När reinkarneras man?
Jag har funderat på en sak ganska länge. Om man vill komma i kontakt med en specifik ande, hur får man reda på om den anden verklighen är kvar i andeborg och inte har reinkarnerats hit igen? Anden kan väl näppeligen befinna sig på båda ställena samtidigt? Talar någon annan ande om ifall just den anden man vill prata med har åkt tillbaka?
andeborg, hahahaa

Ja, det skulle kanske varit stor bokstav egentligen men jag vet ju inte om det är en stad eller land eller vad man ska kalla det…
Ja, intressant. Det finns ju många som får kontakt med andar som är flera hundra år gamla. Men hur funkar det? Läst nyss att man reinkarneras med ungefär 150 års mellanrum.
Kanske svaret ligger i att bara en del av ens hela själsliga medvetande fokuseras i den fysiska kroppen? Vi har ju inte tillgång till allt vi vet och har upplevt medan vi är inkarnerade, den större delen av oss är fortfarande i sitt naturliga tillstånd, dvs. det andliga.
Ja intressant är det i alla fall.

Så jag är ande samtidigt som jag är här? Är den inkarnerade delen av anden inte naturlig?
Lite mer än 50 år tog det för denne pilot att komma tillbaka. Är han lite snabbare än genomsnittet?
#3 #6 hej snabbare än genomsnittet jag var hos astrolog och mina 2 senaste liv reinkarneradeas jag direkt samma år som jag dog…. jag har läst att det är ens begär som tar en tillbaka snabbare. har man inga begär kan det ta många år medans om man vill komma tillbaka så gör man det snabbt.
Allt hos astrlogen stämde sen jag var liten , skrämmande. så att det tar 150 år stämmer ej i mitt fall vart läste du deT?
Jag tror att det tar olika tid för olika andar (eller själar, som jag hellre skulle vilja kalla det).
Min livsguide talade om för mig ganska lång tid innan min far dog, att min far skulle komma att återfödas som min son. Jag och min dåvarande man hade inte lyckats bli gravida normal väg utan var på väg att påbörja en IVF-befruktning. Jag blev gravid - och tre månader innan min son föddes, dog min far.
Jag är övertygad om att det är min far som återkommit i min son. Kanske för att han och jag aldrig fick en ärlig chans att stå nära varandra medan han var min far och att vi därför har fått "byta roller" där jag blivit hans mor. Alla som kände min far, säger att min son är en kopia av honom. Jag kan själv se likheten, inte bara utseendemässigt utan också till sättet och vad min son tycker om.
Har ni någonsin funderat över, att man kan se en gammal människas ansikte i ett nyfött barns?

Jag tror det är lika individuellt som vi är det. Allt beror på just den själens behov och maximala växande. Ibland läser man att det är vissa tidsangivelser och andra precisa fakta - så här och så här är det. Är tveksam till sådant. Har själv arbetat med det mediala, andliga i många år och lagom som jag tycker att nu så, nu vet jag nog det mesta hur det funkar - tjaha - då händer något som gör att jag får totalt kontrainfo mot vad jag trodde.
Tror att själarna behöver lite tid - några år i alla fall - för att göra en resumé av det liv de just levt, vila upp sig lite, själsligt känna ett beslut att nu är det dags att gå ner igen för nästa steg. Men samtidigt är jag villig att lyssna till Fidelina som säger att hennes far nu är hennes son. Många medium säger ju att ingen inkarnerar förrän alla kärlekslänkar på jorden är borta. När ingen längre minns en på nära håll, så kan det vara dags…
Men vad vet vi? Vi kan gissa, anta och framför allt känna inom oss vad som känns rätt för oss. Svaren får vi kanske när vi själva kilar vidare…
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Ja nummer #9 då kanske man ska ifrågasätta dom medium som säger så…. s är det andevärlden som sagt det till dom tro ? Det är nog mer som du säger individuellt.
# 8 de lät inget vidare,att ens barn är en kopia av sin far! ???? :s Hur kul e de sen då?
ja skulle inte bli särskilt impad om min far föddes på nytt som min son?????? men då e frågan igen ! om du då tex vill gå till ett medium och prata me din döde far?
De kan du väl inte då,för han finns inte längre?Menar du att mna har samma släkt sekel efter sekel då?
Ja undrar bara då ja inte förstår va ni menar riktigt,låter konstigt!
din far i detta fall som föddes som din son kommer du ju att "forma" till en annan individ,men ja hoppas att du å din far kom överens och stod varandra nära,för annars blir de innte kul när din son lbir äldre om han nu skulle va som din far ! =)
Kram
Rinkination!!Ja du det har jag med lurat på o kommit fram till att antingen så är vi på andra sidan eller här.O är någon här som vi vill ha kontakt med så blir det ingen kontakt.-Det är vad jag tror.
Sen hur lång tid det tar innan vi går tillbaka till jorden det är ingen som vet.
Men det vet jag.Att vi föds alltid i samma grupp.Så som fidelina berätar..Så kan det bli…
Och det är därför som vi inte klarar av vissa människor-Vilka kan vara hur snälla otrevliga som häls.Men vi kan inte med dom.Då har vi inte klarat upp något i förra livet, o då ligger det kvar…
-Men detta är vad jag tror..Det finns ingen som vet hur det är…
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
# 11 Jag har inga problem med att se min far i min son. Jag och min far var inte osams på något sätt, det var bara det att jag flyttade med min mor då mina föräldrar skildes - och relationen till min far blev lidande. Eftersom vi aldrig hann med att utveckla en djupare relation i vårt liv som far-dotter, tror jag att vi har fått en ny chans i relationen som mor-son.
Dessutom tror jag faktiskt att min far - behöver mig som mor.
Jag tror inte att min son kommer att hämmas i sin egen utveckling utan jag tror snarare att man lär något nytt för varje liv man lever.
Dessutom kan det ju faktiskt vara en fördel att känna igen en död anhörig i sitt barn, då vet man ju i stora drag hur ens barn kommer att "fungera" och kan lotsa det lättare genom tillvaron.
kanske va därför som han föddes som din son,för att du va borta ifrån han då han levde?kanske finns en mening me de!
# 14 Det finns en mening med alla relationer vi har, i detta livet och i tidigare och kommande liv. På något sätt är vi sammanlänkade med de människor som står oss nära i varje liv.
Jag kan rekommendera er att läsa "Kärlek liv efter liv" av Brian L Weiss. Mycket tänkvärd och bra bok i detta ämne.
Fedelina.En fin o bra beskrivning.#15.
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
#14 Minns att du pmáde mig ang. om att jag skulle känna av andar i ditt hem och sedan så frågade du alla här om vad de kände av. För jag ville inte svara dig på den frågan.
Har du gett feedback till dem?'
Isåfall har jag missat den feedbacken!!! Tacksam för svar om jag missat att du gett feedback till dem som varit goa o gett dig svar!!
O om man gå in på din sida så kan man inte skicka pm till dig och fråga detta för din sajt e inte aktiverad?
Så därför ställer jag frågan här!
puff