Mammas klocka...
Hej,
Jag skulle bli hemskt glad om någon här kunde hjälpa mig. För snart ett år sedan gick min älskade mamma bort. Den dagen mamma gick bort låg hon på sjukhus och jag och min pappa tror att hon hade sin klocka på sig när hon blev inlagd på sjukhuset dagen innan. När vi några dagar efteråt skulle hämta mammas tillhörigheter, fanns där ingen klocka. Är det så att vi har misstagit oss och att mamma faktiskt inte hade klockan med sig på sjukhuset? Jag har letat överallt i huset och jag kan inte hitta klockan.
Någon som har en ledtråd om vart klockan kan finnas?
Tack på förhand!
Nej vad svårt det här var, jag tycker att jag ser en klocka på en vänsterarm bara. Skulle ju i och för sig kunna vara så ifall någon lade rabarber på den och bär den, även om det vore frist för dig. Men lite inte på mig när det gäller såna här saker, det är inte riktigt mitt bord.Hoppas att du får in fler svar som kan hjälpa dig bättre.
Ja, hoppas det inte stämmer :( Tack för ditt försök iaf! Låt mig veta om mer info behövs….
Eftersom hitta saker inte är min starka sida så hoppas jag också för din skull att jag har fel, var den en rätt vanlig damklocka, rund i någon vitmetall (i alla fall inte guldig), med ljus eller vit urtavla och med svart läderarmband? Armen jag såg den på såg ut att tillhöra en medelålders kvinna med armar som ser ut att tillhöra en normalviktig person som kanske är blond, eller i alla fall inte helt mörk, en del ljusa hårstrån på armen (fast inte så att den var hårig, mer som fjun). Med lite tur är det rätt klocka, men din mammas arm jag får in, alltså förfluten tid.
Nja, klockan är som du skriver en rätt vanlig damklocka….vit urtavla m svarta siffror, "guldram" runt urtvalan och med brun rem….lite större klocka i och med att mamma hade dålig syn.
Men det du säger om mammas arm stämmer…..men det kanske är fel arm du får in när inte klockan stämde exakt…synd…lät trevligt m mammas arm :)
Brun eller svart, men mörk var den i alla fall. Jag såg ingen storlek alls faktiskt. Det som inte stämmer är att det fanns något guldigt på den. Men som sagt, jag är inte riktigt rätt person för att hitta saker, jag försöker bara öva på den biten (fråga mig om hypnos eller om att gå med pekare, där är jag tvärsäker på vad jag gör :) ). Det var i alla fall trevligt att det stämde med din mammas arm, då finns ju fortfarande hoppet att klockan bara är borttappad hemmavid och inte förlorad. Hoppas att du får hjälp av någon annan som är bättre på detta än jag.
(Och när jag skriver detta får jag upp något med en röd gardin, eller draperi, gardin tror jag dock. Har ingen aning om vad det har med saken att göra, jag tror inte att du har klockor bakom gardinerna i ett år utan att upptäcka dem, men har du ett rum med röad gardiner kanske du ska leta extra noga där, eller om det är julgardiner och har något med jul att göra - julsaker kanske.
Felicula!
Gissa vad jag hittade idag?! :) Just det, mammas klocka i rummet med panel-gardiner (gardinerna är övervägande röda). Klockan låg i sängen, mellan madrassen och gaveln…haha
Fantastiskt, tack så mkt för hjälpen!
Nämen! Vad kul och toppen att den kom tillrätta förstås.