Det doftade precis!!!
Var inne på Tradera för 2 minuter sedan och sökte på Nag Champa rökelser. Älskar den doften - jag förknippar den med en speciell person :)
Tro jag blir helt förvånad då jag känner doften komma! Som igenom datorskärmen eller ifrån någon annan stans!!!! Vad händer????

Vill du veta varför, på ett sätt som inte innebär något underligt? Ett sätt som inkluderar doftminnen och hjärnan.

Jag undrar för detta har inte hänt mig innan. Jag vet att doftminnet är starkt och man kan associera och förnimma. Det har jag gjort innan, medvetet. Men här var det så att jag sniffade runt om mig och det doftade! Vad tror du??
Jag tror att det var någon som ville säga att du inte behövde köpa doften när du kan få den på detta viset istället..
äkta vara är alltid det bästa
Dofter kan komma sådär från andra sidan, och ibland kan det komma dofter som man inte har en tanke på i förväg.
Du behöver inte undra, för du vet redan …du vet vem det är som sände dig doften, och du vet hur..
kramen
U R us

Jag tror att du, eftersom du tycker om doften, frammande ett minne av doften helt enkelt. Kanske tänkte du på personen och detta förstärkte doftminnet.
vad jag menar är, att personer från andra sidan kan och brukar, framkalla dofter som får oss att minnas dem, så att vi ska förstå att de finns hos oss…
U R us

Jag tror tvärtom, att när man tänker på en person, så om man har doftminnen av denna så kommer också doftminnet till en.
# 6 Men det är samma sak vet du..och ändå inte, det förekommer båda sakerna som vi säger, men i olika situationer, så vi har båda "rätt" om det är rätt du vill ha..så har du det..men just i detta skeendet så är det ett budskap från andra sidan tror jag, men det är upp till OmShanti att avgöra
U R us

Detta var speciellt, (och jag tänkte inte på personen), inget som jag upplevt innan, och det kändes i kroppen också, en känsla- svårt att förklara - att detta inte var skapat i min hjärna, varken doften som var runtomkring mig eller känslan..
#8 måste ha varit en underbar upplevelse!
U R us

#9, till dig Pralinen! Läs pm, mycket skrivet! Och ja, det var så speciellt :))
Det där har faktiskt hänt mig många gånger, att jag tänkt på något och fått en doftupplevelse. Bara för en sekund, snabbt och sen är det försvunnet.
Jag tror att det finns tre slags av doftupplevelser.
. Det ena att vi har ett doftminne, för det har vi. Vi kan minnas olika händelser genom att uppleva en speciell doft som vi förknippar med plats/person/händelse. Jag tror också att vi själva kan framkalla vårt doftminne genom att tänka på något.
. Den andra är att vi får ett meddelande från andevärlden.
. Den tredje är helt enkelt att det finns en naturlig förklaring.

#11 Håller med fullständigt. Bortsett från nr 2 bara.