Drömtyding?
Hej allihopa!
Det här blir mitt första inlägg här!
Jag tänkte höra om någon kan tyda drömmar? Det här är nämligen en riktigt viktig grej för mig…
För ca tre år sedan gick min älskade katt Herbert bort. Haft honom sen jag var ca 3-4 år, nu är jag 21, så att han har gått bort känns ända in i själen. Vet fortfarande inte om jag någonsin kommer att kunna skriva/prata om honom utan en tår i ögat.
Hur som helst, till min dröm.
Jag drömde att jag jobbade på MC Donalds, en väldigt speciell version, det var som en affär, man plockade med sig maten från butiken och sedan fram till kassan där jag självklart skulle slå in olika PLU koder på olika menyer (Jag jobbar som kassörska).
Efter en stund kom min lillebror och tre av hans kompisar som jag aldrig sett.
Helt plötsligt får jag en känsla av att Herbert är där, och i drömmen, precis så som jag får i verkligheten ibland så kan jag inte röra mig, det surrar i huvudet, andningen blir jobbig och "verkligheten" känns långt borta.
Jag vet att det är Herbert som vill visa mig hur han dog. Jag får genom honom känna hur det var att ligga där, hur tryggt det kändes, att det faktiskt var helt okej att gå vidare helt enkelt!
Det enda som störde mig något enormt var någon som hela tiden klappade mig på huvudet.
-
Så. Vad jag vet så dog han utomhus, han var inte hemma i alla fall, och jag har inte sett honom död/levande sen han gick hemifrån den dagen heller.
Vad är det som stör honom egentligen? Jag har mina aningar själv, men jag skulle bli jättetacksam om någon annan kunde ge sin version av det hela.
Skulle även bli glad om det finns någon här som kan ta kontakt med honom på något sätt, för det finns en grej som jag så gärna vill reda ut, och jag är helt säker på att Herbert vet exakt vad det är.
/Mimmi
Hej Mimmi!
Tack för att du dela med dig av din dröm…..nu kommer min tolkning, men kom ihåg att det är inte alls säkert att det är så….
Jag får en känsla av att din dröm är just en dröm i början, men sen övergår det till något annat…..och det är där jag tror att du har hamnat i denna mellanting av jord o andeliv….kan inte förklara bättre……
För jag råkar ut för sådant då o då, och träffar då just de som är på andra sidan….djur o människor…..och jag är medveten om det oxå där i min sk dröm…
Åter till din dröm då…..du känner att din katt Herbert försöker kontakta dig med att visa att han gick över lungt o fint……och där har du svaret på vad det är han vill dig/stör honom……han vill att du skall sluta att vara ledsen och tro det värsta…..han vill att du skall veta att han har det bra….
Sen vill han att du skall sluta anklaga dig själv, för det känns som att du gör det till viss mån….du känner skuld…..Herbert var vital men ändå gammal, ….och han gick nog iväg för att i lung o ro vila när det var dags….vissa drar sig undan när tiden närmar sig….
Vem det är som klappar dig på huvudet däremot kan jag inte få till….är det möjligtvis din lillebror visuellt…..varför han gör det, kan jag inte säga bestämt men får in en känsla av att han tycker att du skall ge dig på något vis….inte elakt, men ändå lite störande….förstår du hur jag menar…..
Detta var vad jag fick till mig, men jag hoppas att du får fler svar av de som är duktigare än mig….
kram/Eija

Tack för svaret! :)
Jag har själv redan misstänkt det där…
Men jag letar fortfarande efter någon som skulle kunna ta reda på vissa saker som sagt. Ska man kanske fråga om det i en annan tråd?
Kram Mimmi