Besök hemma! *långt*
Jag har "i alla år" förstått att det finns en man därhemma. Jag har aldrig sett honom själv, men ett par ggr då min man vart ordentligt berusad har han påpekat att det sitter/står/är nån där! (Ingen av oss är mediala)
Emellanåt har det försvunnit saker som dykt upp på helt "fel ställe" osv… men det kan ju lika gärna vara jag eller maken som lagt det där utan att tänka på det… men visst har jag reagerat ibland, det har hänt småsaker som fått mig att reagera.
Men de senaste 3-4 veckorna har det eskalerat! Det började med att jag och min dotter skulle steka pannkakor,så fort vi slog på spisen gick strömmen. Detta hände gång, på gång på gång (med alla plattor) så tillslut gav vi upp och satte oss framför tvn. Min lilla var dessutom livrädd då det blev svart i huset. Hon ville inte att jag skulle gå ner i källaren för att slå på jordfelsbrytaren eftersom "det var någon där".
Jag ringde maken och berättade och han skulle kika på det när han kom hem.
När vi satt där hörde jag ett dovt "skrapande". Jag kunde inte riktigt avgöra från vilket håll det kom och kikade ut genom fönstret, men där fanns inget ovanligt. När jag gick ut på trappan hörde jag inget heller.
Jag tog upp tfn för att sms:a en vän och får då se att bakgrunden som i vanliga fall är mjukt lila var ilsket röd. Jag slog av och på den flera gånger, men det var så hela tiden. Och samtidigt kände jag en stark närvaro. Det fanns nån mer där än bara jag och lillan. Tillslut var färgen lila igen och känslan var borta!
När maken kom hem funkade spisen felfritt igen. Jag har frågat en tjej som är medial om detta och hon tror att det är en man som bott i huset innan som försöker påkalla uppmärksamhet. Efter jag fick veta detta har det hänt många konstiga grejor.
I förrgår frågade min man om jag vart i duschen då dörren dit in stod vidöppen och han lämnat den lite på glänt när han duschat färdigt den morgonen….nej, jag hade inte ens vart i den delen av huset sen jag kom hem från jobbet. (Han lämnade hemmet efter mig på morgonen).
Igår frågade min dotter vad det var för något och pekade på en tom fläck på väggen, hon gav sig inte och jag förklarade att ibland ser barn saker som vuxna inte kan se. Det är inget konstigt alls med det!
Imorse när jag skulle väcka lillan stod stolen hon har i rummet framför hennes TV… så att stolsryggen nästan rörde vid rutan. Den står ALLTID intill hennes säng, då vi brukar sitta på den när vi nattar/väcker henne.
Sen kommer jag till jobbet och en mobil ringde, jag reagerade inte eftersom det inte var min signal. Men det VAR min tfn som ringde. Det var den signalen som min make använder. Jag reagerade inte på det, sånt händer, teknik ni vet….
Men sen ringer maken och berättar att hans mobil bytt signal? Till den JAG använder… (Nej, vi har inte tagit fel mobiler)… jag frågade om han flyttat stolen, men nej… han sa att det händer så mycket konstigt hela tiden nu!
Jag har skrivit till den mediala tjejen igen för att försöka få lite mer info, men inte fått något svar. Jag är absolut inte rädd, men jag vet att maken är det. (Fast han försöker att inte visa det).
Det jag är "rädd" för i detta fallet är att det är någon som inte hittat över till andra sidan. Att det är nån stackars orolig själv som försöker få uppmärksamhet! Hur gör jag i såfall? Om inte, vad vill han?
Finns det någon som kan hjälpa mig att känna av?
Jag fick faktiskt svar nu.. Enligt henne är det den man som bodde i huset innan oss, vars änka vi köpte huset av. Han dog mycket hastigt och oväntat -94 i köket (är lite osäker på om han dog där eller om det var i ambulansen).
Jag har egentligen haft på känn sedan vi flyttade in -98 att han finns kvar, men inte fått det "bekräftat" innan.
Så, nu står jag där. Han är antagligen kvar i huset och har inte hittat till ljuset, hur gör jag för att hjälpa honom?
Jag vet hans namn och har sett honom på foto..
Hyacinta.Vilken berätelse..
Jag kan inte sådant.Men om jag var du så hade jag satt mig i lugn o ro.O frågat rätt ut om du kunde vara behjälpli med något…-Det tar tid. Sen så får du känna av i huvudet-kroppen om det är något där som du kan snappa upp…
O sen be personen-personerna att lämna er i fred.För ni kan inte hjälpa dom..
Något i denna stil hade jag gjort.
Men vi får hoppas att du får ett annat bra svar..
Lycka till önskar Lena.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Om där finns en ande som inte har gått över så behöver den nog hjälp, istället för att man ber dem om att få vara ifred. Jag tycker du gör rätt i om du tar hem någon som kan behärska dessa saker, inte laborera själv, för om du inte lyckas så kan det bli mer aktivitet, garanterat om det är en jordbunden ande, jag lovar. När man visar att man uppmärksammat dem så ger de sig inte så lätt. Om din man är rädd så kommer i så fall anden att påverka honom mest och han kan må riktigt dåligt.
Jag fick just ett tfnnr av min syster till en kille som är certifierat medium. Han har hjälpt andra i samma situation många gånger. Jag skall ringa honom ikväll när lillan somnat.
Fortsättning följer….
Jag ringde förut på lunchen och pratade med honom. han sa att jag "utan problem" skulle fixa det själv. Men jag vågar ärligt talat inte, jag har aldrig gjort nåt sånt. Så han erbjöd sig att komma hem och hjälpa mig!
Känns skönt!!
*håller tummarna*