Kan du tyda min dröm?
Hejsan allesammans!
För några veckor sedan hade jag en verkligt konstig dröm… jag ska berätta om den.
I drömmen är det solnedgång, men ingen vanlig solnedgång… utan solen är stor och röd, och ett överjordiskt orange sken kommer från den. Där är en stor flod, med skog på ena sidan och en äng på den andra..
Mitt på floden ser jag en siluett på en flotte (jag tror att det var mig själv jag såg på flotten.. eller det känns så iallafall).
Jag är inte rädd eller så, utan är totalt lugn. Sedan blir allting svart och drömmen försvinner.
Jag har funderat mycket på den här drömmen och vad den tyder på.
Jag hade den här drömmen samtidigt som jag läste Huckleberry Finn för femte gången, en bok jagverkligen älskar. Kan det ha någonting med det att göra, kanske?
Huckleberry Finn är nämnligen en rollfigur jag knyter an och känner igen mig i.
Kan någon tyda min dröm? Tack på förhand!
JAG FÖRSÖKER MIG PÅ EN TOLKNING:
I drömmen är det solnedgång, men ingen vanlig solnedgång… utan solen är stor och röd = DITT DAGLIGA LIV, och ett överjordiskt orange =KREATIVITET sken kommer från den. Där är en stor flod = VATTEN = KÄNSLOR, med skog = DITT UNDERMEDVETNA på ena sidan och en äng = ANDLIG UTVECKLING på den andra.. Mitt på floden ser jag en siluett på en flotte = DU TAR DIG FRAM PÅ DINA KÄNSLOR (jag tror att det var mig själv jag såg på flotten.. eller det känns så iallafall). Jag är inte rädd eller så, utan är totalt lugn = DU HAR DET BRA. Sedan blir allting svart och drömmen försvinner.
JAG TYCKER DET VERKAR SOM ATT DU HAR DET BRA I DITT LIV JUST NU!

#1 tack så mycket!
Det stämmer rättså bra; Jag har det ganska bra i mitt liv just nu. Väldigt mycket handlar nu för mig om att finna mig själv, eller vad man ska säga.
Kram
Barfotapojke