Vår historia
Det var i England i Yorkshire i slutet av 1600-talet och jag var en flicka på heden som hade hand om får. Jag bodde i ett litet stenhus och där träffade jag min kärlek i smyg.
Han hette Lawrence och jag Sophie men vi blev ertappade och han fick inte träffa mig mer…för att han var en rikemansson som bodde på en stor herrgård.
Som en enkel flicka av folket fick jag inte gifta mig med denna man. Vi blev åtskilda och träffades aldrig mer förrän nu år 2009 här på ÖN.
Men vi får inte varandra nu heller då jag är lyckligt gift så vi får kanske vänta i 300-400 år till till nästa gång..
Jeremina/Sophie! 

Så spännande jeremina, Tycker de där med tidiga liv är så festligt, Och ännu mer är det om man träffas igen,
Jag har själv möt en från mitt tidiga liv mongolia något sådant heter de,
Tina

Aha,det var så det var…minns i en tråd att du sa att du kände igen (från ett tidigare liv)en viss person här på ÖN.
Spännande att komma ihåg en person från tidigare liv. Tragisk historia,du fick inte din stora kärlek i det livet och här möts ni igen..det kanske inte handlar om den stora kärleken denna gång utan något helt annat. :-)
Kram

Ja.. Tänk vad våra allas liv kan flätas samman i karmans lagar…
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Ja,det är så häftigt! Eller inte..
I mitt fall så var det inte så roligt att "återträffa" en kärlek från ett tidigare liv..vi tog upp det som hände mellan oss förr och kämpade o kämpade tills jag trodde att jag skulle gå under….hatkärlek.Det var så otroligt underligt alltihopa och vi verkligen kände att vi känt varandra i "hundra" år..det var så svårt att släppa varandra men det var det ända vi kunde göra!
Oj jeremina gumsan det låter… komplicerat…
jag vet inte om jag ska gratulera eller beklaga? 
du får välja själv vilket du tycker passar bäst 

Kom ni fram till detta tillsammans? Visste ni båda att ni möts tidigare?
Jag tycker det låter som en fin insikt och om jag inte missminner mig så har jag nog "läst" någonstans om er.
Ha det gott Carola
Wow, vad häftigt! Men har samma undran som skrult i #6…

#5 Men Maggan! Inte visste jag att du trodde på sånt här? 
hörru polarn - det är mycket du inte vet om mig 

Tydligen…..
Härligt Jeremina. Måste vara roligt hitta någon från ett tidigare liv.
Sen är det väl så antar jag, att även om man var ett par under ett liv så kanske man väljer att vara mor o son eller grannar eller vad som hellst i ett annat liv. Jag tror man väljer när man går ner om, när och hur man ska leva sitt liv tillsammans med andra i sin själsgrupp. Ofta kan man ha starka känslor till varandra och väljer att leva tillsammans, men sen kan det ta flera liv innan man väljer samma konstellation igen.
Var glad Jeremina att du fått träffa den personen igen och odla eran bekantskap, men detta liv är inte menat som ett kärleksdrama utan en annan nära vänskap eller bekantskap. Lycka till. 

Så är det.. Jag har hört att man lever i grupper om ett par hundra själar. Hur många ggr har mna inte stött på någon eller hört om någon som stött på någon som man absolut måste känna från någonstans, men vet inte var? Vi lever fåra liv ihop eller isär beroende på olika karma..Samt vad vi har att uträtta i detta nuvarande liv…
Jeremina. Jag vill "förkorta" tiden..från 300-400 hundra år till "tidsfråga" för att …. det inte är hjärnan som vandrar….. Varmt Kram. 

Nej det är jaget (själen) som vandrar och inte personligheten.. Ganska så säkert har Jeremina och Mr Lawrence reinkarnerat minst en gång till efter det och innan detta liv…Har hört att det går ca 100-150 år mellan varje. Vissa ggr kan det bli kortare än så…
#13 Visst. Har ett exempel hos syrran som hon berättade om nu före helgen. Hon var ute efter en som hon kunde få en viss healing av och fick tag i en person i Gävle. Hon undrade hur syrran fick tag i henne. Genom hemsidan, sa syrran. Den hade hon lagt ut dagen före. Syrran åkte till henne och då kände dom båda att det var inte första gången dom träffades. Dom kändes så väldigt välbekanta, som att dom levt nära varandra i ett tidigare liv. Skulle vara roligt o utforska när, hur och var. Skulle tro att dom fick hjälp av någon att träffas.
Jag tror att vi tillhör en själsgrupp och att våran guide oxå är tillsammans med oss där, h*n kan vara vår andlige ledare även på den sidan. Vi går ju i utbildning även på den sidan och behöver ju en mentor och jag tror det är samme som vi har med oss hit på jorden och att h*n hjälper oss med dom möten vi behöver ha. Mycket intressant det här. Önskar jag kunde få hjälp att göra en regression. Det kommer att bli någon gång. Snart tror jag.

#16 Mmm jag tror nog inte att vi har någon personlig guide med oss över allt. Vi är nog ganska utlämnade till Karmans lagar och regler samt till oss själva. Och det ligger i våra händer att utveckla oss
Ok men varför vet man inte vem man egentligen är då? Visst måste väl ens äkta jag synas genom denna personligheten i de liv vi lever? Jag kommer nog aldrig att förstå det där hur mycket jag än läser om det. Kommer man närmre sitt äkta Jag efter varje liv, eller sker det först efter en hel massa liv?
U R us

Efter vi dör så kommer vi in på astralplanet, där befinner vi oss en tid. När sedan vårt medvetande flyttar över till Mentalplanet så börjar sakta personligheten att upplösas och gå upp i Individen, överjaget, Atman eller varöfr inte kalla det själen. Mentalplanet är indelat i två huvudplan, vi kan kalla dom under och övermental. Övermentala är åxå kallat Kausualplanet.
Det är på Kausualplanet vi lägger av oss personligheten efter det att våra "lärda läxor" från detta liv "tankas" över i själen.
Se bif. fil den streckade linjen i mentalplanet är gränsen mot Kausualplanet. Ni ser åxå att det är bara dom tre nedre planen som har kroppar, alla dom övre har en stjärna vilket symboliserar att vi bara har ett medvetande. Ett opersonligt medvetande oberoende om du varit man eller kvinna.

Kan åxå tillägga att dom 4 övre planen tillhör högre plan vilka vi på nuvarnade stadium av utveckling inte kommer in med vårat medvetande.. Inte ännu…
Väldigt intressant :-)

Ja, visst e det

men nu skall vi inte skriva söder Jereminas tråd med detta.. Jag finns på AU och kan mässa om detta där…
*suck* nu börjar han igen. Du missar inte ett tillfälle att undervisa Aldebaran 
- Ok..ber om ursäkt

U R us

#24.. Jag svarar ju på frågorna lilla Maggan.. Folk frågar å jag svarar..
#15 Jabb…..och tack och lov att själen vandrar vidare utan läroböcker och tar med sig….egenskaper som fixar bra karma….

#25 för vad?
det var ju jag som tappade tråden…
U R us

ingen fara, ämnet hör ju till…
Hur får man reda på om sitt tidigare liv då?
Christine, Chris
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se
# 31 ja det undrar jag också
U R us

Det är ju inte säkert att du får reda på…
Men jag hört talas om sk. regretioner etc.
En "lyckad" avhängning av personligheten på kausualplanet gör ju att vi mister det direkta minnet från vårt tidigare liv.

Vilket vi kanske skall vara glada för.. Särskillt om vi varit man och kommer tillbaka som kvinna, och tvärtom… Kan ju bli lite problematiskt annars…
Lille Aldebaran. Du är så genomskinlig - mig lurar du inte 
Jaha du Aldebaran…du var flitig i den här tråden!
kram!

Japp..Det blev lite avstick men det tillhör ju ämnet :)

Vad är det du inte blir lurad av Maggan? 
Nu var det ju inte det jag menade! 
Wow, vad spännande.
Är det meningen att det är NI så kommer ni att träffas igen.
Kramizar
Det tror du powderpuff? Kram och hej på dig 
#36 Han kommer hit också med "sina läroböcker" vad finns i AU. 

tja… man kan ju aldrig veta vad som händer under inkarnationerna…

#39 Jag vet vad du menade 
Det var Lawrence`s son som kom på oss och talade om det för sin far….L har denna son även i detta livet säger han..en mycket vacker pojke med vackra ögon….
sluta försöka dölja att du är en missionär som vill försöka få ÖN;s befolkning att bli mera AU.
Det var den korta förklaringen - be mig inte om mer. Det är bra så, I grund och botten gillar jag dig och jag sparar byxnedragningen till dem som verkligen gjort sig fötjänt av det. Du är inte en av dem. Än.
Men kalla mig aldrig för "lilla" Maggan igen - ett tips i bästa välmening 

för sin farfar.. var det nog…
Nu ska ni inte bli ovänner…snälla 

ÖN:s befolkning liksom all befolkning är AU… Även du lilla Maggan, även om vissa kan ha svårt att tro det
he he he

mmmm vid närmare eftertanke.. Kanske inte just du då Maggan
hihihi
Varför pratar du så mycket med Maggan..jag kan ju bli
svartsjuk…fniss!

Sorry my dear Sophie….hehehe
nu sa du "lilla" igen! Skyll dig själv 

mmm jag missade "aldrig" 
It´s okey my dear Lawrence…
haha kan vi utgå ifrån att frågan som många ställde sig redan i #0 är besvarad?
Vad tror du Maggan?
min bästa Jeremina - det är inte viktigt vad jag tror 

hahaha Maggan tror inte på sånt här…Åtminstone inte den maggan jag upplevt..
Jag Sophie dog ung och av brustet hjärta…..
Aldebaran. Ta tillbaka och be om ursäkt för "lilla maggan" om du vill prata mer med mig. annars kan du ta alla dina örton kroppar och fara och flyga.

örton kroppar?
Jag bodde på heden och där var så vackert och jag var såå lycklig så länge det varade och att nu ha hittat personen och ändå inte kunna få honom pga av olika saker och annan kärlek..märkligt….
Men frågan är om det skulle var samma sak?
Hur många kärlekar har man under alla liv sammanlagt? 
# 62 Jabb … och….läroböcker med………
Nu ska jag gå och lägga mig och snusa….i varma sängen med gubben! Kram Jeremina! 
¤62
sluta spela dum!
bra ide Jeremina! Det ska jag också göra snart. jag bara skicka min gubbe i förväg för att värma upp den iskalla sängen innan jag också kryper ner.
Purrrrrr på er vänner och andra 
Kram på dig Maggan så här på morgonen…Jeremina! 
Det är nog som en del menar att man föds och lever med samma personer flera gånger men att man har olka förhållande till dem kanske varje gång…..vi ska ha det mediala tillsammans i detta liv Lawrence och jag..vad tror ni? 
Jag har lite svårt att se varför ni träffats, men jag tror att det har att göra med den kärlek du kände. Att du ska få uppleva den känslan i det här livet. Jag antar att du får en speciell känsla i dig när ni träffas
Kram Åsa

Det är inte alltid trevliga människor man träffar igen i sitt nya liv.
Jag har tydligen levt ihop med en man som i ett tidigare liv var min torterare och bödel hur kul är det att få höra … skulle vilja slå han på käften för det tidigare livet … tur att man lämnar minnet bakom sig…
Man ska nog vara glad så länge som det är en tidigare kärlek man träffar igen …
#70 Han får väl visa sin goda, glada sida i detta livet och sona det han gjort mot dig i tidigare liv. 

Det är nog ofta att det är sk. antagonister man får "dras" med i många liv.. Ni har ju en "dålig" karma att utarbeta. och tills den är utarbetad så står man och stampar så att säga….
Hello my dear Lawrence…..
your Sophie!

Som sagt…….

Jag skulle finna det intressant & spännande hur ni fann varandra igen nu och hur ni kom på att ni levt tillsammans tidigare ?
Amor Vincit Omnia
# 75 Jag med!
U R us

Jag åxå
# 77 Ajamen …du borde väl veta om någon! ?
U R us
Ja du är kul du Aldebaran….
….är oxå nyfiken….
Själv har jag mött min älskade två ggr , alltså i olika liv…..första gången vad jag vet, var på 1600 talets senare hälft….fast då var jag en glädjeflicka
, och fick en dotter med honom…han hörde till det s.k. fina folket…..men han var väldigt mån o dottern…hon blev väl försörjd….i smyg då…..
Se träffa jag honom i detta liv, och den här gången blev vi ett par, och fick en dotter…har även där fått veta att det är samma dotter….men han drog vidare utan mig på en resa till andra sidan igen för 19 år sen…….
Och nog märktes det allt att dottern var hans allt….bortskämd var endast förnamnet…..men tyvärr så blev det bara 6 år dom fick tillsammans i detta liv….
Vad detaljerat ni får reda på när ni ser era tidigare liv, jag får bara snabba inblickar i mina..
men jag är glad ändå…
Intressant och roligt att läsa era berättelser är det iallafall! Ser fram emot flera…
U R us

Intressant att läsa om era upplevelser men jag säger som fler i tråden sagt hur bär man sig åt för att få reda på tidigare liv?
Jag har fått fram mina liv genom en tjej o kär vän, som kan skrivseans och därigenom fått fram några liv…..sen så har jag via Meditation och band om andra liv…som jag har fått fram en del av mina liv….såg det som en film under hela sessionen….allt eftersom kvinnan tala i bandet så kom det fram nya bilder hela tiden….
Mycket faschinerande måste jag säga…..men då skall man verkligen vara avslappnad och koppla bort allt annat än rösten från bandet……
Så har jag fått fram mina liv hit intills….
Jasså…är den här tråden framme igen…ni ska veta att vissa saker vill man inte avslöja så vi måste nog få behålla det för oss själva jag och Lawrence….Kram Sophie (Jeremina)
!
Nåja, startar man en sådan tråd är det ju dock inte konstigt att nyfikenheten väcks 
Amor Vincit Omnia
#85 Jo, men den här tråden var ett svar på det som tidigare skrivits och bl a Choklad undrade vilka vi var och det fick ni veta i just den här tråden.
Jag kan bara svara för mig själv för jag vet inte om Han vill berätta! 
# 86 Aha, har inte sett trådarna tidigare. Men man ska helt klart bara dela med sig av dem man så önskar 
Amor Vincit Omnia
#87 Jag fick medgivande av honom att skriva detta inlägg!
Vi har kontakt som vänner och det är kul och känns lite pirrigt faktiskt….
Kontakten försvann ett tag men återupptogs….
Detta har jag missat tidigare,
Tack Jeremina för din fina berättelse ser att vi är lika här också=).
Jag har också fått veta flera av mina tidigare liv och minst två har jag haft ett nära förhållande med en person som jag lärde känna här ute på sajterna för ungefär ett år sedan. Denna person har blivit en fin vän till mig och jag har fått en lillebror som jag alltid önskat mig*s*
Ja se hur det kan gå när man minst anar det.
Kram Jeremina/Solis 
#89 Visst är det spännande och vi verkar ha mycket gemensamt Solis….
Kram tillbaka Solstrålen!
Jag lyfte fram tråden för det var en person som skrev pm och frågade mig om tidigare liv så jag tänkte att hon kunde läsa detta!
#90 Jeremina vad vet man vi kanska också har haft nått liv ihop eftersom vi också verkar vara mycket lika i mycket.
Mycket möjligt Solis, vi får snacka om det lika som han och jag gjorde i tråd faktiskt med 
Varje liv har sina möten och förhållanden. Det kanske är så att även om man har ett kärleksförhållande så är det inte kärleken som är det viktiga i förhållandet. Det kanske var så i ert förhållande att ni skulle lära er något av den andra och när detta var avklarat så skulle ni inte träffas mera.
Jag vill inte på detta sätt framställa kärleken mellan man och kvinna som mindre betydelsefull, men allting i livet handlar inte om kärlek mellan man och kvinna. Kärleken/attraktionen gjorde däremot så att ni träffades.
Det är otroligt spännande detta med vilka vi har förhållande med och hur vi träffas i liv efter liv, men jag undrar om man inte ska låta de förra liven vara som de är och inte blanda in dessa i nuvarande. Vi lever här och nu för att träffa de människor som vi behöver träffa och uppleva de händelser som vi behöver uppleva för vår personliga och andliga utveckling.
Nu var jag väl urtråkig 
och helt oromantisk………. 
#94 Nähä då..du är bara ärlig!