Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 1162 ggr
anvandarnamn
0

Allt lever sitt eget liv!

Åh jag blir så galen. Allt är verkligen bortom min kontroll. 
Jag ber om ursäkt ifall jag är återigen här med mina medialt pubertala inlägg, men jag blir bara inte klok.

VARFÖR kommer alla visioner, drömmar, intuitioner, möten, känslor etc när man minst anar det,

ISTÄLLET FÖR, när man själv försöker att vara i kontroll, och försöker att ta kontakt själv, kanske genom Meditation, kanske be om ett möte eller dröm, … SÅ FUNKAR DET ALDRIG??

jag förstår tyvärr inte.
jag är medveten att nog har jag en gåva. men varför är det som att denna gåva lever sitt eget liv? den kommer och går hur den själv behagar. Men när jag till exempel vill använda min gåva, kanske för att hjälpa någon etc, och tar första steget så funkar det aldrig?

Förstår ni vad jag menar?
Det är som att jag är spirituell men samtidigt så är jag det inte, för att det inte funkar när jag själv försöker? 

Jag är verkligen avundsjuk på dom som föddes med sin gåva och kunde använda den från dag 1. Så tröttsamt att gå runt med detta kaos som jag bär på, och det finns ingen som kan hjälpa mig… :(

[rore]
0

Därför att vi måste lära oss att hantera den kanske?

När vi i början försöker kontrollera något som vi inte vet något om, så brukar det i allmänhet inte fungera.

Frustrerande Absolut.

Men jag tror det är så för de flesta av oss i början. I alla fall var det så för mig.

Hoppas du får flera svar.

anvandarnamn
0

ok det känns skönt att höra att det är så för de flesta. för mest hör man hur folk är födda med gåvan och kan använda den från början etc… 

det är bara så frustrerande, och framsteg sker så sakta… 
och det är väldigt svårt när man inte har nån  som varit med om samma sak och kan hjälpa en.

hur kom du över denna svåra perioden? genom massa kurser eller?

[rore]
0

Jag har inte kommit över någon period direkt. Men jag tror att jag vuxit med den. Det är en ständig process i alla fall för mig.

Jag har bara gått en kurs, förra hösten. Väldigt intressant och roligt.

Annars har jag jobbat mycket med min egna personliga utveckling. Det går hand i hand detta med det mediala.

Det kanske är olika för oss alla. Det vet jag inte tillräckligt mycket om.

Men att bli medveten om sig själv, sina egna tankar och känslor. Det har hjälpt mig en bra bit på väg.

Det finns inga gen vägar. Vi måste våga lyssna inåt i oss själva och tro på det vi känner och upplever.

Finns inga lätta och riktiga svar som jag kan ge dig.

Framstegen som vi gör i denna resa, tror jag sker i den takt vi mognar.

Lycka till.

Rosina1
0

När man vill att något ska vara på ett speciellt sätt för att vi ska vara nöjda brukar det inte fungera så bra, vi ställer m.a.o krav på hur vi vill att det ska fungerar så är det inte.

Var kravlös och låt allt mogna då kommer det att fungera så småningom. Vi får inte ha brottom då låser vi oss själva.

Gå gärna en kurs för att lära dig styra upp och hantera din förmåga, du behöver stöd kan jag tänka mig.

Lita också på dig själv och ha framförallt tillit ett bra verktyg.

Lycka till med din medialitetSkrattande

Ljus/Rosina1

[GunillaR]
0

Det finns alltid en mening med lärotiden. För varje steg vi utvecklas andligt och personligt så går vi igenom en lärotid. Se denna lärotid som en spännande vandring som du inte kan styra. Du kan bara ta emot vetskap, kunskap och insikt.

Walk your own golden path Glad

Denna kommentar har tagits bort.