Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1463 ggr
bjarvamor
0

Överbefolkat i himlen?

Om man tänker på alla människor som har dött sedan tidernas begynnelse så måste det väl vara ganska så överbefolkat i himlen vid det här laget?Flört

Elisabeth-J
0

Hahaha ja dom kanske måste bygga ut hela tiden :) Speciellt när det är färre själar som föds i en kropp på jorden ;)

Fast atmosfären är väl oändlig?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Moonie
0

Nja det tror inte jag då en stor del föds om och om igen av olika anledningar..men klart man undrar ju … =)

Elisabeth-J
0

#2 Ja det blir intressant den dagen då vi kommer dit och får se hur det är, hoppas att vi får plats då bara ;)

Elisabeth 

Farwuq
0

Där, på andra sidan, är tid och rum inte beskaffat enligt våra vardagliga principer. Där finns plats till alla och en var.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

bjarvamor
0

Men det kanske är så att det finns många lager av himlar? En del kanske går till en speciell himmel direkt? Kanske som i skolan, med olika klasser av himlar?

Farwuq
0

#5 Jo stämmer nog, alla hamnar nog inte på samma nivå direkt.

tarotlasse
0

Himmelen blir alldig full för inegn som kommer till himmelen *S*

Alla själar  befinner sig mitt i bland oss men som energie och på en annan frekvens och energie tar ingen plats så det kan  bli hur många själar som helst här.

Sedan är som ngn sa universum ofantligt stort så känner man för att vidga vyerna så bör inte det heller vara några problem för andevärlden.

Lasse

bjarvamor
0

Menar du på allvar Lasse, att du tror att det inte finns någon riktig "himmel"?Ledsen

bjarvamor
0

Var finns då de vackra platserna som biblioteket till exempel?

TantAlma
0

I universum….. bjarvmor!!!Flört

bjarvamor
0

Jaa, det ror jag också Tant Alma! Men var i univerum?Fundersam

BranDuir
0

precis i kanten……;-)

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jimmy-Ottossn
0

Har aldrig trott på något himmel och kommer nog aldrig och göra det heller, jag har aldrig upplevet någon himmel och inte fått något som helst bevis att det så är fallet, därimot tror jag som lasse beskrev i inlägg 7.

Elisabeth-J
0

Himmel eller inte men någonstans bortom vår jord har jag varit så jag vill säga att det finns en annan atmosfär, sen om den finns bland oss fast i en annan form eller någon annanstans, det vet jag inte, men att jag var där det vet jag med all säkerhet :)

Elisabeth 

bjarvamor
0

Tack Elisabeth! Skönt att höra att det finns någon mer än jag som tror på en himmel någonstans, eller på flera, till och med! Glad Kram på er! Och säg JA, till himlen!Kyss

FinalHeaven
0

Tror inte på kristendomens 'himmel', men jag tror att själarna som dör måste hamna någonstans tills de kanske kan födas om igen…

Om man tänker på vart man själv har varit innan man föddes… så man måste ju ha varit någonstans!

Moonie
0

# 3 Ja du när den dagen kommer så lär det bli tomt där uppe *ler lätt* OjOj vad jag ska härja…De ska inte få en lugn stund *s* Sen ska jag bara ta nån i min famn och aldrig släppa igen..*ler och längtar*

#9 Vad menar du med biblioteket????? Har du sett det?

#16 Håller med dej…Nånstans är de ju medans de väntar och utvecklas och vi har ju ett mål när vår dag kommer så….=)

bjarvamor
0

Många människor som har haft näradödenupplevelser eller de som har varit på andra sidan ändå, har berättat om Biblioteket. Det är ett underbart vackert ställe som tydligen är en av de första platserna man kommer till på andra sidan.

Sylvia Brown skriver om Biblioteket eller Arkivet i ett par av sina böcker, Mellan två världar, och Livet på andra sidan. Det är det stället där alla föregående och aktuella livsplaner som alla vi på jorden gjort upp förvaras. Det är den enda plats i himlen som existerar fysiskt, säger hon.

Byggnaden är av vit marmor och kupolförsedd. Den är enormt stor med gångar och hyllor med bokrullar av ofattbar storlek. Hit kommer vi då när vi "dör" för att åter igen gå igenom vår livsplan!Glad Den som vi gjorde upp innan vi gick ner på jorden!

ClarasMamma
0

Men kan man inte bara fråga en ande om hur det är??

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Moonie
0

#19 Jag tror att vi ibland får en liten inblick hur det ser ut på andra sidan..Sj fått det. Men hur det igentligen är tror jag ingen vet. Å tänk efter..vad skulle det vara för spänning om vi visste allt! De som säjer sej veta precis hur det ser ut där..nja…de har nog gjort sin egen tolkning.

Böcker är bra men vi får inte glömma att det är en jordisk människa som skrivit dem och precis som all annan literatur så ska man inte tro på allt man läser =)

bjarvamor
0

Moonie! Jag svarade bara på din fråga vad biblioteket är för något! Har inte sagt att jag själv helt anammar det som Sylvia Brown och andra personer skriver!

#19 Självklart kan man fråga, och kanske få ett svar också! Men tror du att någon tror på vad just du säger då?Kyss Sanningen är bara till för en själv!

Moonie
0

#21…*ler* Fattade att det inte var du utan Syliva som skrivit det. Har läst hennes böcker. Var lite nyfiken på om du hade vart där lr så…. Mitt svar var mer ett svar på vad hon anser och jag..Absolut inget illa menat mot dej lr så. Om du tolkade det så så ber jag om ursäkt… Generad

ravenwakanda
0

Du har alltid funnits och kommer alltid att finnas-"Ambres", det sägs att det finns 6 miljarder själar och som sagt så är det bara en bråkdel av de själarna på denna planet, de andra befinner sig på andra planeter och dimensioner.Jag tror inte att den femte dimensionen har någon bristningsgräns på hur många själar det kan finnas där, det finns andra "andra sidor(himlar)" också. Se Ambres dokumentären, det Bästa jag någonsin har sett och det gav mig en otrolig frid i själen av att se den och att höra om hur allt är utformat- denna "mayans värld och den andra sidan-livet efter detta.

mariaef
0

Hmmm, jag tror jag kanske har sett det där biblioteket. FörvånadInnan jag ens var intresserad av det övernaturliga och när jag utbildade mig till friskvårdare. Under en Meditation på skolan (vi fick lära oss att vägleda avsl. och med.) hamnade jag i en jättestor ljus sal med hyllor utefter väggarna, vet inte om jag såg något tak men golvet var som av marmor och det fanns vackra bänkar man kunde vila på.

Farwuq
0

#23 "det sägs att det finns 6 miljarder själar"

Redan nu finns det fler människor än som så på jorden, så det bör nog istället var åtminstone 6 biljarder.

[Lady-Oona]
0

Överbefolkat…ack så underbara jordiska termer…finns det folk så finns det utrymme annars ingen mening med att existera…om det är en himmel? inte en aning och det har nog ingen utav oss…ÄN…å när vi väl dör..så hamnar vi där vi själv tror..den tro vi har på livet efter detta…så oroas inte kära medvandrare vi hamnar precis där vi ska…det gäller kanske att skapa sin himmel i hjärtat innan man dör så har man inget att oroa sig för.

Acasikrönikan, biblioteket, arkivet…ytterligare än jordisk term på att inget försvinner eller förstörs, allt finns och den Mänskliga hjärnan är en fin parabolantenn…utan kropp är det lättare att undersöka den elektromagneska hårddisken som vi själva har programmerat….under eoners gång av mänskligt liv på den här planeten.

Om vi vill ha guldgator när jag dör så får jag det…ljuvligt, men jag vill ha en vackert trädgård förresten…överbefolkat kan det inte bli…det finns så otroligt många åsikter, tro om vad som väntar oss och var en ger sig iväg dit…som ett höghus kanske med en hiss som far emellan…kan ju alltid besöka en annan våning om jag vill å kolla läget.

Farwuq
0

#26 Låter väldigt bra.

Lady-Oona, lek med tanken att du är en författare av äventyrsromaner, en människa med sjudande fantasi, en som gestaltar både romanser, fantasy och science fiction med samma glada humör. Och jämför detta med en människa som inte ens har fantasi till att förstå det som redan är skrivet.

Om din teori är riktig så får den förstnämnda uppleva otroliga saker och den andra tristess, stämmer det med din tanke?

drutten53
0

nu har jag inte läs igenom dessa trådar..men såg på montell i morse..sylvia browne var där..hon sa..det finns sju himlar upp o sju himlar ner..vad hon menar tror jag..sju upp dom GODA..sju ner dom ONDA…ha en bra dag

Moonie
0

# 28 Ja man kan ju undra vad hon menade med det… Är personligen inte så förtjust i Browns böcker.

bjarvamor
0

Lady Oona, jag håller med om vad du säger! Naturligtvis kan det aldrig bli överbefolkat i himlen! Tyckte bara att jag var "lite rolig" som kom på en liten humoristisk fråga, och ville gärna se effekten av den! Men jag menar inte att vara sarkastisk, illvillig eller nedlåtande på något sätt. GeneradKyss

[Lady-Oona]
0

#30 jamen jag tycker att du va roligt faktiskt å så slängde jag in lite eget veto när jag ändå höll ¨på….puss på digSkrattande

[Lady-Oona]
0

#27…kan ju ligga nåt i det du säger om man går till t.ex böcker som beskriver tillstånd efter döden som inte är så himelskt roliga, rädslor, tristess, grå grå grå…hemskheter av allehanda slag som även "spökteorin" står för…det finns ju hur många som helst som tror så och de som spökar har väl knappast kunnat ta till sig tron på en himmel?. Allt är inte frid och fröjd bara för att man dör, kan man tänka…Flört

bjarvamor
0

Haaha! Puss på dig själv!Flört

Farwuq
0

#32 Kan man tänka sig att det är dessa själar som är fångade i "tristess" som återföds i första hand?

[Lady-Oona]
0

# 34 jo varför inte…tristess är ingen kul kompis för länge och det är det ljuvliga löftet inom t.ex spiritualismen om att ingen är utelämnade, utan att alla möter sin sanning, universums sanning osv.

Kanske genom återfödelse eller genom nåt annat  för även där beror det ju på vad man tror på…risken finns ju att den som inte kan ta till sig tanken på återfödelse kanske inte återföds till jorden igen… vad vet man, buden är många och teorierna fler och för att inte tala om alla alternativ som varje trossystem och livsåskådning erbjuder…..allt kan va rätt eller fel…som sagt vad vet man…

bjarvamor
0

När man betänker vad forskarna, vetenskapsmännen  har kommit fram till enligt kvantfysiken, att materian, ( det som vi kallar verkligheten) består av atomer, som i sin tur består av subatomära partiklar, som i sin tur är energivågor som är så små att de endast har lämnat spår i en så kallad pertikelaccelerator. Dessa energivågor blir alltså inte till förrän de observerats!?

Detta skulle ju då innebära att allt som vi betraktar i den fysiska världen i själva verket utgörs av betraktarens reaktion!? Är inte det en fantastisk tanke eller upptäckt? Det skulle ju i sin tur betyda att det ligger till på det sättet som många tror och skriver om att man skapar sin egen verklighet och händelser som sker.

Detta gäller ju då i hela univerum och det skulle innebära att vi skapar detta univerum medan vi lever i det! Då är vi ju själva en av univerums skapare, och en del av Gud, om han nu finns!?

Så med andra ord, tror jag på en himmel så finns den för mig!

Kyss

Zedd75
0

Hej kull inläg överbefolkat i himlen.

Det fins sju st vädar förutom jorden vi kan komma till breonde på vad vi är öch sköter oss här på jorden är på vilken värd vi kommer till. Himlen ser ganska lika dan ut som här men finar och renare förstos. det fins även och tyvär onska när vi dör. Sedan åker ju en del tillbacka till jorde igen så överbefolkad aa det fixar sig nog

MVH Zedd75

[Lady-Oona]
0

#36 jäklar i min låda vilket bra inlägg…så är det….tror man så så är det så…..vi skapar vårt eget öde…inget är alltid vad man tror att det är eller? utan det finns annat också men då kan vi inte uppleva det eftersom vi inte tror på det, har en bild av det,

Livet är en fest i alla fall…det TROR jag på….skål, glaset innehåller livskraft och kärleksnektar.

SEViking
0

Överbefolkat, ska nog mera vara överbesjälat.

Vi kommer dit vi kommer, å det är en sak vi inte behöver oroa oss för nu. Så länge vi gör det vi gör med gott hjärta och ärlighet i sinnet så har vi inget att oroa oss för.

Jag sover gott om nätterna.

SEV Cool

Farwuq
0

Putt.

Nog har ni något att tillägga, tråden har vilat i ett och ett halvt år nu.

Flört

Denna kommentar har tagits bort.
Paranormala6aktivite
0

# 37 VA??? OM NU ONSKA FINNS DÄR UPPE,OCH DE ÄR SAMMA SOM HÄR,,VARFÖR DÖ DÅ? HAR HÖRT ATT HELVETET ÄR PÅ JORDEN! MEN SOM SAGT HAR VÄL ÖNSKAT DE MEN DE JU INGEN SOM KAN BEKRÄFFTA DETTA JU! ?

MEN OM DE ÄR SOM DU SÄGER SÅ BETYDER DE ATT MAN HAR SAMMA BEKANTSKAPS KRETS DÄR SOM HÄR? FAST ISTÄLLET FÖR ATT HA TRO OM DE ÖVERNATRLIGA SÅ HAR MAN TRO OM JORDEN?HUR DE SER UT OCH HUR DE KAN VA HÄR NERE?

KOLLAR BARA NU NÄR DU SKREV SOM DU GJORDE!

FÖR ÖVRIGT EN BRA OCH INTRESSAN TRÅD!

[Jeremina]
0

#42 Det är inte som #37 skrev så du kan vara lugn Flört

Paranormala6aktivite
0

HAHA BRA FÖR JA BÖRJA GÄRNA BLI RÄDD FÖR ATT DÖ

Denna kommentar har tagits bort.
[Jeremina]
0

#44 Du måste komma in en harmoni och söka upplysningar om detta från seriöst håll. Det finns många duktiga här Cool

mammaz
0

Angående detta så har jag läst väldigt bra böcker där man verkligen får svar på ALLT! Kommer inte ihåg i vilken av dom svaret på denna fråga stod men läs alla.

Samtal med Gud 1 - ?  Jag tror jag har 5 och alla är jättebra.

Har inte tid att leta på i vilken bok det står men det kan ni säkert hitta själva.

Ingu1
0

#14, Elisabeth. Vad menar du? Berätta vad det är du har upplevt, den andra sidan…

Ingu.

Ghosthunter
0

#7 Tarotlasse - Precis, Det är en annan frekvens eller dimension!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Eija
0

#42 och #43…våran älskade Zedd #37… är redan där nu, så han får se hur det ser ut idag…..vi andra här får ju bara spekulera, om vi inte har varit dit o vänt en snabbis…..

Kram

Eija

Paranormala6aktivite
0

Va menar du att han som skrev är inte med oss längre? =o

Eija
0

#51…precis…han gick bort för ett tag sen….han verka vara så himla go o omtänksam om alla här på Ön…..skriver detta med reservation från hans mostrar som några här oxå är medlemmar….

ClarasMamma
0

Stämmer bra min kära bror gick bort för ca ett år sedan så nu vet han det sanna svaret.. men det han berätta till mej är att han har varit(innan han gick bort) i himlen och hälsat på flera gånger så jag tror han  visste det rätta svaret då.. han berätta en gång till mej att han fick va med om sin begravning för några år sedan. och det han berätta för mej stämde jätte bra…

Men nån gång kommer vi med få reda på svaret..

Kramar.. Zedd75 syster

Elisabeth-J
0

Ja nu vet ju zedd hur det verkligen är på andra sidan. Det han berättade för mig om det han hade fått se innan var helt fantstiskt. Zedd är oerhört saknad av många härinne.

Elisabeth 

ClarasMamma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag tycker det är jätte kul att se trådar han har skrivet eller komenterat känns nästan som han är med då:) Och Jag vet att han är med oss med.. och det jag tycker ör lite kusligt är att min lille son är så lik han:)

kram

Elisabeth-J
0

Det håller jag med dig om och även att dom är väldigt lika Glad

Kramar

Elisabeth 

ClarasMamma
0

Det är en liten Klas:).. nått som jag känner är konstigt (vet inte om det är en fixedé) där är att när jag blev gravid med Clara så gick min mormor bort och när jag blev gravid med Dennis så gick Klas bort,, kan det ha en mening eller är det bara slumpen??

det har jag gått och grubblat över i några år nu..

Kram

Red-Lady
0

Jag håller med dig Jessica.

Har aldig sett någott så likt som fåran lilla Zedd. Det är avbilden på Zedd. Det är underligt att Dennis kan vara så likt Zedd. Ha det gott alla Vi hörs.

Jag är Zedds mamma

Paranormala6aktivite
0

släkt drag? kan de va nått sånt???

Farwuq
0

Finns det någon i saken insatt som kan sammanfatta Zedds syn på saken? Det som han berättade medan han fortfarande fanns ibland oss.
Jag försöker söka här på forumet men… sökfunktionen lämnar mycket över att önska.

Jinaum
0

Själva rubriken fick mig tänka på en svensk musikal låt. den är ifrån musikalen "grymt" och heter "Olycksbarn".

Är i något stcik de säger: "Himmlens änglar viskar: Ju magrare och bena dessto flera kan vi packa det är trångt som fan hos gud".

[Woozy]
0

Hej.

OM det är som så att livet går vidare och att man kanske får ett val att återfödas eller inte så har jag en liten teori på hur det skulle kunna vara.

Tänk om det är som i en tunnelbana, tåg eller buss? Dvs medans vissa "kliver av" så finns det plats för de som vill "kliva på" osv. Sedan så avgör man om man vill kliva på eller inte. Oskyldig

Tror ett modernt ord är "kretslopp".

Eija
0

#55…ja jisses va lika dom är….nog finns släktdragen där allt…Glad…

#62…Woozy…den teorin var ju kanonbra beskriven….

[Woozy]
0

thx Glad

linhof
0

Nu har jag inte läst alla svar men biblioteket har en vän till mej berättat om…. hon fick gå dit… men fick oxå välja om hennes bok var avslutad…eller om hon ville börja en ny…. hon valde att avsluta den hon höll på med…. Skrattande

Detta skedde under en operation där hon va så att säga kliniskt död…. men kom tillbaka

[Woozy]
0

Hej.

Jag har en fråga om "biblioteket". Hoppas du kan svara.

Du skriver att man kan välja på att fortsätta på sin "gamla" bok eller starta en ny. Vad händer då om man väljer att fortsätta på sin gamla bok om låt oss säga att man kilar vidare pga ålderdom. Låt oss säga 85-90 år gammal. Vad händer då om man vill fortsätta på sin gamla bok? -det kan ju tänkas att nån gammal avlidigt pga olycka oxå etc.

Som sagt, bara en undran *nyfiken*.

Hoppas du har svaret. Tungan ute

linhof
0

#66 inte vet ja….har aldrig vart i biblioteket självFlört

[Woozy]
0

inte än, säg. Flört