Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 2434 ggr
Elisabeth-J
0

Skrockfull

Idag är det fredag den 13:e och enligt sägnen så har det varit en otursdag ända sen Jesus tid.

Hur skrockfull är du om fredag den 13:e? Har du drabbats av otur just på den dagen? Är du skrockfull mot annat?

Min mamma var väldigt skrockfull men jag tror att hon har släppt en del på det nu :) Men då var det att inga nycklar fick ligga på ett bord, en svart katt som korsar en väg, att gå under en stege…. Ja det finns mer men kommer inte ihåg allt nu. Blev ju uppväxrt med det så jag har varit väldigt skrockfull men är det inte idag. Däremot gillar jag inte nycklar på bordet av någon anledning som jag inte vet varför :) Min äldsta son föddes fredag den 13:e så det var en stor glädje och lyckodag :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

stormvind
0

Jag är ingen direkt fan av fredagen den 13:e, ojämna tal gillar jag inte överhuvudtaget av någon anledning (kanske för att jag är född på ett jämnt datum?). Och nycklar på bordet är riktigt aj ajFörvånad

Min dotter sa en gång, TÄNK om jag fyller år fredagen den 13:e i år. Sen blev hon tyst och fundersam ett tag- Nej men det GÅR JU INTE jag är ju född den 14:eSkäms.

Förstår om Du Elisabeth hade en lycklig fredag den 13:e!

Nu ska jag åka ner till barnbarnet en sväng, tar med lite blumblu eller gass. (vindruvor eller glass)

Ha en fin fredagskväll alla trots datumetFlört

Kramisar

[Sisa]
0

När man staplat otur i en stor hög, slås det till slut över och förvandlas till tur…   Det där med att stapla otur är bra att känna till i vardagen. Ibland kan man tycka sej ha drabbats av lite väl många motgångar på rad. Då gäller det bara att hålla ut och vänta på att otursstapeln faller, och omvandlas till tur…Det är då man ska köpa en Trisslott…

Högsta vinsten kom till Dej som en son, Elisabeth!

Kram från Sisa   Flört

stormvind
0

Jag har köpt en trisslott idag som jag ska skrapa ikvällSkrattande

Hoppfull
0

Jag är inte särskilt skrockfull faktiskt, jag tror att vi styr våra liv och öden på andra sätt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

dalamormor
0

här är det en till som inte lägger några nycklar på bordet,vilket min yngsta dotter har roligt åt.

fredagen den 13 för några år sen fick jag mitt 4benbrott,benet gick av på 3ställen,blev ihopskruvad med 8skruvar,så nu kan jag ståta med 6brott ha ha.

stormvind tänkte på simonela och fredagen den 13 i dag.

pussa på fina lina från gammelmoster.

aangeleyes
0

Nja är inte speciellt skrockfull kommer dock ihåg en grej för ca 10års sedan det var fredag den 13:e allt gick emot mig den dagen. Men så kan det vara vilken dag som helst egentligen. Men 1 april alla som föds då eller ska va ett skämt :P? eftersom det är "skämtardagen"  man kan inte resonera så :) hehe Likaså med Halloween då jag fyller år ska ja då vara ett spöke :P?

embla2
0

Hej.

Jag var tvungen att avliva min schäfer långfredagen den 13 och han blev 13år..Ett antal år sedan.Gråter

Tatsu
0

Jag är väldigt skrockfull och har mycket "hyss" för mig enligt mina närstående som både skrattar och fnyser åt min skrockfullhet.

Dock kan jag inte komma på att jag drabbats av otur just fredag den 13, men det som har återkommit är att det har inträffad mycket saker dagen före den 12.

När jag köper lotter och spelar har jag gärna med siffran 13 men jag dukar aldrig för 13, skalar aldrig 13 potatisar osv. (Ja jag vet jag är lite knäpp)

Sedan har jag massor av saker som jag både gör och absolut inte gör, bla inte lägga nycklar på bord, tar alltid på mig höger sko och höger vante först. Sedan skulle jag kunna göra en lista hur lång som helst tror jag med min Skrock. Skrattande

Tarzan88
0

# 3 Blev  det någon vinst på din lott nu ikväll?

Lycka till i alla fall om du ej skrapat den ännu!Skrattande

Anna-H-K
0

Hej alla hjärtan!

Har haft en fin fredag den 13:e..Min äldsta dotter hade en härlig dansuppvisning på gallerian(duvan) i stan..Har rytmen i benen ännu…man kommer ju me i rytmen Tungan ute

Snön dalar så vackert utanför fönstret nu & hoppas hoppas den får ligga kvar…blir så mycket ljusare då!

Vet inte om jag varit med om något obehagligt just fredag den 13:e..men många verkar ha respekt för denna dag!

Hoppas lyckan varit med er idag..& för resten av kvällen oxå förstås!

Kram Anna

Felicula
0

Min farmor var väldigt skrockfull, faktiskt så mycket så att hon inte kunde säga vad det var som skulle hända ifall man spännde upp ett paraply inomhus (till sist fick jag ur henne att det betydde att någon skulle dö, men hon sa att det blev mer otur om man sa det högt).

Lie smittade hon nog av sig på mig, jag har perioder när jag säger "tvi tvi" om det hår en svart katt över gatan och låter bli att gå under stegar, men jag vet inte om jag någonsin har trott så mycket på fredag den 13:e. Fast det är ju svårt att undvika den här dagen, den bara kommer, hur man än går ju.

Här kommer lite skrockhistoria som jag har snappat upp:

I gamla tider avgick aldrig nåot skepp på en fredag, då skulle resan inte bli lyckosam. Sjömän har alltid varit väldigt skrockfulla. Jag jobbade ihop med ett gäng tungdykare ett tag och de sa att när de hade dykt på Regalskeppet Vasa så hade de offrat 25 öre till "Den Gamle" (den gamle sjömannen) före varje dyk, så att inte slangarna skulle sno ihop sig eller pumpen hänga sig. Fast vem som helst skulle väl bli skrockfull av att jobba med x antal ton 1600-talsbåt över huvudet utan att kunna se sin egen hand framför sig förstås (att det var just 25-öringar beror på att dessa innehöll äkra silver på den tiden).

Anna-H-K
0

Good morning =)

Visst finns det en del saker som jag undviker att göra..& den absolut viktigaste är att undvika att lägga nycklar på bordet..Hm..så lite har man med sig sedan urminnes tider då de var enormt skrockfulla..! Har följt med i generationer Flört

[kvasthilda1972]
0

I går var jag kallad på polisförhör efterson socialtjänsten gjort en anmälan mot min sambos dotters mamma om misshandel av barn… Det var inte roligt det…. fy!

Fast på kvällen så fick vi besök av min kära kusin som också har gåvan och hennes make, det var kul!!!

stormvind
0

Triss=0=Gråter

Anna-H-K
0

#14 Bättre lycka nästa gång..Det är på G..Kändes så igår faktiskt! Tänkte på dig & din trisslott Flört

Kram Anna

stormvind
0

Tack goa Anna, då ska jag testa igen!

Kramisar

[Jeremina]
0

Jag har alltid upplevt fredagen den 13:e som vilken fredag som helst och jag tänker fortsätta med det Flört

Anna-H-K
0

#16 Ja gör det, det vibrerar av turtider runt dig nu Flört

Varmaste kramen/Anna

dalamormor
0

syster man kanske får köpa in sig i en lott.

skojar du är värld massor av lycka och framgång.puss