Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 799 ggr
Felicula
0

Mardröm övergick i annat

Natten till i dag sov jag dåligt. Jag hade somnat till i soffan och vaknade och upptäckte att det var den gamla fina filmen "Blåsningen" på den kanal som jag hade inställd på tv:n (som jag alltså hade somnat ifrån). Så jag satte mig och såg den till klockan 4 på morgonen. Sen gick jag och lade mig. Tyckte att jag inte hade mer än somnat förrän jag drömde en mardröm om att någon höll fast mig. Det gick runt runt på ett sånt där sätt som drömmar kan göra, att man liksom får se det ur olika vinklar. Jag kände att jag måste ha hjälp och försökte skrika, men det kom knappt något ljud ur mig, trots att ingen höll för min mun. Jag försökte igen och nu kom det mer och mer ljud och jag kände att hjälpen var på väg, det stärkte mig så att jag riktigt kunde skrika. Och så vaknade jag av att jag faktiskt skrek. Katten var halvvägs på väg ur sängen av förskräckelse.

Jag försökte lugna ner mig, drömmen var inte längre otäck. Men däremot var hela rummet synnerligen underlig. Det var som om det var alldeles fullt av andar som svävade omkring i luften. De gjorde att det var som att titta genom hopskrynklad plast när jag försökte se t.ex. taklampan (rummet var mörkt, men man brukar ju ändå se konturer av saker och ting på natten i en storstad). Jag är säker på att jag var helt vaken, jag ropade tillbaka katten och han kom och kröp ned bredvid mig under täcket som han brukar och lade sitt lilla huvud på min arm. Allt kändes tryggt och bra, det var bara det att rummet var alldeles fullt av andar.

Jag har en speciell person på andra sidan som jag brukar prata lite med då och då (ni som såg min bild på killen med änglavingarna, det är honom jag pratar med ibland), och jag hade tänkt starkt på honom tidigare under gårdagen, eftersom jag eldade rökelse, och det är något som han var så förtjust i. Så det naturliga var ju att säga hans namn och fråga om han var där, men jag fick inte någon respons på det sätt som jag brukar när jag pratar med honom.

Eftersom det inte var obehagligt och eftersom jag var så trött slöt jag ögonen och somnade om. Det var kanske synd, jag önskar nu att jag hade orkat vara vaken och försökt komma på vad i hela friden det var som hände i mitt sovrum, men nu blev det alltså inte så. När jag vaknade på morgonen var allt som vanligt.

Är det någon som har en bra förklaring, eller som har varit med om något liknande?

Felicula
0

Ingen som hade någon teori om detta?

stina63
0

Vilken stark upplevelse du har haft felicula, Nog har du haft besök från andra sidan,

Själv brukar jag ha fult hus här hemma mellanåt från mina släktingar, då kan jag tycka att det är trångt här hemma. Men jag ser dom inte utan enbart känner dom.