Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 5646 ggr
[Woozy]
0

Ande utan krav

Hej.

Jag undrar om nån av er ute i etern vet hur en ande ser ut som inte manifesterar sig?

MVH

Woozy

[AnnikaOhlsson]
0

Hur menar du nu?

[Woozy]
0

Det sägs att en ande visar sig som den vill bli ihågkommen, alternativt hur anhöriga, vänner etc kommer ihåg anden då den levde. Min fråga var helt enkelt, vilken form, utseende en ande har som inte behöver visa sig hur den såg ut när den levde etc.

Woozy

Annisangel
0

Tror då att det mera handlar om uppfattning i känslan… Liksom en sensibel närvaro som egentligen inte behöver synas…. Skum förklaring kanske… Men så blir det för mig när jag inte "ser" anden i fråga…

Många Goa Kramar

Annisangel

Ghosthunter
0

Woozy - eh????? En ande som inte manifesterar sig syns ju inte!!Obestämd

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Woozy]
0

Vem vet?

Följdfråga: De svarta skuggor etc som i princip liknar ingenting, vem ska de efterlikna? Jag tänkte på tex den svarta skuggan som krälade i taket här för ett tag sen kanske var en ande som inte ville manifstera sig? Nåt sånt.

Woozy

Annisangel
0

Känn efter hur det kändes för dig? Kändes den krälande saken som nåt speciellt, stor lång god förvirrad eller så. Det är väldigt svårt tycker jag att säga för det är ju personliga upplevelser och att sitta här på håll och säga vad det var kan jag inte…

Men största sannolikheten är nog att det var någon som ville kolla till dig… Men gå på din egen känsla också…

Många Goa Kramar

Annisangel

Morningstar
0

Citat "Jag undrar om nån av er ute i etern vet hur en ande ser ut som inte manifesterar sig?"

Ur eterisk matiera så är dom flesta andeväsen omanifesterade som de s.k. Orber. Detta är ur kärnpunkt en energimatiera som speglar medvetandet och visar sin lyster. Det ser så ut när man ser utifrån men från det egna självperspektivet så manifesteras de omanifesterade själarna som de behagar att se ut.

Elisabeth-J
0

Ja kan ju bara beskriva hur dom visar sig för mig när dom inte manifesteras och det är nog olika för olika personer. När jag får kontakt och dom visar sig så blir det som en film som spelas upp eller ett fotografi.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[mia-38]
0

Den gången jag fick kontakt på riktigt såg jag henne i bilder. Snabba bilder. Vill de inte visa sej så känner jag bara närvaro.

Ghosthunter
0

Woozy - Ibland syns dom bara som skuggor, ibland ser dom helt gedigna ut (precis som du o jag) och ibland kan man bara se detaljer eller bitar av dom. Jag tror det beror mycket på hur mycket energi som andarna lyckas få. Dom drar ju mycket energi från omgivningen, ofta el, varm luft, vatten, oss människor o.s.v. Jag tror det finns en osynlig "vägg" eller gräns emellan deras dimension och våran och den energin som jag talar om behövs för att "lösa upp" denna gräns så att dom kan tränga sig igenom och manifestera sig och visa sig.

Sen kan man ju, som mediumen gör, se dom som en bild i huvudet. Men det är en annan sak. Vad jag talar om är alltså när dom blir fysiskt närvarande.

Mia - såg du dessa bilder i huvudet, eller "live" framför dig??

/FredrikGlad

Värmland"

[mia-38]
0

Fredrik…jag såg dessa framför mej. Snabba bilder live…som satt på min näthinna bra länge. Jag kan beskriva henne än idag fastän detta hände för snart en månad sedan.

Ghosthunter
0

Mia - Ok, intressant, ska man säga grattis kanske?Flört Jag väntar fortfarande på min första syn. Har nästan varit med om allt utan just sett ett spöke…men jag tror nästan att det bara är en tidsfråga och jag väntar och längtar Glad. Jag tror att det är svårt att glömma det du har sett….hoppas det var en syn som du vill minnas!Flört

/Fredrik

Värmland"

[mia-38]
0

Jadu Fredrik. Jag blev jätteglad när hon ville visa sej för mej. Och första gången nån gjort det så.
Jag glömmer aldrig den upplevelsen. Det var en sån värme i det hela. hon verkade glad och förnöjd med att jag var där.
Skrattande

[Woozy]
0

Jag tror det är så här: Ju mer du vill se ett "spöke" ju större chans är det att du inte får se ett och vice versa. (det "brukar" ju heta så).

MVH

Woozy

Felicula
0

För mig är det som att jag är inuti den personen och ser på mig själv, eller ser mig i något som reflekterar min bild (oftast inte lika bra som en riktig spegel, utan mer som i ett fönster eller en metallyta), så att jag ser om det är mörkt eller ljust hår och sånt. Fast jag är inte så erfaren än och oftast brukar jag inte få rena bilder av en person, utan jag får fråga mig fram om de kan berätta om- eller visa en viss detalj, t.ex. en hårfärg. När det gäller kroppsliga kännetecken brukar jag känna det i mig också, t.ex. om någon går och klampar eller haltar. Så det är mer upplevelse än egentlig bild för mig.

Min hjälpare som jag har bilder av i en annan tråd från idag hade en massa olika stilar medan han levde och han brukar för enkelhetens skull tala om hur han ser ut för tillfället när han dyker upp, så att det ska bli lättare för mig att känna in honom.

Ghosthunter
0

Woozy#14 - Det ligger något i det. Visserligen har jag ju ännu inte sett ett spöka med blotta ögat ännu. Men många av mina andra upplevelser har kommit när jag absolut inte har varit beredd på det…jag har liksom bara sprungit rakt in i situationen!

Felicula - Du har typiska mediala erfarenheter!

/Fredrik

Värmland"

[Woozy]
0

Det paranormala är bra knepigt ibland. Ju mer man grubblar, ju mer osäker blir jag. Ibland så tror jag inte på livet efter döden, andar, nära och kära + alla andra ord för "andar". Jag tror att det är Aliens som levt så länge med oss så de kan vår "historia" och det vi tror är andar, är Aliens som "leker" det vi tror och vissa hoppas på, andar.

Så när nån får kontakt med "anhörig" så är det en Aliens som varit med den anhörige och kan dess livshistoria etc. Aliens sägs ju kunna styra en hel del i våra hjärnor osv. Så, "våra" guider är kanske inte annat än  Aliens som följt våra liv helt enkelt.

Knepigt va?

MVH

Woozy

Annisangel
0

#17 Intressant vinkling på det hela woozy… Det har jag inte tänkt på förut… Det är ju det här som är så härligt, man kan inte vara riiiiiiktigt säker…Tungan ute

Många Goa Kramar

Annisangel

[Woozy]
0

Ja, vem vet. Mänskligheten kanske bara är ett experiment av Aliens?.

Woozy

[Woozy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här bilden har jag laggt in på Spökbilder, men jag visar den här oxå. (mannen som sitter i soffan är en kompis). Vad är det för slags "väsen" som tonar upp sig bredvid min kompis som sitter i soffan?

Är det en Alien, eller en ande som inte manifesterar sig? Den här bilden är så gott som kolsvart "original", och är mkt uppljusad nu. Egentligen så borde bilden (som är en skärmdump av en film inspelad med IR-kamera) vara ljus och grönaktig, men nån/något lekte med filmkameran och stängde av IR, ändrade ljus etc etc.

Om det nu är en ande som inte behövde manifestera någon människa då det var mörkt, får jag nog aldrig reda på. Hoppas ni förstår min tråd lite bättre med denna bilden.

Woozy

Ghosthunter
0

Woozy#17 - Undrar om du inte har grubblat för mycket nuSkrattande..Ja, det är iallafall en ganska intressant vinkling. Vi kanske härstammar från en annan planet? Flört

/Fredrik

Värmland"

[Woozy]
0

Jo du har nog rätt.

Jag har nog grubblat för mkt. Foten i munnen

Woozy

Ghosthunter
0

Woozy - kanske, kanske inte….vem vet hur det egentligen är?

/Fredrik

Värmland"