Övning
Hej
Jag har haft en sån här övning uppe tidigare och sa förra veckan att jag skulle göra en till men det blev inte av.
Nu så ska det bli av.
Det går till såhär:
- Jag kommer plocka fram ett vitt kuvert, en vit papperslapp, ett svart A4-papper, en vanlig kortlek, en tarotlek och ett annat föremål. Plus en svart och en vit penna.
- Jag kommer, utan att själv titta, välja ut ett kort ur varje lek och stoppa in i det ihovikta svarta papperet.
- Den vita papperslappen kommer jag skriva stort och tydligt en bokstav på och stoppa in i det svarta papperet med korten, och tejpa igen
- På det svarta papperet kommer jag att skriva en siffra mellan 0-10 med den vita pennan.
- I det vita kuvertet lägger jag sedan det svarta "paketet" och den här saken som kommer vara någonting ätbart.
- Kuvertet tejpas igen och läggs i en stor rot(ja, från ett träd) som står ovanpå min sons lekhus här hemma i min lägenhet.
Sen är resten upp till er. Sätt er ner, eller ligg(det som känns bäst för er), ta ett djupt andetag och slappna av. Släpp alla tankar på disk och jobb och rensa huvudet. Försök känna in mig och min lägenhet, tänk er att ni går in i min lägenhet, som på bilden, förbi akvariet in åt vänster in i vardagsrummet, ställer er framför lekhuset, sträcker er och tar ner kuvertet och öppnar det bit för bit.
Vad är:
- Tarotkortet
- Det vanliga kortet
- Bokstaven
- Siffran i vit text på det svarta papperet
- Det ätbara
För er som inte kan Tarotleken och dess sviter så gör inte det någonting. Säg bara vad ni känner/ser på kortet. Ser ni en blomma så skriv en blomma och ser ni en boll så skriv det.
Har ni fel så gör inte det någonting. Ni kan ändå ha förmågan att se rätt nästa gång. Kanske var det bara fel dag och ni inte var i ert essä. Distraherande tankar förstör mycket. Hur som helst är det himla roligt att gissa om man vill det. =)
Och en liten varning bara, snubbla inte på hinken med akvarievatten som står i hallen när ni kliver in här. 
Och akta de levande ljusen på lekhuset.
Jag vet inte hur länge det här kommer få ligga uppe men det får vi se, beroende på hur många som deltar. Men är ni hemskt otåliga och känner att ni kan vara tysta om svaret så kan jag skicka svaret i ett pm till er.
Ska själv försöka på korten eftersom jag inte kommer att titta på dom.
Lycka till! =)
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla
Jag börjar väl då. Men utgå nu inte ifrån att jag har rätt. För jag har inte sett korten själv och kommer säkert ha uppåt väggarna fel. jag tänkte så att ni inte tror att ni kan få en "hint" av mina svar.
- Jag fick en känsla av växtlighet och bägare
- Ett rött kort, troligtvis en sjua eller en trea. Någonting "Mjukt och runt" så kanske är det en hjärter.
- -
- -
- -
Hmm..ojdå..bäst jag kollar på detta när ölen har gått ur kroppen..ha ha
. Ser dock intressant ut, tack 
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Tarotkortet - Svärd?
Det vanliga kortet - hjärter ess?
Bokstaven - B
Siffran i vit text på det svarta papperet - 8
Det ätbara - ost?
Det ätbara är föresten något hårt, kanske godis eller nötter?
#2: Annars kan du göra två försök, ett nu och ett i nyktert tillstånd och se om du kanske har nytta av att du är onykter?! 
hehe. Jag är nykterist, druckit en gång på 3 år. ;P
Men var det värkligen så fel?
- Taro - Knight
- Kortlek - något med hjärter?
- Boktaven - C eller K
- Siffran - jag ser en 8 men då kanske de är en 0?
- Det ätbara - något hårt? Ser fortfarande godis eller nötter?
1. Drottning i stavar
2. Klöver knekt
3. B
4. 5
5. Gräddkola
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
TrevorS. Jag skrev till inlägg #2, tror du var #3. Så nej det var inte så uppåt väggarna, vet ju inte ens vad korten är för någonting. =)
Ah vilken miss tyckte det stod 3 då hänger jag med vart lite förrvirad tänkte, jaha hon tror att jag är full hängde inte med föräns jag såg nr2 hehe. Sorry my bad ;P
Ingen fara. Hehe, sjyst jag vore att säga så. =)
Ja jag hängde inte riktigt med skrattade precis när jag fick ihop det får skylla på att det är fredag. :) nu sussa sov gott allihopa så får vi se hur rätt jag hade det..:)
Skälet anses giltigt! =)
Godnatt.
Gör ett försök men det blir väl som det blir. Åt helsike fel :)
1 tarot- ängel
2 kort- spader 7
3bokstav-c
4 siffran-3
5mat- klubba
Ska bli riktigt kul att se svaret sen
Det kan ju inte bli värre än att man har fel så ett försök skadar ju inte. =)
1. djur
2. hjärter 5
3. T
4. 7
5. jag fick upp gurka !!!
Tatsu
Försök med tarotkortet ändå. Säg vad du känner eller ser. Som sagt, ser du en blomma så skriv en blomma, och ser du en boll så skriv en boll. =)
Tarot-korten är bilder.
Åh är såå nyfiken nu. Kan du inte öppna kuvertet och se efter nu, snälla ;). Du kan väl pma mig om du inte vill avslöja i tråden??
Usch jag tycker inte om att vara så nyfiken men det här var så roligt så jag vill så gärna veta hur det gått 
Jag tänkte öppna den imorgonkväll. Du får ha tålamod till dess. =)
1 Tarorkortet är någon form av bägare
2Spader
3 A
4 7
5 tugummi
eller nån form av..hmm..pasta?
1. The higher priestess eller The Chariot. Ett kort från högre Arcana.
2. Spader åtta
3. T
4. 7
5. Godis, lakrits kanske.
Ser fram emot svaret, gärna via PM :)
#15 Oj, läste nyss igenom kommentarerna och såg att Tatsu skrivit samma bokstav och siffra som mig! Spänningen är olidlig…
Någon fler som vill ge sig på ett försök? Kommer öppna kuvertet vid 8 tror jag.
#6 hmm…jag är ganska återhållsam också. Sällan jag dricker!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Ingen fler som vill försöka? Kliar i fingrarna nu. =)
Nu öppnar jag kuvertet. =)
Hahaha, men Gud… var det nån som hade något rätt?
Ja Liwa hade rätt på trean och TrevorS hade rätt på svärd. Haha, jag var waaaay of. =)
Yes 1 rätt.
hahaha vad kul mera såna här övningar är välkomna.
Alltid kul att få öva sig lite.
Kommer väl så småningom. =)
Va roligt jag hade rätt på tarokortleken. =)