Hjälp...
Jag vet inte rikitgt vad jag ska skriva…
Det är så att jag är medial. Och inte så lite heller, tror jag. Jag har kunnat se saker, typ årtal, med en läskig exakthet, och jag har kunnat prata med djur, och kunnat berätta saker som jag omöjligt kunde vetat om.
Lägg märke till att jag skrev "har".
Nu för tiden så känner jag inte av så mycket, nu när jag vill utvecklas som mest. Verkligen ingenting. Förut när jag mediterade så såg jag massor, och jag såg alltid min guide. Men nu, nu ser jag ingenting. Och det gör mej orolig. Har han lämnat mej? Han har ALLTID kommit till mej när jag mediterat. Jag känner mej väldigt deppig just nu, när jag inte vet om han lämnat mej eller inte. Jag har bett om att han ska komma i mina drömmar, men istället så drömmer jag ingenting. Jag brukar annars alltid drömma jättemycket… Jag kan inte förklara hur ledsen jag skulle bli om han har lämnat mej, vi hör liksom ihop. Vi är en. Men varför känner jag inte hans närhet längre? 
Snälla hjälp mej, hur ska jag bli mer öppen och mottaglig igen? Och vad beror det på att jag "stängt mej"?
Alal har nedgångar ibland ta det lugnt det kommer tillbaka…
mmm jag hoppas det… 
Vi som har gått kursen upplever det där av o till. Man har sina nedgångar, men just under dom perioderna så utvecklas annat istället, sånt som man inte tänker på. Så se tiden an, det kommer tillbaka, var så säker. Under all utveckling så behöver också våra sinnen få sin viloperiod, och det brukar vi uppleva som en stagnation, men sedan sätter allting ny fart igen och då går det som på räls istället. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Vi behöver alla vila ibland! 
Jag har oxå genomgått detta med att ha tappat kontakten i flera år med min guide…varför vet jag inte, men jag vet däremot att det fanns så mycket annat just då i mitt liv så jag var inte i någon direkt behov av denna kontakt heller…..
Men så plötsligt så var han där igen….så jag kan bara hålla med de andra….ta det lugnt det kommer en vändning snart skulle jag tro…
Kram
Eija
#5 Hej Eija! Kram 
Jag har aldrig märkt av att jag har någon guide överhuvudtaget…så där ligger ni före. Jag har svårt att tro att guider finns…men är öppen för det! Å andra sidan har jag aldrig direkt funderat på det.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Vi har alla guider med oss även om vi inte märker av dom. Bara den som är ett med sitt Högre Jag kan vara utan guider har jag förstått.