Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 1490 ggr
[japptravare]
0

Bilder.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag knäppte några nya bilder på loftet igår och det kändes som om där verkligen varnågot. Även jag fick lite svårt att andas ett litet tag. Var ser ni?

[japptravare]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till

[rore]
0

Hej japptravar!

Kan du någon ting om historien runt denna lada eller?

Jag tänker inte säga nu vad jag ser eller upplever av denna bild.

Måste smälta intrycken och sätta mig när jag har mer lugn och ro runt omkring mig.

Men jag tror att om du sätter dig ner och tittar på väggen på första bilden du la in, så kommer du att få saker till dig. Skriv ner dem för man glömmer fort.

Prova är du snäll, så återkommer jag lite senare i kväll

luxplyr
0

Jag ser ett stort Ansikte brevid repet som hänger där, ser ögonen och hakan på den.

Det kändes som en indian dyckte jag och om någon  är det du som har hänkt upp repet i taket där ? eller fanns den kvar där när du köpte huset?

för jag fick en känsla i så fall att någon kance hade hängt sig där?

Ansiktet ser jag rakt fram brevid repet karlt och tydligt.

[rore]
0

När jag satt och kände in bilden så bildade träplankorna ett ansikte, sen framträder det fler och samt kroppar. Vet inte vad det beror på.

Känner av människor som varit på flykt, svår missär , skadade människor och rädsla.

Tankarna för mig bakåt i tiden till andra världs kriget, tror jag.

Tror inte att dessa människor har funnits på just den platsen, men det känns som om det finns /Har funnits grejor från den tiden kvar där. I någon slags koffert eller kista. Vapen, bälten kläder , filtar eller odyligt.

Nu käns det som att det är  minnen från någon som upplevt detta trauma från den tiden som levt där.

Jag får inte grep om detta riktigt.

Tatsu
0

Jag såg också en massa ansikten på den första bilden i träét.
Flera hästar och en varg fick jag också till. Om man tittar länge på mönstret så ser man väldigt många olika ansikten. Fashinerande.

Jag kan inte tyda något utan det är nog min fantasi./Tatsu

chik
0

vad ni är duktiga.Jag ser ingenting o känner ingen ting.

Jag ser på första bilden bara ett välstädat ränne..

O sen den andra bilden måste ju nästan vara över en tvättstuga efter som det går en pipa på kortet.

Nä ni är duktiga..

Så kan ni berätta mer.

Ta det som kommer upp med en gång i huvudet.Säger jag som är aldeles tom.Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

[rore]
0

Duktig o duktig,( talar bara om mig själv nu) vet inte det jagObestämd Känner in och testar. Sen är det ju alltid kul om det är något som stämmerGlad

luxplyr
0

ja det va i trädplankorna jag mendade med, där var där jag såg ansikterana  och så kände jag med trauomat.

[Jeremina]
0

Tungt och kallt i sinnet känns det….

[japptravare]
0

Tack för alla avar =) Jag vet som sagt inget av huset historia (även om jag jättegärna skulle vilja veta) Huset är precis 100 år gamalt (Byggdes 1909) Det är allt jag vet, och att det var lägenheter i början. Min pappa har även lyckats gräva upp en väldigt gamal stangång som antgaligen kom till samtidigt som huset :) Riktigt roligt.

Det repet eller vad det är som hänger där har hängt där sen vi köpte huset. Så det är inget vi har hängt upp.

Där uppe på loftet har även jag hittat en låda med en massa konstiga (och gamla) verktyg som också fanns där när vi köpte huset

[rore]
0

Finns det ingen i närheten som vet någonting om folket som har bott där tidigare, som du kan fråga?

Denna kommentar har tagits bort.
barfotapojke
0

Okej, jag hittade den här tråden sent om sider, men strunt samma; Jag skriver ändå.

Jag ser en skugga av en pojke (?) på höger sida/vägg :)

[Woozy]
0

Hej.

Min första feeling var att nån hade hängt sig där. (har inget med repet på bilden att göra). Varför denna feeling har jag inte den blekaste aning om.

Woozy