Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2354 ggr
stormvind
0

Otäckt!

Igårnatt hade jag en riktig skräckupplevelse.

"Någon" i vit skjorta flög på mig och höll fast mig. Jag kämpade för att komma loss men jag satt fast som i ett skruvstäd. Försökte ropa på hjälp, min man sov bredvid mig men det kom INTE ett ljud över mina läppar. Det var precis som jag var vaken och jag var panikslagen!

Till slut kom jag på att i tanken springa bort till dörren som jag använder i min Meditation, räknade till 4:a och sprang ut och låste dörren. DÅ släppte skruvstädet. Usch, så otäckt det var! Det var så verkligt.

[Woozy]
0

ibland så är drömmarna så verkliga så…

Woozy

[mia-38]
0

Jag har själv vart med om nåt liknande.
Jag var verkligen vaken men kunde inte röra mej och heller inte ropa.
Satt fast helt enkelt.

Jag vet ön inte vad det var eller hur det kunde bli så.

Förstår att du tycker det var otäckt.

triobios
0

Tro't eller ej, det finns en naturlig förklaring. På engelska kallar man det sleep paralysis och det innebär att kroppens muskler inte svarar på hjärnans order. Det händer under REM sömnen, dvs drömsömnen alltså kan det bli så att man drömt om något och så finns effekten av förlamningen kvar när man vaknar. Under REM-sömnen så händer det något som kallas REM atonia, vilket innebär att drömmen påverkar kroppen, man rör sig som man skulle göra i drömmen (i viss grad). Det är det som händer om man vaknar upp med ett ryck, t.ex. för att man har fallit i drömmen.

[Woozy]
0

Hej

Visst har du rätt. När kroppen befinner sig i REM (Rapid Eye Movement) så är kroppen "lam". Det är för att kroppen inte ska skada sig självt (eller andra i närheten). Fick lära mig det när jag låg på sömnlab i Uppsala för några år sedan. (avd 89b har jag för mig det var).

Woozy

chik
0

Oskyldig Fy vad otäckt..Oskyldig

Lena.P är jag i verkliga livet.

stormvind
0

Tack alla för Era svar.

Ja det var en attans så otäck upplevelse. Jag KÄNDE trycket och kom inte loss.

[Myy2000]
0

Jag har också varit med om samma sak. Kunde inte skrika och upplevde mig fasthållen av ett ondskefullt väsen. Sömnparalys är en teori, men jag vet inte jag….

Vid tillfället för min upplevelse hadde jag tagit starka värktabletter, vilket jag tror kan inverka. Kanske kan det naturliga försvar som vi har, försvagas av kraftig medicinering eller droger, så att destruktiva andeväsen kan besvära oss på det sättet. Det är min andra teori.

Jag blev hemskt rädd när det hände, det var fruktansvärt obehagligt.

Men det är nu sju år sedan och jag har inte varit med om det sedan dess.

[Woozy]
0

Om jag fattat det hela rätt så "ska" andar kunna ta sig in i "drömmen" på nåt sätt. Det är väl lite så Meditation funkar om jag fattat rätt. Sen vad som är vad, lär ju vara grymt svårt att avgöra???. Jag glömde förklara varför man blir lam vid REM. Det är för att man tex inte ska börja veva i sömnen vid tex mardröm. Man kan skada på andra sätt oxå.

SÅ visst är människan fantastisk och finurlig som sätter kroppen i "skydd" när man sussar? Glad

Det är ungefär som varför kroppen oftast (99.99%) vaknar innan man når golvet (utifall man råka ramla ur sängen). Det beror på att när känselkropparna tappar kontakten med underlaget (sängen/soffan/etc) så vaknar man.

Woozy

triobios
0

Och en av anledningarna till att vuxna, friska människor mycket sällan ramlar  ur sängen.

[Woozy]
0

Glad

Trisha
0

Varit med om liknande flera gånger. Dock är det för det mesta ett djupt förändrat medvetandetillstånd och har inget alls att göra med att någon ande "tar över" som många tror när detta händer. Bl a Camilla Persson har skrivit om detta med bra beskrivning i boken Den Slutna Kretsen. Kan kännas obehagligt, men är många gånger en del i utvecklinsprocessen. Det är i alla fall min personliga upplevelse och tolkning med allt som hänt mig genom åren.

Elinor

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

[Mastre]
0

Artikeln som Elisabeth rekommenderar är mycket läsvärd!

#8 skrev: "Vid tillfället för min upplevelse hadde jag tagit starka värktabletter, vilket jag tror kan inverka. Kanske kan det naturliga försvar som vi har, försvagas av kraftig medicinering eller droger, så att destruktiva andeväsen kan besvära oss på det sättet"

De som arbetar med "spirit releasment therapy", har noterat att alkohol, droger och även narkos kan öppna upp för icke-fysiska varelser som vill hänga sig fast i en levandes aura, så det är fler som delar din teori. (andarna behöver förstås inte vara destruktiva i sig, men man kan påverkas negativt av deras förvirring och andra jobbiga känslor.)

[Woozy]
0

Hej

Alltså så kan även medium påverkas negativt av vissa mediciner?

Woozy

[Woozy]
0

Hej

Alltså så kan även medium påverkas negativt av vissa mediciner?

Woozy

[GunillaR]
0

Alla kan påverkas negativt av droger och vissa mediciner, men detta är inget som händer för något enstaka tillfälle. Då skulle halva svenska folket riskera hål i auran varje lördagskväll Flört.

[Woozy]
0

hmm sajten gick visst ner nyss, därav min dubbelpost (av nån konstig anledning).

Woozy

[AnnikaOhlsson]
0

Detta hände mig mycket ofta som barn. Det är fruktansvärt och man blir stel av skräck! Nu för tiden händer det sällan, men det händer!

[Woozy]
0

Om man är nykterist då???  Oskyldig

stormvind
0

Svär på att jag inte druckit en droppe eller använt någon drog innan detta händeFlört (Inte i direkt anslutning…..Oskyldig just då)

[Woozy]
0

Det var inte Så jag menade. Jag tror du missförstod mig. När jag skrev nykterist så syftade jag på mig själv… Skrattande

stormvind
0

#21  Ok, bra gjort av DigFlört

Jag vill själv gärna ha ett gott glas vin ibland

[GunillaR]
0

# 19 - Då skulle jag vilja säga att man är rädd om sin kropp. Flört

Våra kroppar är inte skapta för alkohol. Men något glas vin då och då har absolut ingen betydelse.

Det har ju inte bara med alkoholen att göra. Rätt kost och motion är ju också mycket viktigt för vårt välmående, liksom intellektuell och emotionell stimulans och arbete i lagom portion. Glad

[Woozy]
0

Hej.

Jag kan väl inte påstå att jag är rädd om min kropp på sådant sätt, men jag känner att jag inte har nåt för att supa till. Det ger mig inget förutom baksmälla + tom plånbok (om man får för sig att spendera på krogen).

Helt ärligt så kan jag säga att det närmsta jag kommit alkohol de senaste 2-3 åren torde vara två cider som jag köpte på hemköp  till förra nyårsafton som var. Oskyldig