När blir det nog?
Nu har vi ännu ett gäng av mobbare härinne, ska vi bara sitta tysta och låta dem hålla på och förstöra våra trådar? Något måste göras åt detta kaos! De driver gäck härinne och har jättekul, medan vi kämpar på och försöker hålla sajten levande.
Detta fungerar inte!!!
Så rådet från mig är, att bara svara på seriösa reflektioner. och det vet alla hur de ser ut. Om vi fortsätter att bråka så kommer det hela att spåra ur igen, och det blir värre än någonsin.
Det som sker nu, är att medlemmarna luras att lägga ner tid och energi på det som inte är viktigt för oss härinne på sajten. Istället läggs det ner energi på en massa bråk och onödiga anklagelser.
Vilket dessa personer är ute efter. Att förstöra sajten helt enkelt.
Vill vi det? att ÖN ska läggas ner?
Jag vill ha den kvar..och vara kvar.
( det är inte synd om dem som bråkar, försök inte få dem att bli glada igen det går inte att hjälpa dem)
MVH
Laila
U R us

Tyvärr kommer alla forum att då å då få dras med oliktänkande, och folk som vill göra allt för att försöka bevisa att andra har fel. En del med goda och en del med onda avsikter.
Men allt är en prövning, det gör bara att man går ur prövningen starkare i sin tro.
Natti
? SEV ?
Sådana här vågor har alltid kommit med jämna mellanrum och forumet har alltid klarat av det. Så det är bara att rida ut det och lägga sin energi där man själv vill. <3 :))
kan hålla med om att man stärkt i sin tro av deras underliga påhopp, men inte när de gör personliga påhopp och förol'mpar folk på värsta sätt. Ok att att man tvivlar och inte kan acceptera det som sägs härinne, men de behöver inte hålla till här då. Nu uppstår samma diskussion igen, ännu en rundgång…vi kommer ingenstans. lär oss inget alls av detta kaos…bara att någon härinne vill sprida sitt eget inre kaos och sin egen ilska…
Som sagt, de är bara ute efter att lägga ner ÖN, inget annat..och att utrota och förfölja dem som inte tror som de..
U R us

Vill nog påstå att vi också hjälper till att hålla siten igång. Jag är dessutom övertygad om att inlägg av skeptiker behövs. Utan dessa skulle det ju bli alldeles outhärdligt mycket kramar, ljus och kärlek 
Sen tror jag, trots ihärdiga påståenden om motsatsen, att flera av "stammisarna" faktiskt uppskattar ifrågasättanden. Åtminstone att döma av alla uppskattande PM jag får och ändå tror jag inte alla skriver till mig.
Kommentar #3 Jag när ingen som helst önskan om att ÖiF läggs ner.
#2 Jag håller med för jag har varit lite här senaste tiden då jag tog åt mig negativa energier förut vilket jag inte gör nu och gissa om jag mår bättre! 

Happy har en point som är värd att ta till sig.
nu ska ja sova
? SEV ?
Jag tar inte heller åt mig negativa energier härifrån längre…men detta är inte ok, det som sker nu borde verkligen stoppas…det är mycket svårt att ta något på allvar härinne, eftersom det avbryts av ..ja..ni vet vad jag menar..
U R us

#7 Men ändå så läggs det ner flera gånger mer energi att "bekämpa" skeptiker än att föra fram sin egen sak.
Min man som fast jag "bevisat" en hel del för honom är lite skeptiker. Han säger att de kanske är intresserade och vill ha en del svar i alla fall. De provocerar fram det!
Jag tror att de kanske uttrycker sig klumpigt en del för vem har inte gjort det några gånger? Det har vi alla gjort!
Det gäller nog också att inte ta åt sig !
Det är folk som älskar att provocera, sånna som går in på tex ett hundforum och skriver att alla hundar borde skjutas, och så blir folk helt förtvivlade och arga.
Det är bara att bita ihop!
Men det e klart man vill konfrontera dom..

#10 Eller på kattforum där de talar om att inte ska du ge katten det fodret det är inte bra och vissa ägare blir arga och ledsna….
#11 hahah jaa precis ! Folk har väldigt svårt att behärska sig på forumen. Och skriver bara efter egen uppfattning och eget tycke och ger inte plats åt andra ! Det är tråkigt.
Men sen finns det ju såklart folk som lyssnar, ger tips, håller med osv..
Tur de !

Det är som med barn…blir man arg så provocerar de bara mer. Ta i skolan t ex så brukade jag nonchalera bråkstakarna.
Jag gick till och med ut ur klassrummet några gånger och gick till lärarrummet. Gissa om ungarna alltid i kom och hämtade mig och vad snälla de var sedan….
Jag håller med Choklad; Slösa inte energi, och ge inte näring till detta… Bättre att bara nonchalera, inte låtsas om, även om det ibland kan vara svårt att låta bli att säga emot!
Natti från Sisa
Människor med tråkig vardag söker spänning på olika forum efter bråk liksom hahaha! Godnatt från mig också !

God Natt Sisa min gamla vän och Hazelnut87 min nya….kul att lära känna dig 
Tack detsamma! Är helt ny här så är inte jätte haj på alla knappar och sådär, men så knepigt är det inte :) kommer nog snart igång !
Nattinatti!
Du lär dig fort och välkommen i gänget….kram 
Kan hålla med. Försökte ju i en av härve trådarna försöka få lite ljus från olika håll och så.. Men jag nådde inte fram och fick endast känslan av att "Den/dem här vill inte ta till sig något. Vill inte lära, vill inte lyssna". Därför tänker i alla fall jag inte bry mig om inläggen som jag anser vara sådana och lala i min lilla egna värld så länge som möjligt. För jag vill vara glaaaad som kex chocklaaaaaad :P
#19 Glad som kex choklad låter bra där hänger jag på!
#20 välkommen i min lallande värld! Den består av små sjöar, stora ekar och små trä älvor med blad och grenar som vingar :P
Glöm inte chocklad fontänen till höger heller ;) Eller kaffe bäcken mot norr :P
(Ja jag är allmänt glad och kanske lite övertrött. Men jag tycker det är en bra posetiv tanke som får mig på ett barna sinnes humör ^^ ))
Kexchoklad är min absoluta favorit 
Godnatt Goa Forummedlemmar :))
Bra skrivet chockelad.
Om vi inte svarar på deras inlägg så kommer det att rinna ut.
Det är ju vi som svarar som gör att det blir roligt.
Vi vet ju vad vi kan o vet.
O jag behöver inte om vända någon..Jag tror på mitt .o andra får tro på vad dom vill.
MEN SVARA INTE PÅ DERAS INLGG.
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Kan bara hålla med chik i det hela.
Jag tänker inte svara mer på deras inlägg. Nonchalera bara.
Och jag tror ju på det jag tror. Ingen kan övertyga mej om nåt annat. 
Kram till er.

Jag har varit upptagen i helgen och inte varit inne på ÖN, småkikat lite ibland.
Men…jag blir chockad över alla negativa inslag som har kommit till i inläggen, vad är det här..? Man bryr sig inte att läsa längre…
Ingu.

Amen till flera av inläggen här ovan. Låt oss ge f-n i att lägga bränsle på elden, det fortsätter bara i all oändlighet. Men visst sjutton blir man leds ibland…. Har inte haft tid med dator i helgen, går in här o kollar runt lite och energin är inte kul alls.
Olika åsikter javisst! Tjafs - för hundrade gången - nej tack.
Elinor
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Jag råkade oxå ut för någon som hela tiden talade om att så fungerar hjärnan. Men när jag ställde en fråga blev han/hon tyst och på den fick jag inget svar. Inte heller var hans/hennes personliga sajt aktiverad.
Tråkigt när man träffar på sådana människor.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
#28 brukar vara så att dom tyvärr inte svarar på frågor dom inte kan förklara ! Dom vill bara "dela med sig" av sitt tankesätt 
Jo, dels kan man låta bli att svara på inlägg som är gjorda bara för att vara dum. Men det borde också finnas en moderator som drar gränsen och bannar folk som inte ger sig. Den som skapade tråden får den så himla ofta kapad av tjafs. Nya medlemmar blir avskräckta och vågar inte göra sitt andra inlägg ens. Nej, någon måste vara lite "sajtpolis" också. Jag är helt säker på att det finns en knapp för att banna.
Den som är en genuin skeptiker, men ändå lite nyfiken, den uttrycker sig nog annorlunda, typ: "Jag tror ju inte på spöken, så jag undrar om det inte kan ha varit en skugga du såg, har du någon bra förklaring, jag skulle gärna vilja tro dig, men tycker att det kanske finns luckor i din berättelse" eller "jag har aldrig sett någon som kan bevisa att den fått kontakt med andar, kan du ge mig ett bra exempel där det finns skriftliga bevis så att jag kanske kan börja förstå?" eller… ja, ni fattar. Den sortens skeptiker kan ju även hjälpa oss som redan tror att bli bättre på att söka efter bevis och skriva upp händelser osv. så att vi lär oss något på vägen vi också.
Men att bara skriva att det är skit, att fok är idioter osv, det vill man liksom slippa lägga sin egen enrgi på. Man kan ignorera ett eller två såna trista inlägg, alla kanske inte orkar formulera sig varenda gång, det är mänskligt. Men när det blir till en vana att bara skriva fula ord eller göra allt för att smutskasta, då borde bannet tas fram. Om inte annat just för att nya och lite blyga men bra medlemmar som tillför något ska våga återvända.

Jag har aldrig sett en "äkta" skeptiker här på forumet kalla någon för idiot. Kan någon visa mig en tråd där detta förekommit? Att någon kommer in och kallar någon för idiot innebär ju inte att denne är en "äkta" skeptiker.
Mitt intryck är att när man ifrågasätter så intar "de trogna" en aggressiv försvarsställning och det är faktiskt de som startar ämnesflykter och går till personangrepp och anklagelser om att man kallar någon för idiot, vilket, enligt min mening, inte förekommit.
Någon som har en kommentar om detta?
Håller med Dig. Det verkar som att ordet inte är fritt, trots att man håller sig till sajtreglerna. Det gäller att hålla med inläggaren och "heja på i rätt riktning". Fakta verkar något som man ska bortse från. Min erfarenhet gäller inte detta forum, men om du vill se ett bra exempel titta på "Brott i Fokus, Förföljd…".
Jag skulle också vilja se en sådan tråd där någon kallar någon annan för Idiot! Och vi inte har tagit bort det. Det är ett direkt personangrepp och sådant brukar vi alltid ta bort på en gång. Så om du hittar ett sånt inlägg med det ordvalet så Pma gärna mig så ska jag ta bort inlägget direkt!
#31 & #32
Men trivs man inte på ett forum så kan man ju hitta ett annat som passar en bättre? :)
Och nu är vi inne på Övernaturligt i fokus.
Folk som inte tror på sånt behöver ju heller inte vara i ett sådant forum. Nu pratar jag inte om er två utan allmänt.
Skriver detta helt utan otrevlig ton! 

Jag tror att många har svårt att skilja på sak och person, och då menar jag inte den som skriver ett kritiskt inlägg. Utan jag menar att kritik mot saken tolkas som ett personangrepp, dvs kritik mot saken eller åsikten tas som angrepp på person. Folk måste inse att kritik av en åsikt inte är personangrepp.
# 35 jo där har du en poäng ! Man kan ju tycka att det någon skriver låter idiotiskt, om du menar så?
Det är så att 2 av mina söner är admins inne på varsett forum, och det är inte alls svårt att banna en deltagare från ett forum, de har stora antal av medlemmar och är det någon som inte uppför sig så bannas den personen. Och de flesta medlemmarna är ungdomar.Så de kan vara väldigt omogna….
U R us

#35 Varför ska det överhuvud taget förekomma kritik på detta forum. Om du inte gillar det som skrivs, varför då svara på det inlägget? Läs och gå vidare!
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
# 35 Att du bara inte skäms…fantastiskt! det säger jag bara! Men jag är inte förvånad..inte ett dugg..
U R us
#34##
Håller med Er båda två.
#32# Om man inte trivs, om det vore så lätt. Det kan ju vara så att man försvarar sin person och sin familj. Sajtvärden bryter tråden och länkar sedan till annat forum där denne kan friare få fram sina åsikter. Det jag pratar om är extrema saker. Det var i detta forum frågeställningen kom upp och jag svarade.
#34#
Sak och person är helt skilda saker, men om man pekar ut någon i ett forum (genom att vara känd i forumet och alla bekanta förstår vem man menar) blir det ju helt annat.
Nu blir nog tråden bruten, jag har ju antytt vad saken gäller. Det som hände i tråden jag syftar på fick tragiska följder och jag vill bara varna andra från att lägga ut personliga "anonyma" inlägg om man har känd signatur.
Kände bara att diskussionen var något som jag kände igen.

#36 Ungefär så. Skriver man något på ett öppet forum så får man tåla att det granskas och kommenteras. Ett angrepp på en politikers åsikt är inte detsamma som kritik mot honom som person. Man kan tycka att någon har en vansinnig åsikt och framföra det utan att man samtidigt tycker att människan bakom åsikten är en idiot. Jag gillar nästan alla här på forumet men jag tycker somliga har vansinniga åsikter.
#37 Jag är admin och moderator på ett antal forum själv. Skillnaden kan vara att det på de flesta forum så kör man phpbb som är ytterst smidigt att hantera. Denna plattformen är inte lika smidig, åtm inte ur användarsynpunkt. Det går trots det utmärkt att stänga av användare här också, det såg jag igår. Men sannolikt krävs det en del regelbrott innan man blir avstängd. (Jag tror att flera av "stammisarna" borde ligga pyrt till om moderatorerna var strikta med tillämpningen)

#39 ? Vad menar du nu då? Förstår du inte att kritik av en åsikt inte är personangrepp?

Varför överhuvudtaget kritisera?????
Räcker det inte med att säga att jag vet/tror/tänker/anser etc så här. Har någon en annan syn på saken?
Och sen ACCEPETERA att vi är olika!
Olika synsätt är bara friskt, självklart, men att kritisera.
Jag skulle överhuvudtaget inte drömma om att döma någon annan, och varför skulle jag då kritisera som är samma sak (tycker jag).
Vem är jag att döma/kritisera??
# 38 Men på ett forum så förekommer det ju självklart kritik efter som folk diskuterar här. Det är något som hör till.
Men onödigt dålig kritik är ju självklart helt fel !
En åsikt från någon kan ju snabbt tolkas som kritik av annan.
Vems värderingar gäller då
"36#
Stammisarna ja, i vissa fall sajtvärdar på olika forum som "ingriper" om något går snett för inläggaren( som i vissa fall också kan vara Sajtvärd i annat forum på ifokus). Det fria ordet är viktigt, men i vissa fall liknar det ju censur. Inlägg tas bort utan att inläggaren bett om detta. Förstår att vissa ord/meningar är olämpliga, men i det fallet jag menar läste jag inägget som försvann och det enda som störde var troligen att inläggaren fick höra sin släktings åsikt.
Tror att iFokus borde se över hur sajtvärdarna tillämpar det "fria ordet". Etik.
#37#
I det fallet jag beskrev handlade det inte om ungdomar, vuxna människor mitt i livet.
Här är enda stället som trådar tas bort,utan ngn information om tilltaget,krockar inlägget med "värdens" uppfattning och personliga
"vinning" tas det bort omgående.

#45 Kritik/synpunkter på en åsikt är aldrig per automatik kritik av personen bakom den. Att folk inte förstår det utan tar det som personangrepp kan ju inte en skribent lastas för.
Wääh vad snurrigt allt blev 
Men alla har ju en poäng !

Jag tror det räcker med att gå till sig själv.
Hur diskuterar ni med era vänner, era arbetskamrater, era barn etc.
Och med intensionen att diskussionen ska vara givande för alla involverade?
Åsikt, ja, kritik tycker jag inte behövs. Helt onödigt.
Vems värderingar gäller. Jag tar ansvar för mina värderingar, du för dina. Tycker jag att jag blivit behandlad på ett sätt som mina värderingar inte styrker, ja då säger jag till eller är tyst. Det valet kan jag göra. Det handlar om respekt, ömmsesidig sådan.
Det hör till sunt bondförnuft att göra det,när det inte finns ngt personligt angrepp!! Vad jag skrev var..1800 kr och noll andlig upplevelse i min tex,samt ordet coldreading,för att få en diskussion.
Omgående togs det bort!!!!! Sedan hänvisas till att redan en tråd skapats..ja,men inte med mitt budskap..och sedan hänvisas till ngn regel,vilken regel frågar jag??? Omoget och fegt.
#52. Om du tycker så, så skriv ett PM till värden här inne istället för att hålla på i trådarna.
Du har fått en förklaring av Elisabeth. Vad vill du veta mer?
Har förståelse för sajtärdens makt i ett kommersiellt forum, det jag menar är och huruvida det är seriöst eller ej. Egentligen är sajtvärdens makt otroligt stor, att reglera yttrandefriheten…

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Låt mig ta Friggebos roll här

Kanske lättar upp lite!
(OBS, inget illa menat, bara som humor då jag tänkte på hennes berömda uttal här då jag läser i denna tråd!)
Nja..skulle nog vara tvärtom isåfall,att moderatorn hade skickat mig en förklaring innan eller möjligen efter borttagagandet,menar du att jag när jag inte hittar det ska behöva söka förklaring???..
Ja,tyvärr är den sajt lite för kommersiell!!! Allt för många av er är
också verksamma genom nedersta jiao,sätet för astral påverkan.
dvs ett lägre känslomässigt plan,ni blir därför tvugna att agera primitivt.
#56. Du fick en förklaring av Elisabeth i din tråd om varför tråden togs bort.
Jag läste det själv.
Är det rätt att inläggare (kända på ifokus)kan peka ut anhörig på brottsforum och att sedan sajtvärden tar bort inlägg som "inte passar" dvs andra anhöriga som vill komma till tals med åsikter som inte är samma somd inläggarens. Detta är något som borde tas upp på andra plan. Det är lätt att säga att man behöver inte läsa, men om andra påtalar att "det står om er på forumet" är det kanske inte så lätt. Personlig integretet?
Får jag ge alla i denna tråd ett gott råd?
Släpp detta och gå vidare…
Jag lovar, Ni kommer alla att må mycket bättre!!!!
Jag har redan släppt det Sisa. 
Men det finns tydligen en som inte gjort det…
Mia,tror du har för mkt spöktänk nu..svårt att diskutera med dig när du inte ens föstår grundläggande etik och moral.
#61…
# 62 …(#61)
hahahahaha..
U R us
#63…hihihiihi….man får sej ett gott skratt här varje dag nu…
# 64 Ja det kan ju va värt något ju..lite underhållning är aldrig fel…
U R us
#65…precis.
Kan ju vara intressant att se för andra läsare hur det fungerar här…..så de vet vad som gäller när de inte hittar sina inlägg.Kan vara bra också att veta att om för läsare att om det formella regelverket inte räcker till finns ett internt "klia på ryggen system"
0ch lite hittepåregler som passar för stunden.

#67 I viss mån kan jag hålla med. Jag har fått ett antal inlägg raderade. Lite oklart pga vad men antar att de ansågs "elaka". I vissa trådar däremot, har somliga "stammisar" härjat tämligen fritt och varit både oförskämda och gått på personangrepp mot mig, men utan att de inläggen tagits bort. Nu är jag inte den lättstötta typen utan garvar bara lite åt det men rätt ska vara rätt.
Nej,det här stället,ser jag inte som seriöst,men tråden jag skrev var seriös.Plötsligt var den bara borta..personliga egon och kommersiella intressen styr i hög grad vad som får skrivas.
Då jag började skriva här på ÖN, togs aldrig några inlägg bort. Det behövdes inte, det var aldrig någon som skrev såna inlägg, som var så påhoppande och kränkande, att det behövdes.
Det måste ju finnas en anledning, till att vissa inlägg plockas bort nu. Våra sajtvärdar är ju desamma.
Vill också tillägga att stämningen på detta forum var helt annorlunda då…Det är här många nya medlemmar, som tar över…
Det bästa i en sån här situation är väl att kanske lämna ämnet eftersom det bara blir ord mot ord och irritationer.. 
Det bästa är kanske att låsa tråden, och att vi alla kommer överens att nonchalera sånt här.
Inte skriva det minsta lilla, som leder till uppmuntran!!!! Men det verkar vara svårt att få med alla…
Jag är nya på ÖN!! Och blev ledsen över att även här inne,måste försvara och BEVISA!! Min tro på andlighet. Är långt i från en konflikt rädd person. Och kan "bita" ifrån mig bra om det behövs!! Men när jag gick med här,så trodde jag det var en sajt.Där likasinnade träffades. Diskuterad om andlihet efter som jag trodde det vara mening med.Att vi som var medlemar, delade intresse för de andliga.
Sen vet jag att det finns många som inte delar min övertygelse,när det gäller det andliga. Som tänker "vetenskapligt" och vill ha BEVIS!!! Dom träffar jag hela tiden på jobbet,fritiden ect. Och jag tänker inte "omvända" någon. Skeptiker och oliktänkande till alla ära!! Men varför är ni här inne. har ni ett behov,att omvända oss. Kan ni inte respektera oss och vad vi tro på. Vi är ju inget hot…Eller känner ni er hotad??
Jag går inte till kyrkan (delar inte deras övertygelse.Men respektera deras tro) För att hela tiden frågesätta och kräva BEVIS!! Och tala om för dom,att så här Säger "vetenskapen" läs den här boken ect. Jag vet hur skeptiker tänker.Svårt att missa det i dagens samhälle.
Mvh Siv
Frågar mig fortfarande,varför ni överhuvudtaget är här ÖN!! Efter som helt klart inte delar våra (de flesta,iaf när det gäller andlighet) Är vi något hot eller. Jag VET vad sk vetenskapen står för !! Jag är mycket medveten om detta ..Jag är också en tänkade människa.Köper inte allt..
Men som sagt ,jag går inte in och klampar på andra,vad dom tro på.Jag har lärt mig något, som heter respekt!!! Jag förväntar mig inte att ALLA ska delar mitt intresse för andlighet..Har inte heller emot oliktänkande eller skeptiker.Men jag vill bli respekterad för min övertygelse.Helt okej att inte ni delar mitt intress,men ni behöver inte försöka banka in "vett" i mitt huuvd.Men ni är ju faktiskt inne på en sajt,som handlar om detta.Så återigen varför här och reta upp er!! Finns sajter även för er.Där ni kan tycka och tänka vad ni vill.Skriva vad ni vill.Kanske ni ska hålla er där..
Är så ortoligt trött på människor,som måste TALA OM FÖR ANDRA, VAD SOM DOM TYCKER OCH TÄNKA !! ( vad dom/ni anser var rätt)Jag har redan gjort mitt val..Visa respekt för mitt val.
Siv

#75 Kan du ge ett exempel på det som stör dig? En referens till ett sådant inlägg t ex?
# 74 Ja,här inne syns vad som är viktigt,det står högst upp till vänster,inte illa med ett eget forum där man kan marknadsföra sina egna kurser,och plocka bort annat som "stör",att sedan låsa tråden och hänvisa till pm,är genialt,ingen insyn i kostnader eller annat.
fint sa bull,perfekt sa bill.
Det bästa är väl att ignorera dom, då blir det inget uppviglande.
#0 och fortsättning på 67#
Ignorera är inte så lätt när man upptäcker att det skrivs om ens person och familj. Man skriver ju bara i ett försök att komma med fakta och få ett slut på något som borde skötas på annat sätt. Ett internetproblem…Allt blir ju bevarat eftersom allt kan sparas i datorerna och det är givetvis gjort ….Alla får ju stå för sina ord!
#0 och fortsättning på 67#
Ignorera är inte så lätt när man upptäcker att det skrivs om ens person och familj. Man skriver ju bara i ett försök att komma med fakta och få ett slut på något som borde skötas på annat sätt. Ett internetproblem…Allt blir ju bevarat eftersom allt kan sparas i datorerna och det är givetvis gjort ….Alla får ju stå för sina ord!
ok
Håller med. Prutt-Prutt. Niivån ligger ju här.
CTRL-C
**Har fortfarnde inte fått reda på (svar) vad ni finnar för glädje, att vara på ett formun/sajt .vars intresse ni inte tycks dela **
**Ni får gärna tycka och tro vad ni vill.Fattar ändå INTE!! vad ni gör här. Själv skulle jag inte bli medlem i förening,sajt ect ,vars intesse jag inte delar.. **
Kankse ni kan svara mig..Så jag kan fårstå ert agerande….

Vilka är "ni" som refereras till här i tråden?
Skulle tro att hon menar "NI" som inte tror på övernaturligt och vill bara störa o bråka…..och skulle tro att den som själv vet med sig om H*n tillhör den kategorin känner sig nog träffad…..
Observera nu att jag skrev de som stör o bråkar….för det finns ju även de som inte tror men är nyfikna och vill veta mer….eller kan ha förståelse för den som tror på det övernaturliga…..för vi som tror har ju förståelse för den som inte tror…..jag har det iallafall….men jag bråkar o tråkar inte med dom för det…..om inte den börjar bråka med mig förståss, då blir det en provokation….
kram
Eija

#86 Jo sannolikt, fast det vore kanske på sin plats att vara tydlig och skriva exakt vem man vänder sig till så att alla vet. Jag har en känsla av att det inte bara handlar om oss skeptiker. Sen vad gäller "stör och bråkar" så tas ju ganska mycket här in på det kontot. Vore nog på sin plats med konkreta referenser på sådant bråk och stör också. Verkar som det är samma sak där att det inte är bara skeptiker som bråkar och stör.
# 88 ….Läs #0 …..så förstår du nog, att det är nog och nu är det lugnare, men det käbblas fortfarande i denna tråden för folk kan bara inte låta bli…vi människor älskat konflikt, men kan inte hantera det, och då blir det så här…kaos..
Jag hoppas att moderator vill stänga tråden nu…den tjänar inte sitt syfte mer..
U R us
# 90 hmmm sett många konflikter och tjafs i dom flesta trådar senaste dagarna,håller på ännu!
Men jag trodde att du syftade på någon särskild tråd med denna tråd,därför ja frågade =)
Trist
# 91 Ja, det är trist..jag är tyvärr en av dem som har varit med och bråkat…jag har också försökt hjälpa och förklara olika saker om det övernaturliga ( så gott jag kan) men sedan får man bara konstiga svar och den som ställt frågan blundar för det jag skrivit och svarar något elakt eller konstigt svar tillbaka, och då blir man frustrerad..inget seriöst förhållningssätt att få svar på sin fråga..
så då blir det som de vill..bråk. De muckar gräl och får det. Jag kan ärligt säga att jag gick på deras strategi, men efter ett tag förstod jag…
Så nu vill jag gärna att tråden blir låst..
U R us