Easy Way Out
Hej!
Varför inte ge "trollen" något att fundera över?
Om kontakt med andevärlden är där, varför inte fråga efter ett bevis att kunna dela med sig av till dom som inte förstår sig på vad vi pratar om…
Även då dom inte har alla sinnena öppna, så ger det dom något att fundera över
Mvh Nizze
Det sägs att Galileo erbjöd kyrkofäderna att ta en titt i hans teleskop och se för sig själva men de vägrade. När en människa inte vill vidga sin världsbild spelar det ingen roll hur många bevis man lägger framför dem, de kan fortfarande vägra att titta.
#1 Håller fullständigt med och varför starta tråd efter tråd som enbart handlar om de man kallar troll ? Varför inte gå vidare och fokusera på det som man är intresserad av och som sajten handlar om ?
Amor Vincit Omnia
Vi är ett par stycken nu som rensar. Och jag måste säga att det har blivit lite lugnare.
Ta i trä….

#0 Det kommer aldrig att ske. Invändningen från medierna är att "det funkar inte så, andarna har inga behov att bevisa sin existens" "Den som är öppen i sinnet kommer själv till insikt." Självklart en vettig argumentation för den som inte har några bevis. Om andevärlden hade funnits så hade naturligtvis alla kunnat se eller kontakta andarna, inte bara om man tror. Men det är som i sagan; bara den som tror, ser kejsarens nya kläder.
Alla har förmågan att kunna se eller kontakta andarna. Det är bara frågan om olika grader av känslighet eller mottaglighet. Denna förmåga går också att lära sig att träna upp.
Mastre #1 - bra sagt!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag tackar ödmjukast för svaren..
#2 Ber om ursäkt om det störde dig, min nyfikenhet.
Jag har ej varit online så mycket på sistone o läst vad som skrivits.
Fick bara en fundering o tackar för kloka svar
Mvh Trevlig Helg
Nizzen
# 6 Det störde mig inte, det väckte min nyfikenhet varför allt fokus läggs på att skriva om trollen istället för det som sajten egentligen handlar om.
Trevlig helg / Madde
Amor Vincit Omnia
Jag lämnar nu forumet pga ändrade förhållanden i mitt liv.
Jag önskar eder alla en fridefull framtid o ett härligt diskussionsEsse bland medlemmarna.
Forumet har både väckt tankar och skapat frågor om vartannat under resans gång men nu känner jag att resan går vidare… utan mig som resenär. Jag tackar för tankarna och texterna som alla har medverkt till.
Jag hade ett ben att stå på den dagen jag blev medlem.. Idag har jag två! Om inte tre! Jag slutar när det känns som bäst att sluta pga att jag inte vill stå på ett ben igen.
Fram tills dagens datum har den positiva energin Ni gett mig lett till en framtidstro och en efterlevandesTro som inte fanns tidigare.
För att förklara orden "fram tills dagens datum" så menas det med att jag kastar mig ut i världen nu för att söka svaren på frågorna jag har kvar, genom att nå människor i min närvaro och inte via forum.
Än en gång tack för denna tid o God Bless You!
KRAM
#4 Det handlar inte om ifall man tror på andarna, utan om man har förmågan att uppfatta dem. Vi föds alla med förmågan, men alla utveklar den inte av olika anledningar, såsom rädslor, att inte förstå, genom upplevelser, oförstående omgivning, samhället mm.mm. Oftast så stängen man då till i 12 årsåldern.
Kristall47 - Bra sagt!
Värmland"
#10 Tack!
Ja… men det är ju fakta för oss, vi vet ju hur det ligger till vi som har mött andarna, det räcker för mig, sedan får de som är skeptiker eller av annan tro ha sin sanning, bara jag får ha min. Vi bör ju kunna få säga vad vi upplever och delge andra det, om de sedan vill ta till sig detta är en annan sak.
Vi kan inte tvinga andra att tro på vår sanning men det vore roligt om de åtminstonde kunde försöka att förstå, utan bevis och osämja som jag lagt märke till här i trådarna.
Jag förstår mycket väl den som är skeptisk, hur de kan känna inför det okända, de har ju faktiskt inte upplevt det vi har upplevt och kräver då bevis utifrån det. De söker febrilt efter bevis p.g.a rädsla för det okända tror jag.
Kristall47 - Ännu mer visa ord och som du säger; vi vet hur det ligger till!
/Fredrik
Värmland"

#11 Hur kan man tro på något utan bevis? Jag är inte det minsta rädd för något okänt i form av andar eller liknande utan jag tror att det finns två kategorier människor i den här sfären. Den ena är de som kallt lurar folk att tro att de är medier, att de kan kommunicera med andar. Det är tämligen riskfritt att påstå det, ingen lär ju kunna kontrollera eftersom det inte, hittills åtminstone, gått att bevisa några andars existens. Det är inte säkert att de som tillhör den kategorin är helt medvetna om att de lurar folk utan de kan mycket väl tro att de besitter förmågan.
Den andra kategorin människor är de som, av olika skäl, inte är nöjda med sin tillvaro utan söker någon mening med livet. De tror på den första kategorin. De söker någon form av hopp att livet inte är slut efter döden, att livet inte kan vara så krasst att det faktiskt tar helt slut. En sorts rädsla för döden helt enkelt. Genom att de tror på detta sätt finner de en mening med livet och att det finns högre krafter som inverkar på våra liv. Det i sin tur gör att det är väldigt lätt att hemfalla åt tron på healing, reinkarnation, astralresor och jag vet inte allt. Den tron öppnar möjligheter åt alla tänkbara och otänkbara håll; troll, tomtar, knytt, älvor etc. Man söker hopp och bevis om en högre mening överallt. Den som söker skola finna, sägs det. Det gör man, man finner det man vill hitta.
Den första kategorin är inte sen att utnyttja detta faktum utan spär på med att hålla kurser i andlig utveckling, utöva healing, sälja kristaller och jag vet inte allt, till dessa människor i kategori två. På så sätt underhålls båda lägren i en villfarelse som för de "drabbade" ter sig högst verklig.
Vi i den tredje kategorin står bredvid och betraktar. Förundras över hur man, på riktigt, kan tro att faster Agda bekymrar sig för vilken sida av spisen man lägger stekspaden. Hur man som "sitter" kan luras att tro att ens förfäder dillar om petitesser i ens liv. Dessa petitesser är inget annat än lurendrejeri för att få "sittern" att tro att det är på riktigt. Det verkar för "sittern" tillräckligt detaljerat för att man ska luras att tro att det är på riktigt. Vi vet också att om man tillräckligt intensivt tror på en sak, eller intalar sig en sak, så kommer man så småningom att ta det för en sanning.
Jag behöver inte söka bevis eftersom jag kan få kontakt med andarna. Det är omöjligt att bevisa att andevärlden finns eftersom de befinner sig i en annan dimension. Den som inte kan ställa in sina spröt på rätt "våglängd" varken hör, ser, eller känner av något och kan inte få bevis.
Forskarna kan ju heller inte mäta detta eftersom de antagligen inte kan få kontakt med andevärlden på det sätt som en medial person eller ett medium får. Tror inte att andevärlden låter sig manipuleras för att människan ska få bevis den vägen.
De bevis som en skeptiker skulle kunna få är att kontakta en medial person eller ett medium. Om en anhörig till skeptikern kommer igenom och säger mycket hemliga saker som bara den personen och anden vet. Det skulle kanske kunna överbevisa en skeptiker. Om skeptikern då är ärlig mot sig själv vill säga.
Annars så finns det ju en uppsjö med människor som fått veta saker som andevärlden berättat genom mediala personer, som hjälp dem genom svår sorg, och rädsla för döden, är inte det gott nog så säg?!

#14 Om andar funnes vore det inte alls omöjligt att bevisa. Ta åtta medium/er? och en skeptisk "sitter" och en troende "sitter" och en som inte tror varken bu eller bä. Låt dessa medier ha en session med var och av dessa personer med en oberoende kontrollant. Upprepa sedan detta fem gånger till med andra människor så vore det klart.
Du säger "ställa in sina pröt på rätt våglängd", om det funnes en våglängd att ställa in på så löste det sig omedelbart, säger jag.
"Forskarna kan inte få kontakt eftersom de inte kan få kontakt" Nej, såklart inte eftersom man måste tro först.
Den "uppsjö" av människor som fått veta saker tillhör kategori 2. Inte någon gång har någon ur kategori tre "fått veta någonting" Tyvärr räcker inte anekdoter som bevis. Hur förklarar du det? *Förtydligar* människor ljuger.
Jag erbjuder dig samma möjlighet som andra fått tidigare; att "koppla in" dig på mig och söka upp andar i min närhet/omgivning och be dem berätta saker om mig som endast jag eller andarna kan känna till. Det är helt ok att skriva öppet. PM också om det känns bekvämare för dig.
Men behöver man tro då?Finns ju dom som får kontakt fast dom inte tror och inte vill tro.
Sen är det ju såhär att hjärnan är en underbar mekanism som inte forskarna vet riktigt hur den fungerar och att det finns områden i den som vi inte använder.Vad är det som säger att den delen av hjärnan är något som hos medium är aktivt?

#18 Du ger svaret i din fråga. Gör experimentet enl mitt inlägg nr 16 så får vi andra se också.
Varifrån har du fått uppfattningen om att man måste tro för att få se en ande?
#13 Din förgiftade pilspets av oerfarenhet, enfaldighet och skeptism kommer aldrig att tränga igenom min rustning.
Värmland"
Undrar om nån del av hjärnan är aktiv på vissa?:)