vill se andar
hej!
Har läst mkt om andar och övernaturliga saker nu i några år och jag önskar verkligen att jag kunde se andar som hon i ghost whisperer för att hjälpa andra och mig själv för att mitt liv har varit så svårt och jag har inget att göra på dagarna. Finns det nånting jag kan göra? kan man träna synen för att kunna se andar?? ska jag gå till kyrkan o be gud eller nåt ? jag vet vad som kommer hända och jag tar risken. Jag vill bara hjälpa folk och få nån nytta med mitt liv. (:
Mvh/sandra
Hejsan Sandra!
Bara vänta och se, så kommer det när du minst av anar det, känn dig öppen i vardagen för dessa små grejer, som lövdans, fågelkvitter etc… Tidiga morgnar eller sena kvällar när du själv är på gränsen från eller till drömriket…
Rätt som det är är dom bara där framför näsan på dig!! Slut ögonen och lyssna med hjärtat, det låter väl helknepigt men har varit en nyckel för mig!!
Lycka till!!
Många Goa Kramar
Annisangel
hur kan man ens vilja se??
Inte för att de kanske är häftigt och så men man ska se upp med vad man önskar sig..
Har både bra och dåliga minnen från syner jag önskar ibland jag sluppit.. Visserligen har jag aldrig behövt önska, mer önskat bort det och det är inte förens på senare år jag faktiskt slipper detta. Även om dom då och då står och stirrar på mig. Nejtack.. Har levt med såna saker sen jag va 3år och njaa.. helst inte igen! :P
Men om du verkligen vill se, då önskar jag dig lycka till helt enkelt. hoppas det är som du önskar att det ska va. ^^ :D
^_^ / Martiina
Hej. Jag har sedan 17 år tillbaka levt med andar eller vad man vill kalla dem för. Jag känner dagligen att dem är där och har ibland svårt att sova eftersom jag känner hur jag blir uttittad hela tiden.
Jag kan både se känna och höra dem.
Inte alltid lika roligt men jag vet att jag har denna gåva och är glad för det men det är tufft.
Man skall ej önska sig ngt som man inte klarar av. Att ha denna speciella gåva är ingen leksak man kan göra sig av med.
Man måste acceptera att dem finns där. Men att du kan se dem mer än andra.
Fråga gärna mig om du vill veta ngt?
MVH Johanna
Jag vill…..jag jagar dom!! 
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
avråder dig att ägna din värdefulla tid, till att försöka se andar. Meditation är det bästa du kan göra för att förstå dig själv där du är här o nu. Börja med det ,sedan kan du hjälpa andra när du kanska så fort kommer till insikt om just dig själv. Hur mycker du egentligen kan göra för andra.
Egge
Ibland kan man vilja för mycket. Då blir blicken lite hård och (i meningen lite för fokuserad) och man ser oftast det övernaturliga i ögonvrån, i alla fall till en början. Så försök istället just slappna av, meditera, tänd ljus och rökelse, lär dig flera olika meditationsmetoder och självhypnos (som egentligen är samma sak, men olika infallsvinkel) och känne efter vad som passar dig bäst. Och rätt som det är, när du fokuserar på själva meditationen, så ska du se att något dyker upp. När du minst anar det.
Men tänk också på att alla inte ser andar, för en del är det viktigare med hörsel, för en del med doft osv. Så du kanske helt enkelt inte är en sån som ser heller, utan som hör. Funera lite på det här: Tänk dig att jag håller ett äpple framför dig, ett äpple som verkar alldeles otroligt aptitligt för dig (och skulle du nu vara allergisk, så är du inte det mot det här äpplet, för det är magiskt). Du vill inget heller än ha det här äpplet.
Tänk nu efter: varför ville du så gärna ha det? Såg det gott ut? Doftade det gott? Tänkte du på hur underbart det låter att bita i ett äpple? Eller tänkte du rätt och slätt på smaken? Det du valde för äpplet är förmodligen det sätt som du har enklast att uppleva andar på också!
Har tyckt att detta varit en förbannelse även från min barndom hört om denna släkt förbannelse som vi var drabbade av. Nu efter att gått lite kurser lärt mig hantera saken. Om jag fått välja hade jag helt klart tidigare valt att inte alls haft sånna känningar. Även vad gäller att känna levande energier önskat att varit helt befriad från detta. Men som sagt lärt mig hantera detta hyfsat.
Jag har inte gått kurs eller så.. utan lär mig själv. Men visst.. det blir tufft ibland eftersom dom vet hur jag är och är lättskrämd..
Men känns bra att ha denna gåva.. inte många som har den.
Men när dom smyger sig på så är det inte roligt..
Felicula - Självhypnos…hur gör man då för att vakna? hahaha

Seriöst, det mesta av det paranormala jag har upplevt har faktiskt dykt upp när jag absolut inte har varit beredd på det….jag har liksom bara sprungit in i situationen och då har det varit utan Meditation. Men jag har också provecerat fram dessa fenomen. Jag tycker det är intressant och roligt och har inte tagit någon skada av det…tvärtom!
Men kan inte Meditation eller självhypnos lura dig? Att allt bara blir illusioner?
Jag har dock hört att man kan träna upp sin mediala förmåga på detta sättet.
alskadeida#8 - alla har förmågan eller gåvan….bara mer eller mindre i styrka!
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#9 Säg vad som inte är illusioner istället….?
Livet är fyllt av olika situationer och alla upplever saker olika, det som passar för en annan passar inte för dig och så vidare…
Många Goa Kramar
Annisangel