Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1755 ggr
[mia-38]
0

Kan ni se?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Nu har min Buse vart borta i två veckor. Utan ett spår eller nåt.
Han försvann innan men då hittade vi honom igen. Hade han inne ett tag och sen sele.
Han var ute själv efter det men kom alltid tillbaka. Tills den fredagen då han gick ut på kvällen. Nu är han spårlöst borta.

Kan ni kanske se något på honom i kortet? Kan ni se om han lever eller inte?

Tacksam för all hjälp vi kan få.

Har satt upp lappar och ska ringa runt till olika ställen och kolla.

Denna kommentar har tagits bort.
Choklad
0

Tänker på dig och din lilla katt…har du varit och letat på vägarna mellan där du bodde innan och där du bor nu?

U R us

[mia-38]
0

Ja choklad. Även frågat de som bor där nu. Men ingen katt.

Gråter

Choklad
0

De där katterna kan ju gömma sig lätt också tyvärr….

U R us

[mia-38]
0

Så sant…men han gick alltid och satte sej på fönsterbläcket när han ville in. Eller gick in i huset när dörren var öppen. Det gjorde han förra gången.

Känns som om han är borta på riktigt denna gången.

Vet heller inte vart man ska leta. Det är svårt.
Men kan nån kanske se omgivningen där han är?

Choklad
0

Det jag ser är att han har fastnat , men kommit loss ..möjligen därför han är borta så länge..måste vara jobbigt ..man blir så orolig för man vet ju att de behöver äta och få mat. De kan ju jaga själva men

…Jag ser honom bland grönska men det är ju inte till mycket hjälp…jag ser ett piano, säkert en symbol för något…har ni ett cafe`i närheten? Något på Ha…jag har svårt för namn…

U R us

[mia-38]
0

Hanemåla? Ligger ganska nära, ca 2 km bort. Och är ett bostadsområde.
Café? Njeee…

Men han har kommit loss? Ser du vad han satt fast i?

Choklad
0

Ser bara snåren och att han satt fast…det är mera som att någon säger mig att han satt fast..

ingen affär av något slag?

U R us

[mia-38]
0

Det finns flera affärer åt det hållet…ÖB, MC Donalds…några bensinmackar och Netto.

Ska nog ta en runda ner åt det hållet imorrn.

Eija
0

Men Mia….är kissen borta igen….va hemskt….nu kan man ju undra om det är någon annan katt som jagar bort honom….som jag tänkte förra gången….Håller alla tår o fingrar så att han kommer till rätta….

varma kramar

Eija

[mia-38]
0

Jag vet inte det Eija.

Min katt är en tuff en och låter sej inte jagas bort. Han är en av dessa som jagar bort andra istället.

Men tack för din omtanke.

chik
0

Mia!!Hoppas att det löser sig för dig.

Tänker på dig

Lena.P är jag i verkliga livet.

[outgrundlig]
0

Kortet på honom, när togs det?

Kram

[mia-38]
0

#18….det är säkert ett år gammalt.  Vadå?

[outgrundlig]
0

Godmorgon på dej :) Jag var bara nyfiken om det var taget nu eller förr. Han verkar vara en envis och egen katt. känns ändå som att han bara är ute på ett av sina äventyr fast nu i annat område.

Kanske han bara bekantar sig med alla honkatter?

Lycka tll med sökandet, kram

[mia-38]
0

#20 Hoppas det är så och att han kommer hem snart.
Man är ju orolig om det hänt nåt så han är skadad och inte kan ta sej hem själv.

Ghosthunter
0

Önska jag kunde hjälpa dig Mia….hoppas din katt mår bra och kommer hem igen!

Kram!

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[mia-38]
0

Tack Fredrik! Skrattande Jag hoppas detta med. Tittar varje morgon om han finns utanför dörren. Men inte…

[mia-38]
0

Nån mer som kanske kan se nåt om Busen?

unauthorized
0

Tänkbara orsaker till att en katt försvinner är att de blir påkörda och skadade. Katter drar sig då undan och ger inte ett pip ifrån sig, särskilt om de är svårt skadade. Tänk på att de gömmer sig i sådana lägen. De kan då ligga, kanske förlamade, några dagar innan de dör. En huskatt som normalt är borta en eller några dagar, plötsligt är borta flera veckor har oftast råkat ut för något, de ger sig sällan av bara sådär. Räv och lodjur tar ibland katter. Garage eller förråd som sällan används kan de ibland smita in och bli inlåsta i. Kastrerade hankatter går sällan längre bort än nån km radie. Leta längs diken och ropa runt förråd, garage eller källare inom en km.

[mia-38]
0

Jag har ropat på honom #28.
Men inte ett liv.
Han gav sej av i början till det stället vi bodde innan. Dit är det väl iallafall en 3 km. Så han ger sej av längre sträckor.
Även att han är kastrerad.

Jag hoppas verkligen inte att han ligger skadad nånstans. Men tanken finns ju tyvärr.

[Sisa]
0

Jag hoppas så mycket att Du hittar Din Buse igen, och önskar jag kunde hjälpa till…

Kan han ha blivit inlåst någonstans? Gråter

Jag tänker på Er och håller tummarna.

Kram från Sisa.

[mia-38]
0

Sisa…Han kan har blivit inlåst nånstans. Men det är ju som att leta efter en nål i en höstack.
Önskar nån här inne kunde se lite bilder om vart han kunde tänka sej vara.
Tar tacksamt emot hjälp. Vet att många här inne är duktiga på det.

[Sisa]
0

Jag hoppas Du får all hjälp Du behöver, mia!

Har Du varit runt och frågat på alla ställen han kan tänkas vara inlåst? Har Du annonserat i tidningar, kanske på Blocket?

Föröker bara komma på tips…

Kram Sisa  Gråter

[mia-38]
0

Jag har frågat runt omkring här och även där vi bodde innan.
Jag har satt upp lappar och annonserat på den lokala sälj/köp-sajten.
Imorrn ska jag gå bort till veterinären om de har fått in nåt och även ringa katthemmen.

Tack Sisa för dina tips. Skrattande

[Sisa]
0

Önskar jag kunde hjälpa Dej mera, mia.

Lycka till   Jag tänker på Er!   Gråter

Sisa

[mia-38]
0

Puttar upp denna och ser om någon kan se nåt nu?

Han har fortfarande inte synts till…jag har heller inte fått några tips om vart han kan vara om nån har sett honom..Gråter

[outgrundlig]
0

Det var inte roligt att höra, förstår att du nu undrar än mer.

Jag hoppas verkligen han kommer innan det blir för kallt ute.

Jag håller tummarna och varm kram från mig.

simonela
0

hoppas kissen kommer tillbaka.

det är hemskt när de är borta :(

kramar!

Eija
0

Förstår din vånda Mia….har ju haft katt själv och som försvann….efter det så blev det bara hund för mig….är ju en sådan hönsmamma, så jag höll på att bli tokig varje gång han var ute på äventyr….

hoppas, hoppas att du får veta så fort som möjligt….

Varma kramar

Eija

Anna-H-K
0

Hoppas hoppas innerligt att kissen kommer hem snart! Jag har varit med om samma sak & vet vad du går igenom…Ovissheten är värst…

Katter kan ju vara borta längre perioder men klart man blir orolig! Har iaf en stark känsla av att han kommer hem! Håller tummarna!

Kram Anna

[mia-38]
0

Puttar upp denna tråden.
Vi har ännu inte sett till honom.

Nån som kan se nu om han lever eller inte?
Vi saknar honom så mycket!! Gråter

chik
0

Lider med er Mia.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[mia-38]
0

Tack chik.

Märker med att mina andra katter saknar honom med. Även om de ofta var i luven på varandra. Men han hade sina skojiga saker för sej som ingen annan har.
Han älskade tex penecillin…ni vet sån som man ger i plastspruta..Hahaah..Den slickade han helt ren när han hade fått sånt.

[mia-38]
0

Lägger in en bild till på honom om ni kanske kan läsa av den lättare.

[mia-38]
0

Och en sista.

solvinge
0

Jag får till mig att han mår bra men inte kommer hem, han trivs där han är.

Kram från Anne

[mia-38]
0

solvinge…du kan inte skönja hur det ser ut på ett ungefär där han är? Är det på landet eller inne i stan?

solvinge
0

Det kom "stad" så det kan ju vara så att den hålls inne för att inte bli påkörd.

Det kan ju löna sig att sätta upp lappar i stan då, försök med något affärscenter.

[mia-38]
0

Oj..Om han hålls inne kan han inte trivas. Det var det han inte gjorde här när han fick vara inne. Det var ett himla liv på honom.

Men jag ska testa att sätta upp nya lappar i stan och på köpcentrumen som finns här.

[mia-38]
0

Ingen annan som kan se nåt?

Ghosthunter
0

Åh vilken söt kattKyss Hoppas verkligen att den kommer till rätta….jag lider också med dig, Mia!! Gråter

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[mia-38]
0

Tack Fredrik. Han är/var speciell. Han kom till oss när han vart sådär ett halvår. Vilsen på gatan och smällkallt och mycket snö. Han gick på gatan hela dan. Tyckte synd om han så jag tog in honom i hopp om att hitta rätta ägaren. Men inte.
Han stannade hos oss.

Tills nu. Gråter

Eija
0

Ursäkta, men har du skrivit hur gammal han är, för isåfall har jag missat det…..och om han inte är så gammal så kanske den förra ägaren har tagit honom….för dom hade kanske oxå letat o letat efter honom och så plötsligt kännt igen han…..vad tror du om den tanken mia….

Fast det enda vore ju om det kunde lösa sig till det bästa och att du finge veta vad som har hänt honom…..håller tummarna fortfarande….

kram/Eija

[mia-38]
0

Eija,,,,han är runt 7 år. Och jag tror nog inte de förra ägarna har tagit tillbaka honom efter 6,5 år. Visade de sej inte under hela denna tiden så.
Jag vill veta vad som hänt honom. OM han hittat ett nytt hem, gått tillbaka till gården vi bodde på eller är död. Ovissheten är hemsk.