Bordsdansen 2/1-09
Så var "premiären" gjord. Vi var fem stycken som samlades ikväll för att för första gången pröva bordsdans.
Vi började med att öppna upp våra chakran och sedan bad vi en bön om att få kontakt. Vi sade även till att vi inte ville ha in några andra än "goda" energier.
Å så väntade vi med händerna på bordet och vi sjöng, skrattade och sjöng lite till å väntade. Så började vi få meddelanden till varandra från andar. Hälsningar mm. Men bordseländet rörde sig inte ur fläcken. Vi gnuggade våra handflator i bordsskivan vi några tillfällen för att värma upp det. Å så sjöng vi och…. rätt som det är så börjar bordet röra sig. Åh, vad paffa vi blev. Det for en liten bit samtidigt som det rörde sig medsols ca 1/4 varv och sedan blev det stilla. Rörde sig inte en milimeter till. Men vi är nöjda för vi fick "besök" av några kära familjemedlemmar och vänner. Vi fick några råd att följa ang. privatlivet och bordet rörde sig iallafall, även om det inte blev någon vild dans. Vi vet nu att det fungerar så vi kommer att försöka flera gånger.
Åh vad spännande 
Amor Vincit Omnia
Det var en bra start ju. Jag tycker ni ska vara nöjda då det hände så mycket första gången.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#2 Jaa vi är över förväntan, nöjda.
Men va roligt att ni fick igång bordet på första försöket. Grattis till er!
Kram Happy
#4 Tack. Ja det kändes bra även om det bara var någon minut och en liten bit. Det går nog bättre nästa gång.
#5 Det blir det säkert! Vi satt många gånger innan bordet rörde sig överhuvud taget.
Det tar lite tid att bygga upp energierna. Så hav förtröstan.
Jag har varit med om en seans vid ett trollbord hos ett medium. Jag tror detta var 1990. Jag och en arbetskamrat skulle testa ett alldeles nytt trollbord. Det var alltså första gången det användes.
Själva bordskivan rörde sig inte men benen gjorde! Samtidigt som benen lyfte på sig så kände jag som en lätt elektrisk stöt i handflatorna. Både jag och min arbetskamrat blev skeptiska och började kolla så att inte någon satt och lyfte bordet med knäna men detta var omöjligt eftersom bordskivan var mycket högre än våra knän.
Detta var jättespännande.
#7 Just det där med elektricitet kände vi också. Mest inuti handflatorna men även ut mot och i, fingrarna. Det var som en "pirrande" känsla. Det är väl energin.
# 8 Precis så upplevde vi det också. Inget obehagligt alls utan som du säger, en pirrande känsla.
Jag har aldrig haft tillfälle att göra detta igen, men det skulle vara skoj. Vi frågade ju anden olika saker och när vi ställde frågan om hur många personer som fanns i rummet så knackade han 16 gånger, när det var vi tre!
Så förmodligen har där varit andra också, som ville kommunicera 
Ja, energin känner man tydligt även om inte bordet rör sig. Kände ni något sug i solarplexus?
Sen blåser det över händerna och runtomkring. Kallt och varmt om vartannat.
#10 Något sug i solarplexus tänkte jag inte på och de andra sa inte något om det heller men blåst och riktigt kallt drag över händerna kände vi alla + att det blev väldigt "dragigt" överhuvudtaget emellanåt.
Jag hade kontakt med mannen till en av kvinnorna som var med och han gav mig ett årtal som hade med en låt (text o musik) som var skriven av honom och tillägnad henne. Jag berättade det, naturligtvis, för henne. Grejen är den att hon hade funnit ett papper med den låten igår, på dagen. Hon hade inte vetat om den tidigare. Hon hade spelat piano och sjungit den för henne ditills okända låten igår och varit väldigt tagen för den var så vacker.
Hon ringde idag, på förmiddagen och berättade att hon funnit ut att låten blivit skriven när hon var så gammal som året jag fick fram igårkväll. Visst är det härligt!!!
Vi fick många hälsningar, tips och rättesnören igår!
Alla sådana former bör utföras i cirkelform - att endast söka fenomen kan bli ödesstiget! Men att göra det i kontrolerade former kan bli fantastiskt!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#12 Nu hänger jag inte riktigt med. Menar du att man ska sitta i en cirkel eller menar du att man har en studiecirkel?
Jag tror inte att man behöver få in andra energier i en sådan övning än vad man får när man har en sitter tex.
#13 sitta i en cirkel - som medium bör du sitta i en cirkel för din utveckling med - ingen skillnad!
Vänligen Jane
Vilken härlig upplevelse ni har haft…grattis……som jag skrev i en annan tråd förut så har jag bara testat mitt bord en gång, och enligt några här så brukar det inte alltid fungera första gången…..
Då måste jag säga att vi hade tur då, eftersom den gick iväg på första försöket nästan…fast vi kunde ju inte fråga något eftersom den visa aldrig vilka ben som var vad…..men en sak gjorde den….
Där jag bodde då, bestod golvet av riktiga brädgov för detta var ett äldre hus, där dom hade bevarat just golven som de var…och då blir det ju mellanrum mellan bräderna …men borde flöt över utan att det tog i någonstans, den liksom sväva ovanför…..
Vi fick följa efter hela tiden och en av tjejerna fick gå baklänges för bordet knuffa henne framför sig…då blev hon smått hysterisk och fråga vad hon skulle göra för hon behövde snyta sig och hon visste inte om man kunde lyfta bort händerna från bordet utan att bryta denna cermoni…
Då börja bordet att röra sig med full fart mot henne o knuffa henne ända fram till en köksbänk där hon blev stående trängd mellan bordet o bänken….vi skratta om vart annat och var lite nervösa…hon stod där o vred på sig, och då får hon se hushållsrullen som står där……Aha! säger hon, nu för står jag. och tar bort händerna för att snyta sig…och när det var klart så börja bordet att röra sig i sidled när hon satt dit händerna igen…
sen fortsatte den ut i hallen och la ner sig, och det blev inget mer….när allt detta skedde så kändes det som att bordsskivan gick i vågor under händerna…en mycket märklig känsla.
Måste tillägga att detta är ett gamalt bord, inget nytillverkat…den är inropad för många år sen på en auktion, och den skall inte ha några spikar i sig heller utan den är ihopslagen med träplugg…
Sätter in en bild igen på den så ni kan se hur den ser ut, den står emellan hyllplanen….
#15 *skrattar gott* Vilken rolig berättelse Eija!
Tack för att du delar med dig.
Kram Happy
Ja, det var med blandade känslor måste jag säga…nervkittlande och skämtsamt samtidigt, för den anden tyckte väl att hon borde få snyta sig…..skall tillägga att en av tjejerna flydde ut till ett annat rum, hon vågade inte vara med längre då….
Kram/Eija
# 15 - Men oj då vilket busigt bord!!!
Jag har också hört historier om bord som farit rundor. Min mor var med om sådant när hon var ung och hon har berättat.

Intressant men håller helt med om att sånt bör utföras under kontrollerade former. Kanske inget bra om alla skulle vara nybörjare utan någon eller några bör vara med som gjort det innan.

Jag håller också med om at sånt här bör göras under kontrollerande former och gör man det tillsammans i den cirkel man är i kan det blir kanonbra!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Vi satt runt bordet och hade händerna på bordet så nära att vi hade kontakt med varandras lillfinger mot lillfinger hela vägen runt så cirkeln var verkligen sluten.

#21 Den cirkelform vi menar är en cirkel med några som träffas regelbundet tillsammans.
Elisabeth
#22 Jasså, jaha. Men då var det ju rätt så också för vi brukar mötas/träffas med jämna mellanrum på olika kurser och träningar.

#23 Inte tror jag att den varningen riktades personligen till dig, utan mer allmänt då man inte bör handskas med något man inte kan hantera, när man gör sånt här bör man ha med någon/några som kan det här då det kan hända saker som skrämmer och det kan även hända olika saker med personerna i rummet och då bör man ha med någon som är erfaren och kan hantera det.
Elisabeth
Jag håller absolut med där att man bör ha någon erfaren med vid sådana här aktiviteter. Någon som kan hantera medlemmarna utifall någon skulle bli rädd. Det är det sista man vill och andevärlden vill att man ska bli rädd för dem.
Det finns personer som varit med på sådant här för tidigt i sin utveckling och blivit så skrämda så de stänger butiken för lång tid framöver och det är ju jättetråkigt.
Så absolut ha någon erfaren med som man känner sig trygg med och som kan hålla i trådarna så det inte spårar ur.
#24 Ingen fara Elisabeth. Jag tog det inte personligt, jag konstaterade bara att vi gjort rätt. ("nemas problemas")
Cirkel arbete är att träffas regelbundet samma tid samma plats en dag iveckan eller en dag var fjortonde dag:-)
Vänligen Jane
#27 Alldeles riktigt. Så brukar cirklar vara upplaggda och så brukar det vara uppehåll över sommaren och julen.

#28 Helt riktigt :)
Elisabeth
Jupp!
jag har haft ett trollbord ca 12 årsen då visste jag inte så mycket utan tyckte bara att de var en kul grej,
vi fick igång bordet på ca 5 min, vi tyckte de var skitkul och häftigt, efter ett tag när vi inte hade några fler frågor så började vi att löjla oss sa till bordet var är pelle(han var på underv.)då gick bordet iväg fram till dörren och skulle igenom den (men den var ju stängd) då sa vi gå tillbaka bord och de gjorde de,
någon hade ställt en fråga och bordet började att svara men de vickade så mycket att de nästan låg i knät på den personen hon tyckte de var otäckt så hon tog tag i bordet ställde ner de med en duns och sa högt NEJ anden tyckte nog att hon var uppnosig typ bordet sätter igång att stampa oavbrutet vi var tvungna att ta tag i de så att de stannade
efter detta började de att spöka hemma hos oss
respekt och att vända sig till goda och ljusa varelser är viktigt
man öppnar ju en dörr och bjuder in själar talar man inte om vem man vill ska komma så kan ju vem som helst komma in
Kika in igen på denna tråd och såg att det hade kommit in lite förklaringar och råd……
Skall tillstå att då hade jag ingen aning om hur man skulle gå tillväga och ingen av oss andra heller….det var ju inte så mycket som fanns då om sådant här, och det man hörde var ju bara bland de närmaste som dom hade snappat upp…
Så man var inte så upplyst då som nu, och därför är ju detta forum helt suveränt, här får man lära sig lite av allt möjligt….så tack för det Elisabeth, här finns åter en helt underbar orsak till att det är så bra detta med Ön….
Kram/Eija
Vi ska försöka med det här snart igen. Det har gått nästan ett år sedan sist.

Jag var med om en bordsdans när jag var på en mediumkurs på englagård. det var riktigt häftigt! skitkul :D

Bordsdans kör vi här också, jättekul är det när borden far omkring 
Elisabeth
Bordsdans har jag också uppleft första gången 1990 i västmanland,Min vännina ägde ett sådant bord, innan borden används så blir de "välsignade" och bordet har en speciell ande bordets ägare har också en speciell "kod" för att inte fel energier ska ta sig igenom kanliseringen,sk Bus bord är inte kodade och ska på en gång spikas under ifrån genom benen, Genom bordets ande kunde hon komunicera med personer från andra sida som hade passerat, det hjälpte många personer. /Kethy
Jag har gjort en hel del bordsdanser. för ett antal år sedan. Och det dansade verkligen.Två gånger "vandrade/dansade" det in till ett annat rum.
Den sista gången jag gjordet det.Svävade till och med bordet ett bit ovanför golvet.Jag var hos en väninna som är medium. Denna gång hade jag tagit med min son. Tillsaken är att jag många gånger har fått till mig (på sittningar hos olika medium,den senast sittningen bara för två månader sedan) Att han är väldigt medial.Och att han borde utveckla sin förmånga.Han är i dag 29. Han säger inte så mycket men erkänner att han både känner och förnimmer mycket.
Hur som helst så hade jag fått med min son på en borddans. Min vännina väntande ett telefon samtal.Och måste lämna bordet (vi hade inte hunnit börjat riktigt än.Sonen och jag sitter dock med händerna på bordet ) När hon går ut ur rummet börjar bordet sväva en bit ovanför golvet.Jag blir rädd och lägger mig över bordet.Och får tillbaks det på golvet.Min son blir väldigt chockad. När min väninna kommer in i rummet,efter samtalet.Fram kommer det att hon hade bett att bordet skulle sväva. hon vet att jag är något media,så hon trodde väl att det ev skulle fungera.
Hon hade inte sagt något om det före borddansen. Något märkligt var ju att detta hände när hon gick ut ur rummet. Jag har senare funderat att det var ämnat åt min son.Att han skulle få bevisa att andevärlden finns.En märklig upplevelse var det dock..
Nu ska i alla fall min son gå på en privat sittning.Andevärlden manade till detat vid sista jag var på sittning.Och äntligen vill han själv gå.Är väldigt spänd vad det kan ge.Om han får en knuff framåt. Att han vågar öppnna upp sig för andevärlden…
Mvh Siv
Ayena #7 - Bara undrar hur bordsbenen kunde röra sig utan att bordskivan gjorde det?…Nej, jag är inte skeptisk, bara undrar
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Ghost!!jag för min del undrar hur bordet kan röra sig.
Har försök men det rör sig ente en Millemeter..O då har vi ett bord som är arvegods o skall kunna gå…..
Ja,,Intresant..
Men vad är det för kraft som får det till att gå så som det sägs att det gör..????
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja du chik…vad ska jag säga. Det är helt enkelt andarna som kommunicerar med dig genom att röra på bordet. Såna bord brukar vara trebenta. Ett ben för "ja", ett ben för "nej" och ett som räknar antal. Jag har inte heller lyckats ännu. Ha tålamod och försök igen…
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

det benet vi använde var fyrbent ;O