Ängsö Slott
# 0&1
Jag har varit vid ängsö jag med, men slottet var stängt då så jag fotade i och utanför kyrkan. När jag fotade Pipers familjegravsten så var det ett ljust kors framför själva ytan på gravstenen. Jag kan leta rätt på den bilden sen om nån vill se.
MVH
Woozy
Mycket intressant!Leta fram bilden bara!
Greve Fredrik von Piper (han som byggde till 4:e våningen följde mej genom hela slottet som en älskvärd trevlig värd…
vart tog korset vägen?
Tack! Skall titta närmare på bilderna och se vad jag kan få fram.
Fredrik von Piper (min guide under besöket) nobbar mitt försök att skicka över en bild på honom.har försökt tre gånger men tji..
menar du guide i slottet nu eller "din" guide?
Woozy

kan du inte be han surfa in på sidan då och ladda ne den du skickade upp?
Woozy
Har varit ute en sväng. Försöker med en ny nedladdning av den guide som tog hand om mej i slottet. När jag hade passerat målningen av honom kände jag en klapp på min axel - och si - bredvid mej stog en liten välklädd adelsman vänligt leende och sa"Vad trevligt att du är här…" Sedan följde han mej genom alla våningar. Stannade vid utgången och sa,"Du kommer väl tillbaka?"
Detta samt en hel del andra kommentarer under min rundvandring. Härligt och trevligt!
Jösses.
Vilken upplevelse må jag säga.
MVH
Woozy
Jag var där under sommaren. Var mysigt och jag fick många fina bilder på Orber. Bla en över en stol som det ser ut som ngt sitter där. Även en grön klar orb i en säng som ngn sov, fanns ingen spegel eller annat.
Spännande med såna här bilder.
#15 kan du och vill du visa dina bilder också?
#13 Hade denna guide en pipig/speciel röst….För att vara en man??
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Pia99-Nej han pratade lågt och förtroligt med en sympatisk röst. Inte så snabbt eller gällt.