Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 5462 ggr
Alexworld
0

Ansikten i drömmar

Hej!

På sistone har jag drömt verklighetstrogna drömmar med ansikten i. Det började jag göra typ för en månad sen, jag kommer inte ihåg. Det var då jag började drömma drömmar med ansikten i.

Jag drömde att jag befann sig i ett mörkt landskap, jag tror att det var kväll där, men först tro jag att det var ljust ute. Jag var utanför en byggnad som jag tror att det var bibliotek/skola. Jag gick in i byggnaden. Jag gick i långa mörka korridorer. Jag tror att det fanns en dörr i slutet av korridoren, men jag kommer inte ihåg. När jag kom ut ur byggnaden igen var det mörkt och jag såg att det fanns en mörk skug där ute. Det var en gammal tant, tror jag, i alla fall en gammal människa, som väntade på mig. Sedan förvandlades hon till något läskigt och motbjudande! Det sista jag såg var sylvassa tändar som stack ut ur munnen och människan sa nåt om djävulen. Sedan vaknade jag mitt i natten och skakade så rädd jag var.

Jag tror att alla drömmar har en viss viktig betydelse, men har någon drömt nåt liknande? Eller kan nån kanske förklara för mig vad ni tror att den här drömmen betyder?

AlexanderOskyldig

Choklad
0

Du är väldigt rädd för något..frågan är vad? är du rädd för mörkret och vad som kan finnas där i? Kom ihåg att mörkret är bara något som gör att du ser sämre i din omgivning, och att du själv är dold för ev faror.

Om det finns andar i närheten så ser de dig lika bra i ljuset som i mörkret…men de är ofarliga….En dörr betyder att du ska öppna något, men du behöver lära dig mera innan du öppnar, du är inte redo att ta steget genom dörren ännu, till nya erfarenheter och kunskaper, för att lära sig något mer, så måste man ju ha en grund att stå på…

Själva byggnaden represenerar dig, du har många outforskade rum inom dig, möjligen är detta dina kunskaper som du ska lära.Och tanten, skuggan, tyder på att du är rädd för det okända…

U R us

Alexworld
0

Ja, jag måste erkänna att jag är ganska rädd för mörkret och spindlar. Men de med spindlarna har jag nästan kommit över nu.

Om det e kunskaper och sådant som jag ska lära mig vet jag inte vad för något. Och jag har inte drömt den drömmen något mer sedan dess, tror jag.

Själv tycker jag att jag inte är rädd för det okända. Jag tycker att det är intressant och vill lära mig mer om det. Jag är en sådan person som vill lära sig massor av sådant som jag tycker är intressant.

Och som du nog har upptäckt så stavade jag skog fel. Jag har en fråga också: Kan man drömma utan att veta om det? Både vaket och när man sover och kan man komma ihåg verklighetstrogna drömmar tydligt i en lång stund framöver?

Alexander

Choklad
0

Ja man drömmer jättemycket, men man glömmer det mesta, så då blir det som att man inte vet om det, men kroppen har ändå fått det beartbetat som den behövde.

I vaket tillstånd undrar jag hur du menar? det finns ett läge mellan sömn och vakenhet, en "mellanvärld". Är det så du menar? Men visst kan man drömma sig bort när man är vaken, men då tänker jag närmast på dagdrömmar. Men ..om du har drömt, men varit vaken, så är det ju så, det är vad du har upplevt..och intressant isåfall..kanske du menar att du ser bilder i vaket tillstånd? då är det inte drömmar, det är något annat.Skrattande

visst kan du kopmma ihåg verklighetstrogna drömmar långt framöver, de kan vara väldigt starka….

man kan också drömma en dröm i en dröm, altså drömma att man drömmer…

skogen kan betyda att något beskyddar dig, som du ännu inte upptäckt, och att det är växande och kärleksfullt.

U R us

Choklad
0

Ja man drömmer jättemycket, men man glömmer det mesta, så då blir det som att man inte vet om det, men kroppen har ändå fått det beartbetat som den behövde. 

I vaket tillstånd undrar jag hur du menar? det finns ett läge mellan sömn och vakenhet, en "mellanvärld". Är det så du menar? Men visst kan man drömma sig bort när man är vaken, men då tänker jag närmast på dagdrömmar. Men ..om du har drömt, men varit vaken, så är det ju så, det är vad du har upplevt..och intressant isåfall..kanske du menar att du ser bilder i vaket tillstånd? då är det inte drömmar, det är något annat.Skrattande

visst kan du kopmma ihåg verklighetstrogna drömmar långt framöver, de kan vara väldigt starka….

man kan också drömma en dröm i en dröm, altså drömma att man drömmer…

skogen kan betyda att något beskyddar dig, som du ännu inte upptäckt, och att det är växande och kärleksfullt.

U R us

Alexworld
0

Jag vet egentligen inte vad jag menade med att drömma i vaket tillstånd, jag tror att jag menade visioner. Jag vet inte.

Det var en dröm som jag drömde som också var MYCKET verklighetstrogen. Där skulle jag vara med i en slags simtävling tror jag, men jag visste att jag inte kunde simma. Det var i en sjö som vi skulle simma i. När jag tittade bort mot domaren som stod lite längre bort från oss tävlande och jag tror att jag kände igen henne - hon såg ut som en av min skolas städerskor och första gången jag drömde den här gången var för ungefär för ett år sedan och då kände jag nästan ingen i min dröm. När domaren sköt i sin starpistol hoppade vi alla ner i en ganska grumligt vatten och jag kunde simma! Men sen tycktes vattnet bli mindre och mindre och det blev till en liten å som jag gick i. Bredvid mig fanns två personer som är mina bästisar idag. Jag kunde namnge dem.

Det fanns en tjej som plötsligt började springa i en skog som inte var mörk och skrämmande i hennes nuvarande gympakläder…

Alexworld
0

… som jag har känt sedan första klass som jag också kunde namnge. Plötsligt förvandlades ån till en liten "bänk" som vi tävlande skullle gå på, på en hög höjd. Vi gick in i ett dörrvalv (om jag använde rätt ord) och "bänken"började stupa drastiskt neråt till en sal som såg ut som en gymnastiksal som folk hurrade vilt på sina barn.

Sen var plötsligt halv vägs ner och märkte att det var ett stort blått spindelaktigt nät runt den här "bänken". Jag såg att det var tre personer som jag personligen känner idag och är vän med två av dem. Dem behövde hjälp och jag ville hjälpa dem, men jag fick inte på nåt vis. Jag tror att det var emot reglerna i den tävlingen. Jag började känna mycket stress och skuldkänslor över att jag inte fick hjälpa dem. En tjej tittade rakt på mig och efter ett tag kunde jag namnge dem alla tre.

Sedan "förflyttades" jag en lång bit bort och var nästan halvvägs när jag tyckte att jag såg mig själv som ung gå genom en dörr, fylld med besvikelse och sedan vaknade jag.

Jag vet inte om de sistnämda stämde eller om jag bara fantiserade ihop det där men jag kände igen den pojken som gick genom dörren men jag kunde inte namnge han.

Hoppas att jag inte tråkar ut dig…. hehe.

Alexander