Psykometri
Har nyligen varit på en s.k. avläsning eller reading där kvinnan som utförde det hela ville hålla i en personlig ägodel typ smycke medan hon gjorde sin avläsning. Vad jag undrar är om det är vi själva (vårt undermedvetna?) som bestämmer vad vi vill lämna för privat information till den som utför avläsningen? Eller är det den som utför det hela som kan bestämma vad för slags information hon vill få fram? Är det någon som vet eller som själv kanske kan psykometri och kan svara på min fråga?
Jag kan inte svara för hur andra upplever det,,, men de gånger jag använt mig av psykometri,
så kommer informationen utan min egna inverkan.
Alltså ingenting som jag själv kan bestämma ut i förväg.
Intressant! Men vad kan det vara som avgör vilken information som kommer fram? För själv är man ju passiv och tänker inte på nåt speciellt, åtminstone upplevde jag det så.
Jag vet inte vad det beror på,,,
Det enda jag vet är att det fungerar
Det enda man kan säga är att det fungerar. Jag fick fram så esakt information som ingen … Absolut ingen kunnat veta…
Någon borde forska vidare!
// Charlotte www.animeholic.se
Det är den exakta informationen som gjorde mig så fundersam. Hon sa en sak om mig som hon ABSOLUT inte kunde veta. Tillät jag henne att få den informationen eller var det min andliga guide eller var det mitt undermedvetna som skickade de bilderna och känslorna till henne? Tål att tänkas på!
Det kan vara båda delar, både en guide och att hon kunde läsa av dig och på så vis få fram det som hon fick fram…dvs intuionen som gav svaret..
U R us
Märkligt och nästan lite skrämmande är det i alla fall.

När man jobbar med psykometri så läser man av sin klient med sin intuition.
Så man jobbar med sitt eget inre och inte med andevärlden.
Vi levande är ju också en ande eller själ fast i en kropp och vi har enastående förmågor som man kan träna upp.
Med sin intuition kan man få fram otrolig och träffsäker information.
Det finns många olika sätt att använda sig av sin intuition Tarot kort, Vanliga spelkort. Kristallkula, Färger osv.
Men man klarar av detta utan några redskap alls.
Många medium som gör storseanser jobbar också med att läsa av sina sitters med sin intuition och kan lämna så klockren information om sin sitter.
Man känner så lätt i gen dessa dom beskriver sällan ngn ande utan kan jobba på det sättet att dom bara säger jag har din mormor med mig elelr att jag har en Johan med mig och jag ska till dig.
Mer beskrivning får man inte och sedan ger dom sådan otrolig information om sittern.
Dom har i dessa fall inte någon kontakt med andevärlden utan jobbar med sin egen förmåga och sin intuition.
Så man kan få fram otrolig information utan att ngn ande är med.
Lasse
Okej, tack för ditt utförliga svar Lasse
Inte för att jag har gjort så mycket skumma saker men man får en lite kuslig känsla att personen som gör avläsningen vet allt om en själv. Man blir nästan lite nervös och tänker: har jag gjort nåt riktigt dumt som hon kommer att avslöja
? Funderade bara som sagt varför viss information kommer fram. Är det så kanske att ens undermedvetna väljer ut vad som bör komma fram och det snappar den intuitiva medialt begåvade personen som utför readingen upp? En bra helg önskar jag alla här på ÖN!