Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 892 ggr
unmistakable
0

En upplevelse...

Är helt ny här men tänkte bara dela med mig av en sak som hände för några år sedan.

Vid det här tillfället bodde jag fortfarande hemma hos mina föräldrar och gick i gymnasiet. Vår hund hade nyligen dött, väldigt hastigt och oväntat… jag är uppvuxen med djur och vi har alltid haft hund. Just den här hunden växte jag upp med. Det skapar ett speciellt band, ni som har liknande erfarenhet vet nog vad jag menar =) Vi var förstås väldigt ledsna över att han var död, han var ju en i familjen. Vi ville vänta ett bra tag med att skaffa en ny hund, men ganska snart blev det för tomt så vi skaffade en valp. Valpen var alltid där min mamma var, hon var den som var hemma mest och jag tror valpen kände av att jag var distanserad. Därför blev jag förvånad när jag en dag hörde valpen utanför badrumsdörren när jag kissade. Det var bara jag och mamma hemma den dagen. När jag gick in i badrummet så var inte hunden i närheten. Jag stängde dörren och låste den. Toaletten är precis vid dörren och det är ingen tröskel under dörren, så man hör tydligt om någon är i rummet bredvid. Så fort jag satt mig ner, hörde jag tassar som gick på golvet utanför. De kom emot dörren och stannade sedan men trampade lite otåligt omkring utanför. Jag var självklart helt säker på att det var vår hund, för en sekund funderade jag på att öppna och låta honom komma in men avfärdade den tanken ganska snart och sa åt honom att han får vänta. Då började han att gny, jag sa åt honom att sluta. Sedan tvättade jag händerna och låste sedan upp och gick ut och förväntade mig att se hunden, men det var ingen där. Jag tyckte inte att det var speciellt konstigt, han kanske gick när han inte blev insläppt. När jag kom ut i köket satt min mamma där med vår hund liggandes på sidan på hennes fötter, stensovandes. Jag frågade mamma hur länge han hade legat där. Hon svarade att han sovit där en bra stund nu, sen innan jag gick. Det var ju inte det svaret jag hade förväntat mig men oavsett så var jag 100% säker på att det var en hund utanför dörren. Det är jag fortfarande

Hoppas ni orkat läsa hela =)

Ghosthunter
0

Välkommen! Det kan ju ha varit er förra hund som ville visa att den finns kvar på den andra sidan. Vem vet?

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"