Att döda nån !
Vet inte vart denna tråd ska vara men flytta den gärna så de blir rätt om de är så!
Jag har funderat lite!
själar andar bla bla bla barn eller ja folk/människor som dödar andra människor eller gillar att döda andra djur, som ( tex djurplågare )
Är de hur dom skapas eller blir präglade under sin uppväxt eller ligger de i dom från långt långt tillbax,typ från olika liv!
Att dom kanske vart mördare eller nått annat liknande hänt många liv tillbax eller nått!
Har funderat en del på detta,antar att ingen kan svara på de sådär bara men kanske nån har nån komentar?
tror dom kan ha bliviti dominerade under barndomen av sina föräldrar eller någon annan och vill kunna känna makt själv för att plåga någon annan eller ett djur.
Jag tror att mord är ouppklarade tidigare liv förhållanden, historier som återuppspelar sig, något går över styr vid ett tillfälle och i nästa liv händer det igen. Det gäller att försöka hitta mönstret och kunna bryta det.
Hmm men då måste de ha gått VÄÄÄÄÄLDIGT långt,ja menar va driver en människa att döda nån eller plåga djur?
Tänkte om de låg från tidigare liv,man läser så mycket sånt som händer! Synd!
Jag tror att det är till en viss del medfött och sen kan trissas upp under svår barndom o uppväxt….
Men hur det förehåller sig i omfödelsens kedja är jag lite osäker, men jag tror nog mer på att en mördare kanske föds om och blir mördad, eller får någon i sin närhet mördad….allt för att lära sig att förstå andra o deras lidande…..allt är ju en skola, för varför skall vissa få rikedom o makt och andra få missär o elände…..
Eija

När vi föds, eller redan då vi avlas, har vi alla egenskaper. Vi präglas att "ta fram", eller "dölja" vissa egenskaper under uppväxten, även i magen.
Det är min uppfattning. Visst kan gener spela roll åxå. Men det är väl inte riktigt klarlagt huruvida en son som gör samma saker som fadern, (typ kliar sig på hakan på ett visst sätt), om det är ärftligt via generna eller präglat under uppväxten.
En annan hypotes är att vi redan innan vi avlats, VÄLJER att födas till just dessa föräldrar, därför att vi har en insikt/lärdom/erfarenhet som vi skall ha/få/besitta under det följande livet.
Det finns många aspekter, men tittar vi runt ikring oss, så härmar barn personer de ser upp till som en förebild, de försöker "ta efter" så som förebilden gör, och det talar ju emot "ärftligt-teorin".
Ha en bra dag
? SEV ?
# 5 du menar att barn väljer föräldrar dom ska födas till.så då vet dom om föräldranas dåliga sida tex men väljer att födas där ändå`varför välja de r de för att de nått man /alla måste gå igenom i nått av sina liv?
Dom som inte kan få barn då? vad är de me dom? är de inga barn som vill födas till dessa föräldar?
mycket intressant de du skriver # 5

Det är en teori som en del har, (även jag), att man väljer sina föräldrar, därför att man under sin existens, (existens=alla liv, kända & okända), därför att man under sin existens har saker att lära, insikter att få/finna/ge, o.s.v.
De som inte kan få barn då? Jo, om man befäster teorin om att välja liv, så har alltså dom valt ett barnlöst liv för att dom har något speciellt att göra/lära/insé under detta liv. Och eftersom man i den andra världen är upplyst, så vet man att inte välja det par som valt att vara barnlösa.
Information till vetenskapligt-bevisat-folket:
"Som sagt, detta är en teori, som jag har, den är vad jag vet inte vetenskapligt befäst."
? SEV ?
väljer mna om man vilket kön man ska födas till också? är man olika kön i sina olika liv?

Enligt min teori, Ja. Även form (med form menar jag, ödla, katt, människa, solros…….)
? SEV ?
jaha ok har hört att man aldrig kan födas som ett djur,utan att man lever som människa i alla sina liv,djur är en annan sort har ja hört folk som är mediala pratat om,men de kan ju naturligtvis va fel eller olika uppfattat
jag är inte de minsta medial så ja vet ju inte

Min uppfattning att de som säger att man är fast som människa i alla liv, anser att det är dn högsta intelligensen och att man inte backar på stegen. Men konstigt nog säger många av dessa människor att allting har en ande, allting är ett, alla livsformer är värda lika mycket. Så då går ju deras teori isär lite granna tycker jag.
? SEV ?
Min tro är; ett liv och 2 dimensioner. D.v.s du lever en tid på jorden och resten på andra sidan.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

Då är det enligt dig bara blaha blaha med folk som säger sig levt tidigare liv?
? SEV ?