommer tillbaka (eller två är det, fast en visar sig mest) som jag nog kände i ett tidigare liv, jag skulle kunna försöka fråga, den ena pratar jag med ganska mycket och han gillar att prata om både ditt och datt. Men man vet aldrig om han har lust att svara, när han inte vill börjar han dra vitsar, vilket är rätt enerverande, men han var sån i livet också.

Choklad
0

Min upplevelse av andevärlden, är att man är nära denna  världen, kan se och höra och uppleva vår värld.Alltid.

När man "dör" så kommer det någon och hjälper en över till den "andra sidan" hur det ser ut där vet vi inte nu, och jag tror inte att vi ska veta. De som gått över innan oss, väntar på oss och sedan kan vi gå vidare tillsammans till nästa liv som vi behöver för att lära oss mera. Jag tror att det är ett fritt val vi har, att lära och uppleva saker. Det finns en värld, som man kan skapa själv på andra sidan, och där finns man tills man är redo att gå vidare. Om man samlar kunskaper "ovan där" vet jag inte. Men man hjälper de som finns här på denna sidan och ger lite råd och vänliga puffar framåt om man har förlorat sin väg genom livet. De hjälper oss på rätt köl igen, om vi vill det vill säga.

Och jag kan säga att; Änglar finns!

jag vill poängtera att detta är min erfarenhet….

U R us

Cathy
0

Å jag önskar verkligen att det är så. att det finns en fortsättning efter detta. Oftast övertygar jag mig om att ja visst är det så, men ibland tänker jag tänk om det inte blir ngn fortsättning. Skulle vara härligt om man blev helt bevisad, ja jag får vänta och se.Flört.Jag njuter av detta livet så får man se sedan. Största delen av mig tror och vill tro, bara ibland som jag tvivlar.

Cathy
0

Är ju himla nyfiken på det hela måste jag säga. Spännande ämne. Glad

Choklad
0

Man dör inte..ingen dör…som jag sa förut, min erfarenhet…Glad

U R us

Anna-H-K
0

Kanonbra tråd..! Tack för den!

Oj ja…tänk om man riktigt visste! Jag har varit nära döden men aldrig hann jag över till andra sidan Tungan ute

Tror att det är mycket styrt av tanken over there..En känsla av frid & harmoni..

Jag har också fått till mig en del under Meditation samt då jag själv gått på regressioner..Häftiga upplevelser men man vet ju inte riktigt ändå OM detta varit "andra sidan"..även om man nästan är säker på det!

Kram

Cathy
0

# 14.nyfiken. vill du tala om vad du har för erfarenhet?

Choklad
0

# 16

Hmm nej…jag tror inte heller att man ska veta för mycket, för kan vi inte hantera det kanske medan vi är här,( tror jag) så därför är nog mycket "bortraderat" så länge..dessa upplevelserna är mina privata..du för göra egna självFlört Be din guide så får du säkert hur mycket hjälp som helst..Glad

U R us

Cathy
0

# 17. Oki, accepterar jag helt ut. Bara lite nyfiken av mig jag. Om jag ändå det hade kunnat. Kanske lär mig det en dag. Nu koncentrerar jag mig på att ge mig tid och lära mig meditera först och främst. En sak i taget. Flört

Choklad
0

# 18 Ja det är bäst att ta en sak i taget, men du ska veta att din guide är med dig ändå, hela tiden, och kan dyka upp i en meditation….

U R us

Cathy
0

#19. Så jag kan ställa frågor och få svar utan Meditation?

Choklad
0

# 20 ja du kan fråga din guide i dina tankar eller bara just precis som när du pratar som vanligt..h*n hör dig. Våra guider är med oss alltid, sedan vi föds. Din guide är den bästa "vän" du kan ha Glad

U R us

Cathy
0

Tack för tipset. Ska göra det så får vi se vad jag får för svar. Glad

Choklad
0

# 22 Svaret kan komma på många olika sätt, som Tecken eller som att någon rör på dig, eller talar till dig..genom dofter eller känslor…

U R us

Cathy
0

Oki.Ska ha spröten ute så får vi se vad som händer. Behöver ju inte komma nu direkt . Kan ju ta ett tag. Vem vet?

Choklad
0

det kan komma nu, för nu vet h*n att du är villig att veta…eller så kan det hända nästa år, upp till hur mottaglig du är  …

U R us

Manolita
1

Tänk om det verkligen är så att det t ex finns ett liv efter detta..Så otroligt tryggt att veta att ens anhöriga har det bra när dom gåt vidare..Men vissa "förnimmelser" kan ju bara inte vara fantasier..jag menar att man känner av att man inte är ensam.

goodcore
0

#26 Håller med dig, skulle kännas tryggt att veta. Samtidigt en trygghet för sig själv också, att döden inte skulle betyda slutet.

nicky86
0

dom finns alltid där i dom hårda stunderna,även om man inte alltid känner dom men om man slappnar av bara så känner man.

Idag när jag satt och grät för en sorlig film så kände jag hur någon stod bakom mig och höll mig på axlarna.

och igår kväll kände jag mig ensam och tårarna föll då kände jag hurnågon låg vid min sida och höll sin hand p axeln