Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 880 ggr
JanOlsson
0

bitterheten

Jag läser hur folk behandlar varann, hurtomma många är på nätet så även här, går på stan ser överallt folk som inte har något mål utan som förvirrat bara jagar pengar, livet och kärleken. Hela tiden läser dom allt ont här i världen. Artiklar överallt. De går på det. Man fyller sig själv med tabletter för att må bättre. För att fortsätta leta efter sig själv för att hålla modetet uppe.

Jag har insett att staden dödar mig, sitter i en låda (2:a på ca 80 kv) men det skall ändras på.

När jag tittar på många på nätet är det samma alla bara letar efter något de redan har man söker hos alla andra det man kan finna i sig själv.

Nu finns det folk som inte gör detta med som när de går förbi en lyser och har glädje i sig folk som hittat de som de söker. Inte tagit den lätta vägen med att fråga alla andra utan har sin sanning, en som inte tror att en bok ger dig svar om dig själv, en som inte tror att gå ut på nätet prata med folk bilda grupper ger dig svaret.

Detta med hur folk idag letar och blir bara fyllda med lögner som de sedan väver in i sin sanning gör mig lite rädd och bitter. MEn jag skall försöka ta mig ur stan ut på landet vid vattnet leva bara i stan när jag måste handla.

TAck

Rosina1
0

Just att söka lyckan i det yttre är ett fördärv för människan. När man söker inåt så finner människan så småningom den äkta sanningen. När man sedan får en insikt om sanningen så förstår man hur illa det faktiskt är. Det kallar jag att göra ett aktivt val. Alla måste till sist gå igenom denna process, antingen i detta liv eller nästa eller att annat.

Det är många som mår dåligt i dag men de vet inte varför, då söker de i det yttre efter lindring för själen, men det blir enbart för att tillfredsställa egot, eftersom det är det som styr mänskligheten allra mest.

Ljus/Rosina1Skrattande

JanOlsson
0

Så sant, tyvärr verkar jag insett det och blir så ledsen när jag ser alla som letar utanför sig själva… Dessa förlorade känslor, själar och människor, som har så mycket mer än vad de tror…

Rosina1
0

När man nämner egot så får man direkt reaktioner, och då är det just det som talar inom människan.

Det som händer nu med Jorden, människorna är ju för att vi höjs upp energimässigt, alla måste bli renare och ljusare inför uppstigningen. Jorden spottar och fräser och människor mår dåligt och det enda som kan hjälpa är att ta tag i sig själv så gott man kan, försöka få insikter för att förstå, släppa på bagaget så mycket som möjligt, då blir man ljusare och mår bättre. Gör man inget åt det så visas det om och om igen för att vi ska ta tag i det.

Ljus/Rosina1Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.