Pipande leksak?
Det har hänt mycket hos mig på sistone. Dels har jag berättat om bibeln som av sig själv hoppade ner från min bokhylla.. det var väl här inne jag skrev om det tror jag.
Men flera gånger nu har både jag och två av mina vänner hört en pipleksak tjuta och det låter som om det kommer från mitt sovrum. (Sån där som hundar och katter har)
Vi kollade noga… för det första så har jag inga pipleksaker alls hemma, alla fönster stängda och det kan inte kommit från grannen för vi har en tjock betongvägg emellan och ljudet var så högt och tydligt och det kom från sovrummet.
Första gången satt jag och en vän och drack kaffe i köket när jag hörde det.
-Vad är det där för ljud? hörde du?
-Nej sade han. Men sen kom ljudet igen och då hörde han det.
En annan gång var det flera människor hos mig och vi satt och drack vin och då utbrister en vän till mig:
-Men vad är det för ljud från ditt sovrum??
Jag var så upptagen så jag inte hade hört nåt, men jag frågade om det lät som en pipleksak?
-Ja, svarade hon. Och den gången var det som om ljudet höll i sig länge. Det var som om någon frenetisk pep i en sån där pipleksak sade hon.
Mycket underligt tycker jag! Men jag har märkt att det brukar hända mer saker hos mig när det händer mycket saker runt mig, förändringar och sånt.
Vad tror ni? Jag kan ta en bild av mitt sovrum och kanske någon vill läsa av lite om ni ser något?
Så brukar det vara för mej också,. När det är mycket på gång som händer en. så är andra sidan där och hälsar på säger att vi är här hos dej.
Det där med pipande leksak Måste jag berätta. Min förra katt Curre köpte jag en pipleksak till. En sådan som piper när man rör vid den.
Men den kunde mycket väl börja pipa på natten. Curre låg sidan om mej så det var inte han som lekte med den.
Jag har försökt många gånger att få den att pipa. Har stampat sidan om ordentligt på golvet. Har sprunget fram till den Men den har inte pipet alls förren man rör vid den. Då börjar den pipa.
Tillslut så blev jag så trött på att höra pipet och sa högt. NU får det vara bra med lekandet ute i köket. Då slutade det pipa
1- Ja går den på batterier så är den nog lätt för andar att pilla på :o)
Nu har jag tagit två bilder. Ett på mitt sovrum och ett ut i hallen. Jag vet inte om jag fick med en orb på hall-fotot eller om det är damm eller nåt. Jag ber om ursäkt för den dåliga kvaliten=dålig kamera.
Men det skulle vara kul ifall ni som kan och vill, kan försöka känna av vad ni får till er när ni ser bilderna.
Ser fram emot svar :o)
Först kommer sovrumsbilden.
putteliputt
Jag ser en liten hund som finns där hos dig, den är glad och vill gärna leka…jag är dålig på hundraser, men det är en liten hund med lång grå/vit vågig päls och trubbig nos, en sådan ras som har en lugg som man brukar sätta upp i rosett..den vill gå ut för den står vid dörren.."promenad" känns det som den vill förmedla..eller så vill den säga att den alltid följer med dig på dina promenader…
U R us
Det kan vara en hund jag tog hand om för länge sen, en grå schitzo vid namn Pippi. Kul! Tack :o)
Vassego! 
U R us